Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
BİYOTEKNOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | BT0143 |
Ad | Gıda Kaynaklı Zoonozların Moleküler Tanısı I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HATİCE YAZGAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. HATİCE YAZGAN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste yüksek lisans öğrencilerinin gıda kaynaklı zoonoz hastalıkları ve bu hastalık etkenlerinin tanımlaması ve korunma yöntemlerini uygulaması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Gıdalar yoluyla insanlara geçen bakteriyel, viral ve paraziter zoonoz hastalıkları ve bunların moleküler tanısına girişi kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu ve ingilizce makaleler
Notlar
Güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Zoonoz hastalıkları açıklar |
ÖÇ02 | Gıda kaybaklı zoonoz hastalıkların bulaşma yollarını, gıdaların kirlenme yollarını sıralar. |
ÖÇ03 | Gıda kaynaklı zoonozlardan korunma yollarını açıklar |
ÖÇ04 | Gıda kaynaklı bakteriyel zoonoz hastalıkları analiz eder. |
ÖÇ05 | Gıda kaynaklı bakteriyel zoonoz hastalıklardan korunma yöntemleri uygular |
ÖÇ06 | Gıda kaynaklı viral zoonoz hastalıkların halk sağlığı açısından önemini tartışır |
ÖÇ07 | Gıda kaynaklı viral zoonoz hastalıklardan korunma yöntemlerini uygular |
ÖÇ08 | Gıda kaynaklı paraziter zoonoz hastalıkların önemini vurgular. |
ÖÇ09 | Gıda kaynaklı Paraziter zoonoz hastalıklardan korunma yöntemlerini uygular |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Zoonoz hastalıklar hakkında genel giriş | Ön hazırlık yapmaz isterse ders bilgi paketlerini inceler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Zoozonolarin bulasma yolları, gıdaların kirlenme yolları | Literature tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Gıda kaynakli zoonozlardan korunma yolları | Güncel makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
4 | Gıda kaynaklı zoonozlar hakkında genel bilgi | Slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
5 | Uygulama | Materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
6 | Gıda kaynaklı bakteriyel hastalıklardan korunma yolları ve hijyen tedbirleri | İnternet araştırması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
7 | Gıda kaynaklı virüsler hakkında genel bilgi | Literature tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
8 | Sınav | Ödev | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Anlatım |
9 | Gıda kaynaklı virüslarden korunma, kontrol yolları ve hijyen tedbirleri | Güncel makaleleri okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Gıda kaynaklı parazitler hakkında genel bilgi,Gıda kaynaklı parazitlerden korunma, kontrol yolları ve hijyen tedbirleri | Literature tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
11 | Uygulama | Laboratuvar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Gıda kaynaklı mantarlar hakkında genel bilgi,Gıda kaynaklı mantarlardan krounma, kontrol yolları ve hijyen tedbileri | İlgili kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Benzetim |
13 | Uygulama | Materyal hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | Moleküler tanı yöntemleri hakkında genel bilgi | Literature tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Moleküler tanı yöntemleri ve uygulaması | Laboratuvar hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
16 | Yıl sonu sınavı | Ödev | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yıl sonu sınavı | Sınavı hazırlık, uygulama çalışması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ödev | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |