PM0013 Peyzaj Mekanlarının Mikroklimatik İklim Simulasyonları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
PEYZAJ MİMARLIĞI (DR)
Kod PM0013
Ad Peyzaj Mekanlarının Mikroklimatik İklim Simulasyonları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CENGİZ USLU
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. CENGİZ USLU (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin mevcut veya tasarlanan peyzaj mekanlarını mikro iklim simülasyon yazılımı ile analiz etmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Ders içeriğinde iklimsel ve yersel verilerin simülasyon yazılımlarına aktarılması, farklı tasarım senaryolarına ait simülasyonların gerçekleştirilmesi ile bunların analizi yer almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Ön Koşul Yoktur

Kaynaklar

Yazılımların kullanım kılavuzları

Notlar

Konu ile ilgili Tez ve makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mikroiklim simülasyon yazılımını, çeşitli mekan senaryolarının iklimsel analizinde kullanır.
ÖÇ02 İklim simülasyonu için gerekli olan iklimsel verileri elde eder ve işler.
ÖÇ03 Mevcut ve tasarlanan mekanlara ait yapılı çevre verilerini, CBS/3B modelleme yazılımları kullanarak simulasyon yazılımına aktarır.
ÖÇ04 Mikroiklimsel değişim sağlayabilecek farklı mekansal senaryolar üretir.
ÖÇ05 Simulasyon yazılım modüllerini kullanarak verileri görselleştirme becerisi kazanır.
ÖÇ06 Farklı tasarım senaryolarına ait simulasyonları karşılaştırarak bunları biyokomfor açısından analiz eder.
ÖÇ07 Ders kapsamında çalışılan peyzaj mekanlarına ait tasarım senaryolarının iklimsel analizleri ile özgün yayın üretir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni kazanarak bireysel veya çok disiplinli çalışmalar yapar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili verileri toplayarak, sonuçları analiz eder ve yorumlar. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve alanı ile ilgili konularda kendisini yeniler. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisansüstü programında ürettiği çalışmalarını, alanındaki ulusal ve uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek analiz eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj planlama ve tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj planlama ve tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri ortaya koyar. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Simulasyon yazılımının genel tanıtımı Bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Mikroiklim similasyonu gerçekleştirmek için bir mekanın belirlenmesi. Mekan üzerinde hiyerarşık niteliklere sahip tasarım senaryolarının kurgulanması. Alan seçimi için alternatiflerin belirlenmesi. Alan üzerinde olası tasarım kurgularının hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Belirlenen alana ait iklim verilerinin yazılıma uygun hale getirilmesi İklim verilerinin eldesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
4 Mekan üzerinde hiyerarşık niteliklere sahip tasarım senaryoların tartışılması. Tasarım kurgularının oluşturulması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
5 Tartışılan tasarım senaryoların değerlendirilmesi ve kararlaştırılması. Tasarım kurgularının geliştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
6 Mekana ait yersel verilerin ve tasarım senaryolarının yazılıma aktarılması için CBS/3B modelleme kullanımı Tasarım kurgularının geliştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Mekan verilerini simulasyona aktaran yazılım modüllerinin kullanımı Tasarım kurgularının geliştirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Tasarlanan senaryoların dijital ortama (CAD) aktarılması Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Yazılıma aktarılan yersel verilerin incelenmesi Yersel verilerin modüller aracılığıyla oluşturulması. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
10 Simülasyon modülünün kullanımı Yersel verilerin modüller aracılığıyla oluşturulması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Simülasyon sonuçlarının irdelenmesi için Yazılımın görseleştirme modülünün kullanımı Seçilen alana ait iklim verileri ve senaryolarla iklim simülasyonlarının yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
12 Simülasyon sonuçlarının irdelenmesi için Yazılımın görseleştirme modülünün kullanımı II Seçilen alana ait iklim verileri ve senaryolarla iklim simülasyonlarının yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
13 Seçilen alana ait iklim simülasyon sonuçlarının irdelenmesi Seçilen alana ait iklim verileri ve senaryolarla iklim simülasyonlarının yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
14 Seçilen alana ait iklim simülasyon sonuçlarının raporlanması Sonuçların Raporlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Sonuç raporunun irdelenmesi. Rapor kritiklerine göre düzeltmelerin yapılması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Raporun Sunulması Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Raporun Sunulması Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Proje / Tasarım 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 12 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 25 25
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 01.03.2025 11:35