Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
SAÇ BAKIMI VE GÜZELLİK HİZMETLERİ PR. | |
Kod | SBG244 |
Ad | Doğal Ürünlerle Cilt Bakımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ZÜLEYHA ORAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Seda GÜVEN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, doğal içerikli cilt bakım ürünlerinin tanıtılması, hazırlanması ve uygulanması konusunda öğrencileri bilinçlendirmektir. Bitkisel yağlar, doğal özler ve organik bileşenler kullanılarak sağlıklı ve sürdürülebilir cilt bakım yöntemlerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders, doğal cilt bakımının temel prensiplerini öğretir. Öğrenciler, kimyasal ve doğal ürünler arasındaki farkları öğrenerek organik cilt bakımının önemini kavrar. Cilt tiplerine uygun doğal içeriklerin seçimi ve uygulanması üzerinde durulur. Bitkisel yağlar, doğal maskeler, peelingler ve toniklerin faydaları ile hazırlama yöntemleri ele alınır. Kil maskeleri ve minerallerin cilt sağlığına etkileri incelenir. Aromaterapi ve uçucu yağların cilt bakımındaki rolü anlatılır. Akne, leke ve hassasiyet gibi cilt sorunlarına doğal çözümler sunulur. Kimyasal içermeyen güneş koruyucular ve nemlendiriciler tanıtılır. Son olarak, öğrenciler evde doğal cilt bakım ürünleri (kremler, losyonlar, sabunlar ve tonikler) hazırlama tekniklerini öğrenir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1)Fairley, J. (2020). Doğal Cilt Bakımı: Bitkisel Çözümlerle Güzellik. 2)Gabriel, J. (2018). Yeşil Güzellik: Doğal Kozmetikler ve Cilt Bakımı. 3)Hirons, C. (2021). Bitkisel Kozmetikler: Doğal Güzellik Rehberi. Worwood, V. A. (2016). 4)Aromaterapi ve Doğal Kozmetik. Stiens, R. (2019). Evde Organik Kozmetik Yapımı.
Notlar
1)“Effect of Natural Skincare Products on Aging and Skin Health” – Journal of Dermatological Science. 2)Doğal cilt bakımı ürünleri üzerine yazılmış yüksek lisans ve doktora tezleri. 3)Uluslararası Cilt Bakımı ve Doğal Ürünler Kongresi'ne ait sunumlar ve raporlar. 4) Doğal cilt bakımı ürünleri ve uygulama teknikleri üzerine öğretici videolar (YouTube, Vimeo).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doğal yöntemlerle cilt bakımında kullanılan ürünleri tanıyarak özelliklerini açıklar. |
ÖÇ02 | Doğal cilt bakımının tarihsel gelişimini inceler ve yorumlar. |
ÖÇ03 | Doğal cilt bakım uygulamalarının farklı alanlarını açıklar. |
ÖÇ04 | Cilt bakımında kullanılan doğal ürünlerin elde edilme süreçlerini açıklar. |
ÖÇ05 | Şifalı bitkilerin cilt bakımında nasıl kullanılacağını analiz eder. |
ÖÇ06 | Doğal cilt bakımında kullanılan malzemeleri uygun tekniklerle hazırlayarak uygular. |
ÖÇ07 | Doğal cilt bakım uygulamalarının faydalarını değerlendirerek farklı cilt tiplerine uygun bakım programları oluşturur. |
ÖÇ08 | Doğal ürünlerle cilt bakımı yaparken hijyen ve güvenlik kurallarına uygun hareket eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki temel olgu ve kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamaları açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki etik ve çalışanların yükümlülüklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç-gereç, teçhizat ve teknolojileri tanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili düzenli olarak sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki işleri yürürlükteki yasalar ve meslek standartlar çerçevesinde yerine getirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel, kültürel ve mesleki etik değerlerin bilincinde davranır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki işlemleri, uygulamaları ve mesleğini yerine getirirken bağımsız çalışır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde ekip üyesi olarak çalışır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında hizmet veren işletmelerde yöneticilik yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki yenilikleri ve uygulamaları takip eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanındaki bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli olarak güncelleyip kendini kişisel ve mesleki olarak geliştirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında hazırladığı rapor/proje/etkinlikleri çeşitli şekillerde sunar. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili etik değerleri uygular. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanındaki işlemleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate alır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kişisel bakım, temizlik, giyim ve dış görünüşe özen gösterir | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dilde temel düzeyde iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Geçmişten günümüze kadar bitkilerin cilt bakımı amaçlı kullanılmasının tarihsel aşamaları | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Cilt bakımında yaygın olarak kullanılan bitkiler ve bu bitkilerden elde edilen etken maddeler | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Türkiye’de ve Dünyada tıbbi ve aromatik bitkiler | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Aromatik bitkilerin kültürü | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin sınıflandırılması | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin morfolojik özellikleri | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin kültürü | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | İşlenen tüm konuların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Uçucu yağların tanımı, fiziksel ve kimyasal özellikleri, bitkilerde nasıl sentezlendiği ve meydana getiren koku bileşenleri | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Doğal ürünler ile cilt bakımının uygulama alanları | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Cilt bakımında uçucu ve sabit yağların yağların kullanım amaçları | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Ekstraksiyon yöntemleri | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
13 | Cilt bakımında uçucu ve sabit yağların yağların kullanım amaçları | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Bitkisel ilaçlar | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Aromaterapi | Konuyla hakkında ilgili değişik kaynaklardan bilgi edinme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün dönemin bilgilerinin tekrar gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 72 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,88 | ||
AKTS | 3 AKTS |