DPMT801 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DPMT801
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAKAN ALPHAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HAKAN ALPHAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NURİYE SAY (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. CENGİZ USLU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Belirli bir konuda uzman olmayı isteyenler ile akademisyen adaylarına uzmanlık kazandırılması

Dersin İçeriği

Belirli bir konuda literatür ve araştırmaya dayalı çalışmalar yapmak, Bu amaçla belirli yöntemlerin kullanılması ve değerlendirmelerin yapılması. Yapılan tüm işlemlerin bilimsel yazım kurallarına uygun olarak yazılması ve jüriye sunumu

Dersin Ön Koşulu

Doktora ders aşamasındaki sorumluluklarını başarıyla tamamlamak ve Yeterlik Sınavını Başarmış olmak

Kaynaklar

Uzmanlık alanındaki tüm bilimsel yayınlar

Notlar

Uzmanlık alanındaki tüm bilimsel yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Belirli konularda araştırma yöntemlerini bilir
ÖÇ02 Belirli konularda araştırma kurgulamayı bilir
ÖÇ03 Bilimsel bir yayın hazırlamayı bilir
ÖÇ04 Belirli konularda bilim adamları ile tartışmayı bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili veri toplama, yöntem oluşturma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisansüstü programında ürettiği çalışmalarını, alanındaki ulusal ve uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarır. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj planlama ve tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj planlama ve tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tez danışmanına bağlı olarak konu belirleme çalışmalarının yapılması Kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
2 Tez danışmanı ile konuyu belirleme, araştırma alanı ve yöntemin belirlenmesi Kaynak tarama-2 Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma
3 Tez program özetinin hazırlanması ve sunulması Alanı ile ilgili kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
4 Yönteme uygun olarak araştırmanın başlaması Veri toplama ve değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Araştırma, veri toplama, değerlendirme Veri toplama ve değerlendirme-1 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Araştırma, veri toplama, değerlendirme-2 Veri toplama ve değerlendirme-2 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Yapılan çalışmaların doktora programı için yeterlilik çerçevesinde bir kez daha değerlendirilmesi Araştırmanın tümüyle gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
8 Araştırma, veri toplama, değerlendirme-3 Veri toplama ve değerlendirme-3 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
9 Araştırma, veri toplama, değerlendirme-4 Veri toplama ve değerlendirme-4 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Tezin önceki çalışmalar ve giriş bölümlerinin yazılması Araştırma, veri toplama, değerlendirme Yazım ve literatür kontrolleri Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Araştırma, veri toplama, değerlendirme ve tez yazımı Veri toplama ve değerlendirme Yazım ve literatür kontrolleri Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Araştırma, veri toplama, değerlendirme ve tez yazımı-2 Veri toplama ve değerlendirme Yazım ve literatür kontrolleri-2 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Araştırma, veri toplama, değerlendirme ve tez yazımı-3 Veri toplama ve değerlendirme Yazım ve literatür kontrolleri-3 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Tezin Materyal ve Metot bölümünün yazılması Araştırma, veri toplama, değerlendirme Yazım ve literatür kontrolleri Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma
15 Araştırma, veri toplama, değerlendirme ve tez yazımı-4 Veri toplama ve değerlendirme Yazım ve literatür kontrolleri-4 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Tezin tamamlanan yazılı bölümleri ve değerlendirilen verilerin biraraya toplanması Önceki haftalarda yapılan tüm çalışmaların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
17 Tezin yazılı olan tüm materyallerinin değerlendirilmek üzere basılması Önceki haftalarda yapılan tüm çalışmaların gözden geçirilmesi-2 Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 26 390
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 10 150
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 29 29
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30 30
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 601
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,04
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 05:15