Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
BİYOTEKNOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | BT0092 |
Ad | Viral Zoonoz Enfeksiyonlar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BİLGE KAAN TEKELİOĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.
|
Dersin Amacı / Hedefi
Viral zoonozların ve antroponozların etiyolojisi, epidemiyolojisi, patogenezi, kliniği, teşhis yöntemleri ve bu hastalıklarla mücadele konularının amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Viral Zoonoz Enfeksiyonlar dersi, hayvanlardan insanlara bulaşan viral hastalıkları, veteriner hekimliği ve halk sağlığı açısından önemli zoonotik virüslerin neden olduğu hastalıkları detaylı bir şekilde ele alır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
1-Kadir Yeşilbağ (Editör). Veteriner Viroloji - Hayvanların Viral Hastalıkları- Medipres, Malatya, Türkiye, 2021. ISBN: 978605972053-3 2- Frederick Murphy, E. Gibbs, Marian Horzinek, Michael Studdert. Veterinary Virology, 3rd Edition - October 15, 1999 eBook ISBN: 9780080552033 3- Veteriner İlaç ve Aşı A’dan Z’ye El Kitabı 2018-2019Yayınevi: Nobel Tıp Kitabevi 4- Küçük Hayvan Veteriner Hekimleri Derneği (KHVHD) AŞI REHBERİ, 2018. 5- Ayşin Şen, Veteriner İmmunoloji, Dora Yayınları, 2021, ISBN; 9786052472712 6- P. J. Quinn, B. K. Markey, F. C. Leonard, P. Hartigan, S. Fanning, E. S. Fitzpatrick. Veterinary Microbiology and Microbial Disease, 2nd Edition ISBN: 978-1-405-15823-7 October 2011, Wiley-Blackwell. 7- Samia Metwally (Editor), Gerrit Viljoen (Editor), Ahmed El Idrissi (Editor). Veterinary Vaccines: Principles and Applications ISBN: 978-1-119-50595-2 April 2021 Wiley-Blackwell 8- Bilge Kaan Tekelioğlu. (2020). At Viral Hastalıkları. Akademisyen Yayınları, Ankara, Türkiye. ISBN: 9786257679329
Notlar
B.K. Tekelioğlu, Ç. Avci. Viroloji Uygulama Ders Notları. 2019.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Virüslerin neden olduğu ve hayvanlardan insanlara bulaşabilen zoonoz enfeksiyonların önemini açıklar |
ÖÇ02 | Reverse zoonoz (antropozoonoz) yani insanlardan hayvanlara bulaşabilen enfeksiyonların öğretilmesi. |
ÖÇ03 | Viral enfeksiyonlar (etiyolojisi, epidemiyolojisi, patogenezi, kliniği, patolojisi, teşhis yöntemleri) hakkında bilgi verilmesi. |
ÖÇ04 | Viral hastalıklarla mücadele konusunda bilgi verilmesi, bu bilgileri pratiğe uygulayabilme becerisi kazandırılması. |
ÖÇ05 | Zoonotik hastalıklarda önleme ve korunma tedbirleri ile Ulusal ve Uluslararası mevzuat hakkında hakkında bilgi verilmesi amaçlanmıştır. |
ÖÇ06 | RNA virüslerinin neden oldukları başlıca zoonoz hastalıklar |
ÖÇ07 | DNA virüslerinin neden oldukları başlıca zoonoz hastalıklar |
ÖÇ08 | Viral zoonoz hastalıkları önleme ve kontrol stratejilerinin öğretilmesi |
ÖÇ09 | Tek Sağlık yaklaşımı ve zoonozlarla mücadeledeki öneminin ele alınması |
ÖÇ10 | Güncel ve gelecekteki tehditler; yeni çıkan zoonozlar, SARS CoV-2 -COVID-19- hastalığının bize öğrettiklerinin kapsamlı olarak gözden geçirilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | 1 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 4 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Zoonozların tanımı, halk sağlığı ve hayvan sağlığı açısından önemi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Zoonozların önemi ve sınıflandırılması, kamu ve özel sektörün ilgili çalışmaları | Ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Viral zoonoz hastaliklar hakkinda genel bilgi | Slayt inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Viral Zoonozlar yönetmeliklerve kanunlar | İnternetten araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Beyin Fırtınası |
5 | Viral zoonozlar ve ihbar zorunluluğu | Ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Rhabdoviridae ve KUDUZ | Slayt inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Örnek Olay |
7 | Mevzuat Bilgisi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Bireysel hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Prionlar ve Hastalıkları | Internetten araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Soru-Cevap |
10 | Seyahat Sağlığı ve Aşıları | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
11 | Arbovirus Enfeksiyonları | Ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Picornaviridae ve Şap Hastalığı | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
13 | Flavi-,Bunya-, Toga-, Reoviridae Hastalıkları | Slayt inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Arenaviridae ve Herpesviridae Enfeksiyonları | Ders kitabı okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
15 | SABİDAM Teknik Gezi | İnternetten araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Bütünleme Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Ödev, Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |