Genel Bilgi
Kod | DPMT801 |
Ad | Tez Çalışması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 24 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Tez Çalışması |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAKAN ALPHAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAKAN ALPHAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NURİYE SAY (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. CENGİZ USLU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Belirli bir konuda uzman olmayı isteyenler ile akademisyen adaylarına uzmanlık kazandırılması
Dersin İçeriği
Belirli bir konuda literatür ve araştırmaya dayalı çalışmalar yapmak, Bu amaçla belirli yöntemlerin kullanılması ve değerlendirmelerin yapılması. Yapılan tüm işlemlerin bilimsel yazım kurallarına uygun olarak yazılması ve jüriye sunumu
Dersin Ön Koşulu
Doktora ders aşamasındaki sorumluluklarını başarıyla tamamlamak ve Yeterlik Sınavını Başarmış olmak
Kaynaklar
Uzmanlık alanındaki tüm bilimsel yayınlar
Notlar
Uzmanlık alanındaki tüm bilimsel yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Belirli konularda araştırma yöntemlerini bilir |
ÖÇ02 | Belirli konularda araştırma kurgulamayı bilir |
ÖÇ03 | Bilimsel bir yayın hazırlamayı bilir |
ÖÇ04 | Belirli konularda bilim adamları ile tartışmayı bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili veri toplama, yöntem oluşturma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisansüstü programında ürettiği çalışmalarını, alanındaki ulusal ve uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj planlama ve tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj planlama ve tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez danışmanına bağlı olarak konu belirleme çalışmalarının yapılması | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Tez danışmanı ile konuyu belirleme, araştırma alanı ve yöntemin belirlenmesi | Kaynak tarama-2 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma |
3 | Tez program özetinin hazırlanması ve sunulması | Alanı ile ilgili kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
4 | Yönteme uygun olarak araştırmanın başlaması | Veri toplama ve değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Araştırma, veri toplama, değerlendirme | Veri toplama ve değerlendirme-1 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Araştırma, veri toplama, değerlendirme-2 | Veri toplama ve değerlendirme-2 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Yapılan çalışmaların doktora programı için yeterlilik çerçevesinde bir kez daha değerlendirilmesi | Araştırmanın tümüyle gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
8 | Araştırma, veri toplama, değerlendirme-3 | Veri toplama ve değerlendirme-3 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Araştırma, veri toplama, değerlendirme-4 | Veri toplama ve değerlendirme-4 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Tezin önceki çalışmalar ve giriş bölümlerinin yazılması Araştırma, veri toplama, değerlendirme | Yazım ve literatür kontrolleri | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Araştırma, veri toplama, değerlendirme ve tez yazımı | Veri toplama ve değerlendirme Yazım ve literatür kontrolleri | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Araştırma, veri toplama, değerlendirme ve tez yazımı-2 | Veri toplama ve değerlendirme Yazım ve literatür kontrolleri-2 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Araştırma, veri toplama, değerlendirme ve tez yazımı-3 | Veri toplama ve değerlendirme Yazım ve literatür kontrolleri-3 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Tezin Materyal ve Metot bölümünün yazılması Araştırma, veri toplama, değerlendirme | Yazım ve literatür kontrolleri | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
15 | Araştırma, veri toplama, değerlendirme ve tez yazımı-4 | Veri toplama ve değerlendirme Yazım ve literatür kontrolleri-4 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Tezin tamamlanan yazılı bölümleri ve değerlendirilen verilerin biraraya toplanması | Önceki haftalarda yapılan tüm çalışmaların gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Tezin yazılı olan tüm materyallerinin değerlendirilmek üzere basılması | Önceki haftalarda yapılan tüm çalışmaların gözden geçirilmesi-2 | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 26 | 390 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 10 | 150 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 29 | 29 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 30 | 30 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 601 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 24,04 | ||
AKTS | 24 AKTS |