Genel Bilgi
Kod | BT0143 |
Ad | Gıda Kaynaklı Zoonozların Moleküler Tanısı I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HATİCE YAZGAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, yüksek lisans öğrencilerinin gıda kaynaklı zoonoz hastalıkları ve bu hastalık etkenlerinin tanımlaması ve korunma yöntemlerini öğrenmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Gıdalar yoluyla insanlara geçen bakteriyel, viral ve paraziter zoonoz hastalıkları ve bunların moleküler tanısına girişi kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu ve ingilizce makaleler
Notlar
Güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Zoonoz hastalıklar nelerdir bilir |
ÖÇ02 | Gıda kaybaklı zoonoz hastalıkların bulaşma yollarını, gıdaların kirlenme yollarını bilir |
ÖÇ03 | Gıda kaynaklı zoonozlardan korunma yollarını öğrenir |
ÖÇ04 | Gıda kaynaklı bakteriyel zoonoz hastalıklar öğrenir |
ÖÇ05 | Gıda kaynaklı bakteriyel zoonoz hastalıklardan korunma yöntemleri nelerdir bilir |
ÖÇ06 | Gıda kaynaklı viral zoonoz hastalıklar öğrenir |
ÖÇ07 | Gıda kaynaklı viral zoonoz hastalıklardan korunma yöntemlerini bilir |
ÖÇ08 | Gıda kaynaklı paraziter zoonoz hastalıkları öğrenir |
ÖÇ09 | Gıda kaynaklı Paraziter zoonoz hastalıklardan korunma yöntemlerini bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Zoonoz hastalıklar hakkında genel giriş | Literature tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Zoozonolarin bulasma yollari, gidalarin kirlenme yollari | Literature tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Gıda kaynakli zoonozlardan korunma yolları | Literature tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Gıda kaynaklı zoonozlar hakkında genel bilgi | Literature tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Gıda kaynaklı bakteriler hakkında genel bilgi | Literature tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Gıda kaynaklı bakteriyel hastalıklardan korunma yolları ve hijyen tedbirleri | Literature tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Gıda kaynaklı virüsler hakkında genel bilgi | Literature tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ölçme değerlendirme | Literature tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Gıda kaynaklı virüslarden korunma, kontrol yolları ve hijyen tedbirleri | Literature tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Gıda kaynaklı parazitler hakkında genel bilgi | Literature tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Gıda kaynaklı parazitlerden korunma, kontrol yolları ve hijyen tedbirleri | Literature tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Gıda kaynaklı mantarlar hakkında genel bilgi | Literature tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Gıda kaynaklı mantarlardan krounma, kontrol yolları ve hijyen tedbileri | Literature tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Moleküler tanı yöntemleri hakkında genel bilgi | Literature tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Moleküler tanı yöntemleri | Literature tarama ve okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Öğrenci sunumları | sunum hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Final sınavı | Fina sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |