Genel Bilgi
Kod | BT0167 |
Ad | Modern İlaç Taşıyıcı Sistemler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. UMAY MERVE GÜVEN |
Dersin Amacı / Hedefi
Modern ilaç taşıyıcı sistemler hakkındaki yaklaşımları, güncel literatür bilgileri ile öğrenciye aktarmak ve yeni geliştirilen sistemlerin karakterizasyonları hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Biyoadezif sistemler, Transdermal sistemler, Membran kontrollü sistemler, Matris kontrollü sistemler, Ozmotik kontrollü sistemler, Difüzyon kontrollü sistemler, Aşınma kontrollü sistemler, Zaman kontrollü sistemler, Midede tutulan sistemler, Topik İlaç Uygulamaları: Oküler sistemler, Nazal sistemler, Otik sistemler, Rektal ve vajinal sistemleri kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur.
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Membran kontrollü ve matris kontrollü sistemleri açıklar. |
ÖÇ02 | Ozmotik kontrollü ve difüzyon kontrollü sistemleri açıklar. |
ÖÇ03 | Aşınma kontrollü ve zaman kontrollü sistemleri açıklar. |
ÖÇ04 | Biyoadhezif sistemleri açıklar. |
ÖÇ05 | Modern ilaç taşıyıcı sistemlerde işlem-içi kontrol ve kalite kontrollerini sıralar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar. | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi teşhis eder, araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 4 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar ve yeni bilgiler oluşturur. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunlarını çözmek ve araştırma yöntemlerini kullanarak gerekli düzeyde iletişim kurar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Biyoteknoloji alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme ve derinleştirebilme yetisini kazanır | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Biyoteknolojik ürün elde edilirken dikkat edilmesi gereken etik kuralları bilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyoadezif sistemler | Kaynak tarama yapılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Transdermal sistemler | Kaynak tarama yapılır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Membran ve matris kontrollü sistemler | Kaynak tarama yapılır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Ozmotik kontrollü sistemler | Kaynak tarama yapılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Difüzyon kontrollü sistemler | Kaynak tarama yapılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Aşınma ve zaman kontrollü sistemler | Kaynak tarama yapılır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Midede tutulan sistemler | Kaynak tarama yapılır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Notlar gözden geçirilir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Oküler sistemler | Kaynak tarama yapılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Nazal ve Otik sistemler | Kaynak tarama yapılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Rektal- Vajinal sistemler | Kaynak tarama yapılır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Topikal aerosol ve kremler | Kaynak tarama yapılır. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
13 | Modern ilaç taşıyıcı sistemlerde işlem-içi kontrol ve kalite kontrolü | Kaynak tarama yapılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Güncel literatür tartışmaları | Kaynak tarama yapılır. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Öğrenci sunumları | Kaynak tarama yapılır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Notlar gözden geçirilir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Notlar gözden geçirilir | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 30 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 146 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,84 | ||
AKTS | 6 AKTS |