Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
PEYZAJ MİMARLIĞI (DR) | |
Kod | DPM802 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HAKAN ALPHAN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SÜHA BERBEROĞLU (Bahar) (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NURİYE SAY (Bahar) (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. CENGİZ USLU (Bahar) (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi YÜKSEL ÜNLÜKAPLAN (Bahar) (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin sonunda tez çalışmasına başlayan öğrencinin tezi ile ilgili konulara hakim olması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Danışman öğretim üyesinin denetiminde çalışma alanı ile ilgili konuya yönelik literatür çalışması, veri toplama, bilimsel araştırma yöntemleri, derleme, analiz etme,sonuçları değerlendirmesi ve tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılmasını sağlamaktır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
ulusal ve uluslararası yayınlar, kitaplar, bildiriler
Notlar
ulusal ve uluslararası yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Danışmanı ile belirlediği konuda araştırma yapar. |
ÖÇ02 | Belirlenen konu ile ilgili problem çözme konusundaki aşamaları uygular |
ÖÇ03 | Belirlenen konu ile ilgili problem çözme aşamasında yeni yöntemler geliştirir. |
ÖÇ04 | Bu yöntemlerin sonuçlarını değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni kazanarak bireysel veya çok disiplinli çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili verileri toplayarak, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve alanı ile ilgili konularda kendisini yeniler. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisansüstü programında ürettiği çalışmalarını, alanındaki ulusal ve uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarır. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek analiz eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj planlama ve tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj planlama ve tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri ortaya koyar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin içeriği, yapılacak çalışmalar, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi verme. | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Danışman tarafından belirlenen konular | Konu ile ilgili kaynakların okunması 1 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış kaynaklara ulaşma yolları | Konu ile ilgili kaynakların okunması 2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Alanıyla ilgili ulaşılan ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması 2 | Konu ile ilgili kaynakların okunması 21 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
5 | Alanıyla ilgili ulaşılan ve yöntem açısından incelenen kaynakların sunulması | Konu ile ilgili kaynakların okunması 4 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Çalışılacak konuya karar verilmesi | Konu ile ilgili kaynakların okunması 5 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Karar verilen alanla ilgili kaynakları inceleme | Konu ile ilgili kaynakların okunması 6 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | arasınav | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
9 | Ön çalışmayı değerlendirerek ana çalışmanın planlanması | Konu ile ilgili kaynakların okunması 7 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi 2 | Konu ile ilgili kaynakların okunması2 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi 3 | Konu ile ilgili kaynakların okunması 3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi. | Konu ile ilgili kaynakların okunması 8 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
13 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi 4 | Konu ile ilgili kaynakların okunması 10 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi 5. | Konu ile ilgili kaynakların okunması 9 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dönem boyunca yapılan çalışmaların değerlendirilmesi 6 | Konu ile ilgili kaynakların okunması 11 | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl sonu sınavı | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
17 | Yarıyıl sonu sınavı | Konu ile ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |