Genel Bilgi
Kod | PM591 |
Ad | Mekansal Planlama Kuramları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NURİYE SAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NURİYE SAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Mekansal Planlama hiyerarşisinin, temel aşamaları gözetilerek kuramsal ve örnek uygulamalar temelinde araştırılması.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında, Mekansal Planlama süreçlerinin yasal ve yönetsel boyutlarını ulusal ve uluslararası perspektifte tartışmalı bir şekilde incelenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Derste yararlanmak üzerine önerilen farklı ulusal ve uluslararası literatür kaynağı ve yasal dokümantasyon bulunmaktadır.
Notlar
Derste yararlanmak üzerine önerilen farklı ulusal ve uluslararası literatür kaynağı ve yasal dokümantasyon bulunmaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mekansal Planlama süreçlerini temel ilkeleri, aşamaları ve kapsamı temelinde bilir. |
ÖÇ02 | Türkiye'de Mekansal Planlama çalışmalarının yönetsel boyutunu bilir. |
ÖÇ03 | Farklı ölçeklerdeki planlama ve tasarım uygulamalarını ilişkilendirir. |
ÖÇ04 | Türkiye'de Mekansal Planlama çalışmalarının yasal boyutunu bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini geliştirir. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Peyzaj Mimarlığı düşüncelerini geliştirmede ve açıklamada çağdaş iletişim yöntemlerini kullanarak görsel, sözlü ya da yazılı sunabilme yetisini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders işleyişi hakkında bilgi paylaşımı, ödev/rapor konularının belirlenmesi | Ders notlarının güncellenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Mekansal Planlamaya ilişkin kapsam, ilke ve süreçlerin tartışılması | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Planlama ve tasarım süreçlerinin ölçeğe dayalı olarak karşılaştırılması | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sosyoekonomik planlama ve mekansal planların ilişkilendirilmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Sosyoekonomik planlama ve mekansal plan örneklerinin incelenmesi-(Kalkınma Planları) | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Sosyoekonomik planlama ve mekansal plan örneklerinin incelenmesi-(Bölge Planları) | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Sosyoekonomik planlama ve mekansal plan örneklerinin incelenmesi-(ÇDP) | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınav sorusu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sosyoekonomik planlama ve mekansal plan örneklerinin incelenmesi-(İmar Planları) | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Özel amaçlı üretilen mekansal plan örneklerinin incelenmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Uluslararası düzeyde farklı kent planlarının incelenmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Öğrenci sunumlarının yapılması ve tartışma | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
13 | 2-Öğrenci sunumlarının yapılması ve tartışma | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | 3-Öğrenci sunumlarının yapılması ve tartışma | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Derse ilişkin, öğrenci sunumları dahil olmak üzere konuların genel değerlendirmesinin yapılması | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
16 | Yıl Sonu Sınavı | Sınav sorusu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Bütünleme Sınavı | Sınav sorusu hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |