Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
PEYZAJ MİMARLIĞI (YL) | |
Kod | YLPM702 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAKAN ALPHAN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NURİYE SAY (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. CENGİZ USLU (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. AHMET ÇİLEK (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Arş.Gör.Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA (Bahar) (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN (Bahar) (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin sonunda tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Danışman öğretim üyesinin denetiminde çalışma alanı ile ilgili konuya yönelik literatür çalışması, veri toplama, bilimsel araştırma yöntemleri, derleme, analiz etme,sonuçları değerlendirmesi ve tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılmasını sağlamaktır.
Dersin Ön Koşulu
bulunmamakta
Kaynaklar
Konu ile ilgili tüm kaynaklar
Notlar
Konu ile ilgili tüm kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Belirlenen konu ile ilgili problem çözme konusundaki aşamaları uygular |
ÖÇ02 | Danışmanı ile belirlediği konuda araştırma yapar. |
ÖÇ03 | Belirlenen konu ile ilgili problem çözme aşamasında yeni yöntemler geliştirir. |
ÖÇ04 | Bu yöntemlerin sonuçlarını değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek analiz eder. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alandaki güncel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili verileri toplayarak, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda sorumluluk alarak etkin bir şekilde çalışır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve alanı ile ilgili konularda kendisini yeniler. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranışlar geliştirir, mesleğin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak bunları görsel, sözlü ya da yazılı olarak sunar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili çalışmalarında bilimsel ve etik değerlere uymayı benimser. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri ortaya koyar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. | Konu ile ilgili kaynakların okunması 11 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Danışman tarafından belirlenen konular | 1 Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Alanıyla ilgili ulaşılan ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması | Konu ile ilgili kaynakların okunması 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Alanıyla ilgili ulaşılan ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması 2 | 2 Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Çalışılacak konuya karar verilmesi | 3 Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme | 4 Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Ön çalışmayı değerlendirerek ana çalışmanın planlanması | 5 Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi 6 | Konu ile ilgili kaynakların okunması 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi 7. | 6 Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi 8 | 7 Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi 9. | Konu ile ilgili kaynakların okunması 8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi 10. | Konu ile ilgili kaynakların okunması 9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi 11. | Konu ile ilgili kaynakların okunması 10 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl sonu sınavı | Sınav için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl sonu sınavı | Sınav için hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |