Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
BİYOTEKNOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | BT0141 |
Ad | Tek Tıp, Tek Sağlık Yaklaşımında Moleküler Bakteriyoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TÜLİN GÜVEN GÖKMEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin tek tıp, tek sağlık alanında özellikle bakteriyel ve fungal patojenlerin moleküler tanı yöntemlerini açıklaması, ilaç direnç durumlarını takibi, salgın süreçlerinin yönetilmesi adına kullanılan filogenetik ilişki ve varyant analizi yapan biyoteknolojik yöntemleri tanımlaması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Tek Tıp, Tek Sağlık Yaklaşımında Moleküler Bakteriyoloji dersi, Bakteriyel ve Fungal Zoonoz Hastalıkları, bu hastalıkları tanımlayan, etkenlerin ilaç dirençlerini tespit eden, filogenetik ilişki ve varyant analizi yapan yöntemlerin anlatımını kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Öğretim üyesi ders notu Molecular Detection of Zoonotic Bacteria Subir Sarker Tek sağlık Teorikten Pratiğe Prof. Dr. Gökhan Aslım
Notlar
Görsel kaynaklar Güncel makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bakteriyel Zoonoz Hastalıkları tanımlar. |
ÖÇ02 | Fungal Zoonoz Hastalıkları tanımlar. |
ÖÇ03 | Zoonotik Bakteriyel ve Fungal etkenlerin hangi moleküler yöntemlerle tanımlayacağını seçer. |
ÖÇ04 | Zoonotik Bakteriyel ve Fungal etkenlerde ilaç direncinin hangi moleküler yöntemlerle tespit edileceğini seçer. |
ÖÇ05 | Zoonotik Bakteriyel ve Fungal etkenlerin filogenetik analizlerini yorumlar. |
ÖÇ06 | Zoonotik Bakteriyel ve Fungal etkenlerde varyant tespiti için hangi yöntemleri kullanacağını seçer. |
ÖÇ07 | Bakteriyel Zoonoz Hastalıkları tanımlamak için moleküler yöntemler uygular. |
ÖÇ08 | Fungal Zoonoz Hastalıkları tanımlamak için moleküler yöntemleri kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bakteriyel Zoonoz Hastalıklara giriş | Ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bakteriyel Zoonoz hastalık etkenleri | Ders notu ve Güncel makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
3 | Bakteriyel Zoonoz Hastalıkların tanısında kullanılan moleküler yöntemler | Ders notu okuma, Görsel materyaller inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
4 | Fungal Zoonoz Hastalıklara giriş | Ders notu ve Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
5 | Fungal Zoonoz hastalık etkenleri | Görsel materyaller inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
6 | Fungal Zoonoz Hastalıkların tanısında kullanılan moleküler yöntemler | Ders notu okuma, Görsel materyaller inceleme, Güncel makaleler okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Deney / Laboratuvar |
7 | Zoonotik Bakteriyel etkenlerde ilaç direncinin moleküler yöntemlerle tanımlanması | Ders notu okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
8 | Sınav | Sınav Hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
9 | Zoonotik Fungal etkenlerde ilaç direncinin moleküler yöntemlerle tanımlanması | Ders notu okuma, Görsel materyaller inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
10 | Salgın: Zoonotik Bakteriyel ve Fungal etkenlerin filogenetik analizlerine giriş | Ders notu ve kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar |
11 | Salgın: Zoonotik Bakteriyel ve Fungal etkenlerin filogenetik analiz çeşitleri | Güncel makaleler okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Deney / Laboratuvar, Beyin Fırtınası |
12 | Zoonotik Bakteriyel etkenlerde serotip tespiti | Ders notu okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
13 | Zoonotik Bakteriyel etkenlerde varyant tespiti | Ders notu okuma, Görsel materyaller inceleme, Güncel makaleler okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Deney / Laboratuvar |
14 | Zoonotik Fungal etkenlerde varyant tespiti | Ders notu okuma, Görsel materyaller inceleme, Güncel makaleler okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
15 | Tek Tıp Tek Sağlık Konsepti: Beyin Fırtınası | Güncel makaleler okuma | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl sonu sınav | Sınav hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl sonu sınav | Sınav hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |