PM583 Çevresel Risk Değerlendirmesi

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PM583
Ad Çevresel Risk Değerlendirmesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NURİYE SAY


Dersin Amacı / Hedefi

Sürdürülebilir kalkınma hedefleri doğrultusunda, sektörel faaliyetlerin Çevresel Risk Değerlendirmesi (ÇRD) sürecinden geçirilmesi gerekliliğine dair farkındalık ve etkinlik kazandırılması

Dersin İçeriği

Çevresel faktörlerle ilişkili fiziksel yatırımlara yönelik karar verme süreci içerisinde yer alan ayrıca etki değerlendirme çalışmaları kapsamına giren ve bu yönde bir araç olarak kullanılan risk değerlendirmesinin kapsamı ve aşamaları. Tehlike, risk, etki, çevresel risk ve çevresel etki kavramlarının tanımlanması. Bireysel veya toplumsal risklerin değerlendirilmesinin dışında, doğal çevresel faktörlere yönelik doğrudan ya da dolaylı etkilere yol açan, risklerin tanımlanması ve bu risklerin değerlendirilmesinde ve yönetilmesinde kullanılan yöntemler, örnek uygulamalar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Derste yararlanmak üzerine önerilen farklı ulusal ve uluslararası literatür kaynağı ve yasal dokümantasyon bulunmaktadır.

Notlar

Derste yararlanmak üzerine önerilen farklı ulusal ve uluslararası literatür kaynağı ve yasal dokümantasyon bulunmaktadır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mekansal boyutu olan farklı sektörlerin çevre üzerindeki etkilerini tanır.
ÖÇ02 Önleyici ve sürdürülebilir politikalar ile çözüm önerileri üzerine tartışma yürütür.
ÖÇ03 Çevresel Risk Değerlendirme analiz ve değerlendirme süreçlerinin temel aşamalarını bilir.
ÖÇ04 Sürdürülebilir kalkınma kapsamında Çevresel Risk Değerlendirme çalışmalarının etkinliğini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili veri toplama, yöntem oluşturma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisansüstü programında ürettiği çalışmalarını, alanındaki ulusal ve uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarır. 5
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj planlama ve tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj planlama ve tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanımı ve içeriği konusunda bilgiler. 14 haftalık ders programının tanıtımı. Kaynak tanıtımı. Ders notlarının güncellenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Ders kapsamında yapılacak öğrenci sunum kapsam ve konularına karar verilmesi Ders notundaki ilgili sunum ve dokümantasyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Önleyici politikalar ve Bütüncül Çevre Yönetimi hakkında kuramsal çerçevede bilgi aktarımı Ders notundaki ilgili sunum ve dokümantasyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Bütüncül Çevre Yönetimi kapsamında ÇRD'nin yeri ve etkinliği. Ders notundaki ilgili sunum ve dokümantasyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 ÇRD'nin Türkiye'deki gelişim süreci ve yasal sınırlayıcıları Ders notundaki ilgili sunum ve dokümantasyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 ÇRD'nin uluslararası düzeyde uygulamalarının incelenmesi Ders notundaki ilgili sunum ve dokümantasyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Çevresel Risk Değerlendirme (ÇRD) çalışmalarının peyzaj mimarlığı faaliyetlerindeki yeri. Ders notundaki ilgili sunum ve dokümantasyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Seçilen farklı sektörel çalışma örnekleri (Enerji) üzerinden planlama süreçlerine ÇRD entegrasyonu üzerine süreç değerlendirmesi Ders notundaki ilgili sunum ve dokümantasyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
10 Seçilen farklı sektörel çalışma örnekleri (Ulaşım) üzerinden planlama süreçlerine ÇRD entegrasyonu üzerine süreç değerlendirmesi Ders notundaki ilgili sunum ve dokümantasyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
11 Seçilen farklı sektörel çalışma örnekleri (Tarım) üzerinden planlama süreçlerine ÇRD entegrasyonu üzerine süreç değerlendirmesi Ders notundaki ilgili sunum ve dokümantasyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
12 Seçilen farklı sektörel çalışma örnekleri (Turizm) üzerinden planlama süreçlerine ÇRD entegrasyonu üzerine süreç değerlendirmesi Ders notundaki ilgili sunum ve dokümantasyon Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Örnek Olay
13 Öğrenci sunumlarının yapılması ve tartışma Ders notundaki ilgili sunum ve dokümantasyon Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Öğrenci sunumlarının yapılması ve tartışma (2) Ders notundaki ilgili sunum ve dokümantasyon Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Öğrenci sunumlarının yapılması ve tartışma (3) Ders notundaki ilgili sunum ve dokümantasyon Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yıl Sonu Sınavı Sınav sorusu hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Bütünleme Sınavı Sınav sorusu hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 05:15