BT503 Madencilikte Biyoteknoloji

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
BİYOTEKNOLOJİ (YL) (TEZLİ)
Kod BT503
Ad Madencilikte Biyoteknoloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. OKTAY BAYAT
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. OKTAY BAYAT (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; değerli metallerin biyoliç ile kazanımı yöntem ve teorisini hakkında bilgi vermektir.

Dersin İçeriği

Cevher hazırlama işlemlerinde mikroorganizmaların kullanımı

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

BIOPROCESSING, WILEY, 1996, Engineering and Manufacturing for Biotechnology, KLUWER ACADEMIC PUBLISHERS, 2002.

Notlar

BIOMINING, EBOOKS.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mikroorganizmalar hakkında bilgi edinir.
ÖÇ02 Biyoliç teorisi hakkında bilgi edinir.
ÖÇ03 Proses tasarımı hakkında bilgi edinir.
ÖÇ04 Biooksidasyon ve biyoliç Yöntemleri hakkında bilgi edinir.
ÖÇ05 Endüstriyel uygulamalar: bakır, altın, kurşun, çinko vb. hakkında bilgi edinir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. 4
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir.
PÖÇ07 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Kitap okuma, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
2 Mikrobiyoloji Kitap okuma, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
3 Bakteriler Kitap okuma, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
4 Mantarlar Kitap okuma, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
5 Yöntem Kitap okuma, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
6 Proses Kitap okuma, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
7 Uygulamalar Kitap okuma, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
8 Ara Sınav Kitap okuma, bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Biyoliç çeşitleri Kitap okuma, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Örnekler: bakır Kitap okuma, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Örnekler: kurşun-çinko Kitap okuma, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Örnekler: nikel Kitap okuma, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Örnekler: altın Kitap okuma, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Örnekler: gümüş Kitap okuma, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
15 Örnekler: nadir toprak elementleri Kitap okuma, bireysel çalışma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kitap okuma, bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kitap okuma, bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Performans Görevi (Seminer) 50 20
1. Ara Sınav 50 20
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.02.2025 12:30