Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
BİYOTEKNOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | BT0139 |
Ad | Veteriner Mikrobiyolojide Biyoteknoloji Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TÜLİN GÜVEN GÖKMEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TÜLİN GÜVEN GÖKMEN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Veteriner mikrobiyoloji alanında, biyoteknolojik uygulamalar arasında yer alan çeşitli moleküler yöntemlerin, öğrenciler tarafından prensiplerinin anlaşılması ve uygulanması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Veteriner Mikrobiyolojide Biyoteknoloji Uygulamaları dersi; Bakteri ve mantarların genomik yapısı, amplifikasyon, hibridizasyon, restriksiyon enzim ve dizi analizi temelli moleküler yöntemleri ve protein analiz yöntemleri konularını kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Öğretim üyesi ders notu
Notlar
Biyoteknoloji ders notu Prof.Dr. Barış Sarıeyüpoğlu Textbook of Animal Biotechnology B.Singh
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bakteri ve mantarların genomik yapısını tanımlar. |
ÖÇ02 | Yöntem temellerini daha iyi anlamak adına replikasyon, transkripsiyon ve translasyon süreçlerini ifade eder. |
ÖÇ03 | Amplifikasyon temelli moleküler yöntemleri uygular. |
ÖÇ04 | Hibridizasyon temelli moleküler yöntemleri sıralar. |
ÖÇ05 | Restriksiyon enzim temelli moleküler yöntemleri uygular. |
ÖÇ06 | Dizi analizi temelli moleküler yöntemlerin prensibini açıklar. |
ÖÇ07 | Protein analizi çalışmalarında kullanılan SDS-PAGE ve Westernblotting yöntemlerinin prensiplerini analiz eder. |
ÖÇ08 | Klonlama yönteminin biyoteknolojide önemini söyler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bakteri ve mantarların genomik yapısı | Ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | DNA, RNA molekülleri ve yapıları | Ders Notu ve Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
3 | DNA Replikasyon | Ders notu okuma, Görsel materyaller inceleme | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
4 | Transkripiyon, Translasyon | Ders notu okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
5 | Amplifikasyon, temelli moleküler yöntemler | Ders notu okuma, Görsel materyaller inceleme, Güncel makaleler okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
6 | PCR ve modifikasyonları | Kitap okuma ve video izleme | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Anlatım |
7 | Hibridizasyon temelli yöntemler | Ders notu ve Güncel makale okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Benzetim |
8 | Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav |
9 | Restriksiyon enzim temelli moleküler yöntemler | Ders Notu okuma , Görsel materyal inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Restriction fragment lenght polymorphism | Görsel materyal inceleme | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Benzetim |
11 | Dizi analizi temelli moleküler yöntemler | Video izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | SDS-PAGE | Ders Notu ve Kitap okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Western Blotting | Ders notu okuma, video izleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Laboratuvarda moleküler biyoteknoloji uygulamaları | Ders notu okuma, Görsel materyaller inceleme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
15 | Laboratuvar Çalışması | Ders notu okuma | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar |
16 | Final Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
17 | Final Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |