Genel Bilgi
Kod | BT022 |
Ad | Nanobiyoteknoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞULE SULTAN MENZİLETOĞLU YILDIZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Bir genin DNA, RNA ve protein seviyesinde analizini gerçekleştirebilecek bilgileri verme ve bir genin fonksiyonunu anlayabilmek
Dersin İçeriği
Biyoteknolojinin önemi, Biyoteknolojide kullanılan yöntemler, DNA, RNA nın yapı ve işlevi, Nanoteknolojinin önemi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Rahmi Köseoğlu , Fevzi Köksal, Nobel Akademik Yayıncılık, Nanobilim ve Nanoteknoloji, 2014
Notlar
Ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Naonoteknoloji ve nanobilimin temelleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Nanomalzemelerin sınıflandırılmasını ve genel özelliklerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Nanomalzemelerin üretim ve karakterizasyon yöntemleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ04 | Nanomalzemlerin biyomedikal alandaki önemini ve uygulamalarını kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Nanobiyoteknolojiye giriş | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Nanoteknolojiye giriş Mikro boyut ve kısıtları | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Nano boyutun tanımı ve önemi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Nanoteknoloji ile üretilen malzemeler | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Biyonanoteknoloji ve uygulama alanları | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kanser tedavisinde ve kök hücre uygulamalarında biyonanoteknolojik yaklaşımlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Nanoteknoloji bazlı ilaç taşıma uygulamaları | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | soru-cevap | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Biyogörüntüleme için nanoparçacıklar | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Nanobiyosensörler | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Biyolojik ve medikal mikrocihazlar | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Mikroakışkan çipler | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | Çip-organ teknolojisi | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Moleküler makineler | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Biyonanoteknolojinin gelecekteki açılımları | Anlatım, soru-cevap, tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı soru | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı soru | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |