Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
BİYOTEKNOLOJİ (YL) (TEZLİ) | |
Kod | BT007 |
Ad | Genel Mikrobiyoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. IŞIL VAR ÖNGEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. IŞIL VAR ÖNGEL
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı mikroorganizmaların temel kavramlarını, prokaryotik ve ökaryotik mikroorganizmaların hücre yapısını, metabolizmalarını ve ayrıca virüs ve bakteriyofajlar, alg ve protozoalar hakkında bilgi vermeyi ve mikroorganizmalar arasındaki ilişkiyi tartışmayı öğretmektir. Ayrıca genetik hakkında temel bilgileri verir.
Dersin İçeriği
Mikroorganizmaların sınıflandırılması, Prokaryotik ve Ökaryotik mikroorganizmaların hücre yapıları ve morfolojsi ve sitematiği, Alg, protozoalar, Virüs ve bakteriyofajlar, Mikroorganizmaların gelişimi besin istekleri, mikroorganizmaların gelişmesine etki eden faktörler ve mikroorganizmalar arası ilişkilerden bahsedilecektir. mikroorganizma metabolizması ayrıntılı olarak verilecektir.Mikroorganizma Genetiği hakkında genel ve temel kavram ve bilgiler verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Schlegel, H. G., Zaborosch, C. (1993). General microbiology. Cambridge university press.
Notlar
ders notları ve slaytlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikrobiyolinin bilim dalları ve tarihçesini hatırlar. Canlıları sınıflandırır ve mikroorganizmaların doğada yayılımlarını inceler |
ÖÇ02 | Prokaryot ve Ökaryotikler ve Hücre yapıları ve morfolojileri arasındaki farkları ayırt eder |
ÖÇ03 | Bakterilerin hücre yapısı ,endospor ve diğer yapılar, kimyasal yapı mikroorganizma pigmentleri, biyofilm formlarını açıklar |
ÖÇ04 | Alg, protozoalar, virüs ve bakteriyofajları listeler ve tanımlar |
ÖÇ05 | Mikroorganizmaların Gelişimi,Beslenme şekillerine göre mikroorganizmaların sınıflandırılması, besin istekleri, Besiyeri ve özelliklerini belirtir |
ÖÇ06 | Mikroorganizmalarda Gelişmeye etki eden faktörleri sıralar ve Mikroorganizmalar arası ilişkileri tasarlar |
ÖÇ07 | Mikroorganizmalarda Metabolizma ve Enerji Değişimlerinin Temel Mekanizmalarını inceler |
ÖÇ08 | Sekonder Metabolitlerin Üretimini (EPS, antibiyotik, mikotoksinler, vitaminler) açıklarken, Mikroorganizma Genetiği hakkında genel ve temel kavramları değerlendirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin kapsamı ile ilgili bilgilendirme ve kaynak kitap tanıtımı,Mikrobiyolojinin bilim dalları,Tarihçe, Canlıların sınıflandırılması, Mikroorganizmaların doğada yayılımları, | Yeni çıkan ve temel mikrobiyoloji kitapları ile ilgili bilgilerin toplanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
2 | Mikroorganimazların Sınıflandırlmasındaki temel prensipler ve adlandırma. Prokaryotik ve Ökaryotikle rarası farkları, prokaryotik sistematiği | farklı bilim dallarına ait (tıp, çevre, gıda, ziraat v.e.) genel mikrobiyoloji kitaplarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | bakterilerin hücre yapısı ,endospor ve diğer yapılar, kimyasal yapı mikroorganizma pigmentleri, | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
4 | Ökaryotlar ve Hücre yapıları ve morfoloji, Ökaryotik sistematiği, Alg, protozoa v.s kısa bilgi | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
5 | Mikroorganizmaların Gelişimi; Gelişme eğrisi, çoğalma ve bölünmede senkronizasyon | Genel mikrobiyoloji kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
6 | Beslenme şekillerine göre mikroorganizmaların sınıflandırılması, besin istekleri, Besiyeri ve özellikleri | Ders notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Gelişmeye etki eden faktörler, Mikroorganizmalar arası ilişkiler, mikroorganizmaların biyofilm yapıları, quarum sensing | Genel ve gıda mikrobiyoloji kitapları, çeşitli makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Viruslar | Ders notları, çeşitli bilimsel dergi ve makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma |
10 | Bakteriyofajlar | Ders notları, çeşitli bilimsel dergi ve makaleler, görseller | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Bireysel Çalışma |
11 | Metabolizma ve Enerji Değişimlerinin Temel Mekanizmaları (karbonhidrat metabolisması) | Genel mikrobiyoloji kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Metabolizma ve Enerji Değişimlerinin Temel Mekanizmaları (karbonhidrat metabolizmasına devam ve protein metabolizması) | Genel mikrobiyoloji kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Metabolizma ve Enerji Değişimlerinin Temel Mekanizmaları(protein metabolismasına devam ve and lipid metabolism. | Genel mikrobiyoloji kitapları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
14 | Sekonder Metabolitlerin Üretimi (EPS, antibiyotik, mikotoksinler, vitaminler) | Genel mikrobiyoloji kitapları, ders ve seminer notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Benzetim |
15 | Mikroorganizma Genetiği hakkında genel ve temel kavram ve bilgiler | Mikroorganizma genetiği kitabı, genel mikrobiyoloji kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |