Genel Bilgi
Kod | BTE0015 |
Ad | Applications of bioinformatics-I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ATIL BİŞGİN |
Dersin Amacı / Hedefi
Main purpose of this course is to give students an insight on bioinformatics utilization in molecular genetic testing
Dersin İçeriği
In this course, genetic changes on nucleic acids will be analyzed and the effects of this mutations on protein level will be examined in the light of bioinformatic tools and databases.
Dersin Ön Koşulu
none
Kaynaklar
Bioinformtics related on Articles
Notlar
Bioinformtics related on Articles/Books
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Having an information about bioinformatics |
ÖÇ02 | Having an information about bioinformatics application fields |
ÖÇ03 | Understangind the relation between molecular genetic testing and bioinformatics |
ÖÇ04 | Recognition of bioinformatics tools and databases |
ÖÇ05 | Being able to evaluate variants |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir, kullanır ve aktarır. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve alanındaki yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ulusal ve uluslararası bilimsel araştırma gruplarında bilimsel araştırma yapar. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyoinformatiğe giriş | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Biyoinformatiğin temel klinik uygulamaları | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Moleküler genetikte biyoinformatik kullanımı | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tıp sektöründe biyoinformatik çözümlere genel bakış | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Dizileme yöntemlerinde biyoinformatik | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Yeni Yeni Nesil Dizileme (YND) | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Deney / Laboratuvar |
7 | Yeni Yeni Nesil Dizileme (YND) Sistemlerinin tanıtılması | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınavlar | Ön hazırlık gerektirmemektir | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Yeni nesil dizilemenin biyoinformatik uygulamaları | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | YND analiz yolaklarının oluşturulması | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Çıktı ve verilerin kalite tayini | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Biyoinformatik uygulama 1 | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Biyoinformatik uygulama 2 | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Varyant analizlinde analiz araçları, veritabanları ve biyoinformatik kılavuzları | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Varyant analizlinde analiz araçları, veritabanları ve biyoinformatik kılavuzları-2 | Ön hazırlık gerektirmemektir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlık gerektirmemektir | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ön hazırlık gerektirmemektir | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |