Genel Bilgi
Kod | BT047 |
Ad | Balık Sağlığı Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FATMAGÜN AYDIN |
Dersin Amacı / Hedefi
Günümüzde balık sağlığı yönetiminde kullanılan biyoteknolojik yöntemlerin öğrenilmesi ve uygulamaya yönelik yapılanları incelemeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Biyoteknolojik tekniklerin balık sağlığı yönetimi alanındaki uygulama alanları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders planındaki konularla bağlantılı güncel makaleler Gilda D. Lio-Po Yasuo Inui. 2010. Su Ürünleri Yetiştiriciliğinde Sağlık Yönetimi.
Notlar
Merrifield D. ve Ringø E., 2014. Su Ürünleri Beslenmesi: Bağırsak Sağlığı, Probiyotikler ve Prebiyotikler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Balık sağlığı yönetiminde kullanılan biyoteknolojik yaklaşımlar ve gelişmeleri bilir. |
ÖÇ02 | Balık sağlığı yönetiminde kullanılan biyoteknolojik uygulamaları öğrenir. |
ÖÇ03 | Balık yetiştiriciliğinde kullanılan mikrobiyal ürünleri bilir. |
ÖÇ04 | Doğal ve su ürünleri ekosistemlerinde mikroorganizmaların rolü hakkında bilgi sahibi olunur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su ürünleri yetiştiriciliğinde kullanılan biyoteknolojik uygulamalar ve sürdürülebilir su ürünleri yetiştiriciliğinin önemi | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Balık sağlığı yönetiminde kullanılan biyoteknolojik yaklaşımlar ve gelişmeler | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Mikroorganizmalar kullanılarak su ürünleri yetiştiriciliğinde su kalitesini ve balık sağlığını izleme ve geliştirme yöntemleri | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Balık yetiştiriciliğinde patojen ve çevreye karşı konakçının direncinin arttırılması ile ilgili yapılan uygulamalar | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Balıklarda kullanılan aşılar ve uygulama yöntemleri | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Aşı geliştirme yeni yaklaşımlar | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Balık sağlığını geliştirmek için probiyotiklerin mevcut ve potansiyel uygulamaları | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
9 | Su ürünleri yetiştiriciliği için potansiyel probiyotiklerin belirlenmesi | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Balık yetiştiriciliğinde kullanılan mikrobiyal ürünlerin kullanımı ve balık sağlığı açısından önemi | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Biyoflok teknolojisinin önemi ve uygulanması | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Mavi biyoteknolojinin önemi ve balık sağlığı ile ilgili uygulama alanları | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Balıklarda bağırsak mikrobiyotasının belirlenmesi | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Bakterilerden Genomik DNA izolasyonu | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | PCR tekniğinin kullanımı ve uygulanması, elektroforez yöntemleri | Konu ile ilgili kitap ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |