Genel Bilgi
Kod | TB588 |
Ad | Tarla Bitkileri Üretiminde Güncel Uygulamalar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tarla bitkileri üretiminde agro-ekolojik koşullara özgü toprak işleme, çeşit, ekim şekli, zamanı ve ekim sistemleri, bitkilerde su ve besleme düzeyini saptamaya yönelik uygulamalar ve özellikle ortaya çıkabilecek biyotik ve abiyotik stres koşullarına karşı kültürel koruma uygulamalarının kullanımı aktarılacaktır
Dersin İçeriği
Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde temel prensipler, ekolojik istekleri, morfolojik özellikleri, büyüme, gelişme ve verim oluşumu. Çevre koşulları-verim ilişkisi, ekimden olunlaşmaya kadar geçen süreçte, çeşit, ekim zamanı, ekim şekli, bitki sıklığı, gübreleme, kuraklık ve sıcaklık gibi olumsuz koşullara karşı uygulamaların etkinliği verilmektedir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Fageria, N. K., Baligar, V. C., & Jones, C. A. (2010). Growth and mineral nutrition of field crops. CRC press. Rathore, P. S. (2001). Techniques and Management of field crop production. Agro Bios, India, 215-220. Cerný, V., Hruška, L., & Petr, J. (2012). Yield formation in the main field crops. Elsevier. Spokas, K. A., Cantrell, K. B., Novak, J. M., Archer, D. W., Ippolito, J. A., Collins, H. P., ... & Nichols, K. A. (2012). Biochar: a synthesis of its agronomic impact beyond carbon sequestration. Journal of environmental quality, 41(4), 973-989. Khot, L. R., Sankaran, S., Maja, J. M., Ehsani, R., & Schuster, E. W. (2012). Applications of nanomaterials in agricultural production and crop protection: a review. Crop protection, 35, 64-70. Jones, H. G. (2007). Monitoring plant and soil water status: established and novel methods revisited and their relevance to studies of drought tolerance. Journal of experimental botany, 58(2), 119-130. Mahesh, S., Jayas, D. S., Paliwal, J., & White, N. D. G. (2015). Hyperspectral imaging to classify and monitor quality of agricultural materials. Journal of Stored Products Research, 61, 17-26.
Notlar
WEB'de Tarla Bitkileri Üretiminde Güncel Uygulamaları konuları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tarla bitkileri üretiminde agro-ekolojik koşulları bilir |
ÖÇ02 | Tarla bitkilerinde biyotik ve abiyotik stres koşullarınını bilir |
ÖÇ03 | Tarla bitkileri yetiştiriciliği hakkında bilgi sahibi olur ve stres koşullarına karşı uygulamalar için beceri kazanır |
ÖÇ04 | Tarla Bitkileri Üretiminde Güncel Uygulamalar konusunda seminer verebilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. | 3 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. | 2 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Agroekolojiye giriş | Kaynak okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Agroekoloji ve ekim sistemleri | Kaynak okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Tarla bitkilerinde büyüme ve gelişme | Kaynak okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Tarla bitkilerinde verim ve bileşenleri | Kaynak okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde geleneksel uygulamalar | Kaynak okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde modern uygulamalar | Kaynak okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde geleneksel ve modern uygulamaların karşılaştırılması | Kaynak okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Kaynak okumak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Tarla bitkileri veriminde güncel hedefler | Kaynak okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Tarla bitkilerinde uygulama öncelikleri ve bu konu hakkında ödev verilecek | Kaynak okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Tarla bitkilerinde bitki gelişimini algılama ve gerektirebileceği uygulamalar | Kaynak okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde abiyotik stresi algılama ve güncel çözüm olanakları | Kaynak okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Literatür kaynaklı güncel uygulamalar | Kaynak okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Literatür kaynaklı güncel uygulamalar II | Kaynak okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Literatür kaynaklı güncel uygulamalar III | Kaynak okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak okumak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları II | Kaynak okumak | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |