TB588 Tarla Bitkileri Üretiminde Güncel Uygulamalar

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TB588
Ad Tarla Bitkileri Üretiminde Güncel Uygulamalar
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CELALEDDİN BARUTÇULAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Tarla bitkileri üretiminde agro-ekolojik koşullara özgü toprak işleme, çeşit, ekim şekli, zamanı ve ekim sistemleri, bitkilerde su ve besleme düzeyini saptamaya yönelik uygulamalar ve özellikle ortaya çıkabilecek biyotik ve abiyotik stres koşullarına karşı kültürel koruma uygulamalarının kullanımı aktarılacaktır

Dersin İçeriği

Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde temel prensipler, ekolojik istekleri, morfolojik özellikleri, büyüme, gelişme ve verim oluşumu. Çevre koşulları-verim ilişkisi, ekimden olunlaşmaya kadar geçen süreçte, çeşit, ekim zamanı, ekim şekli, bitki sıklığı, gübreleme, kuraklık ve sıcaklık gibi olumsuz koşullara karşı uygulamaların etkinliği verilmektedir

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Fageria, N. K., Baligar, V. C., & Jones, C. A. (2010). Growth and mineral nutrition of field crops. CRC press. Rathore, P. S. (2001). Techniques and Management of field crop production. Agro Bios, India, 215-220. Cerný, V., Hruška, L., & Petr, J. (2012). Yield formation in the main field crops. Elsevier. Spokas, K. A., Cantrell, K. B., Novak, J. M., Archer, D. W., Ippolito, J. A., Collins, H. P., ... & Nichols, K. A. (2012). Biochar: a synthesis of its agronomic impact beyond carbon sequestration. Journal of environmental quality, 41(4), 973-989. Khot, L. R., Sankaran, S., Maja, J. M., Ehsani, R., & Schuster, E. W. (2012). Applications of nanomaterials in agricultural production and crop protection: a review. Crop protection, 35, 64-70. Jones, H. G. (2007). Monitoring plant and soil water status: established and novel methods revisited and their relevance to studies of drought tolerance. Journal of experimental botany, 58(2), 119-130. Mahesh, S., Jayas, D. S., Paliwal, J., & White, N. D. G. (2015). Hyperspectral imaging to classify and monitor quality of agricultural materials. Journal of Stored Products Research, 61, 17-26.

Notlar

WEB'de Tarla Bitkileri Üretiminde Güncel Uygulamaları konuları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarla bitkileri üretiminde agro-ekolojik koşulları bilir
ÖÇ02 Tarla bitkilerinde biyotik ve abiyotik stres koşullarınını bilir
ÖÇ03 Tarla bitkileri yetiştiriciliği hakkında bilgi sahibi olur ve stres koşullarına karşı uygulamalar için beceri kazanır
ÖÇ04 Tarla Bitkileri Üretiminde Güncel Uygulamalar konusunda seminer verebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 3
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 3
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme, liderlik yapabilme yetisi taşır. 2
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tarla Bitkileri alanındaki kaynaklara ulaşarak güncel gelişmeleri takip ederek, kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 2
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Agroekolojiye giriş Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
2 Agroekoloji ve ekim sistemleri Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
3 Tarla bitkilerinde büyüme ve gelişme Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Tarla bitkilerinde verim ve bileşenleri Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde geleneksel uygulamalar Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
6 Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde modern uygulamalar Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
7 Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde geleneksel ve modern uygulamaların karşılaştırılması Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınav Kaynak okumak Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Tarla bitkileri veriminde güncel hedefler Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Tarla bitkilerinde uygulama öncelikleri ve bu konu hakkında ödev verilecek Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
11 Tarla bitkilerinde bitki gelişimini algılama ve gerektirebileceği uygulamalar Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Tarla bitkileri yetiştiriciliğinde abiyotik stresi algılama ve güncel çözüm olanakları Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Literatür kaynaklı güncel uygulamalar Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
14 Literatür kaynaklı güncel uygulamalar II Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Literatür kaynaklı güncel uygulamalar III Kaynak okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okumak Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları II Kaynak okumak Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 05:00