Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
PEYZAJ MİMARLIĞI (DR) | |
Kod | PM0013 |
Ad | Peyzaj Mekanlarının Mikroklimatik İklim Simulasyonları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CENGİZ USLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CENGİZ USLU
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencinin mevcut veya tasarlanan peyzaj mekanlarını mikro iklim simülasyon yazılımı ile analiz etmesi amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Ders içeriğinde iklimsel ve yersel verilerin simülasyon yazılımlarına aktarılması, farklı tasarım senaryolarına ait simülasyonların gerçekleştirilmesi ile bunların analizi yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön Koşul Yoktur
Kaynaklar
Yazılımların kullanım kılavuzları
Notlar
Konu ile ilgili Tez ve makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mikroiklim simülasyon yazılımını, çeşitli mekan senaryolarının iklimsel analizinde kullanır. |
ÖÇ02 | İklim simülasyonu için gerekli olan iklimsel verileri elde eder ve işler. |
ÖÇ03 | Mevcut ve tasarlanan mekanlara ait yapılı çevre verilerini, CBS/3B modelleme yazılımları kullanarak simulasyon yazılımına aktarır. |
ÖÇ04 | Mikroiklimsel değişim sağlayabilecek farklı mekansal senaryolar üretir. |
ÖÇ05 | Simulasyon yazılım modüllerini kullanarak verileri görselleştirme becerisi kazanır. |
ÖÇ06 | Farklı tasarım senaryolarına ait simulasyonları karşılaştırarak bunları biyokomfor açısından analiz eder. |
ÖÇ07 | Ders kapsamında çalışılan peyzaj mekanlarına ait tasarım senaryolarının iklimsel analizleri ile özgün yayın üretir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni kazanarak bireysel veya çok disiplinli çalışmalar yapar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili verileri toplayarak, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve alanı ile ilgili konularda kendisini yeniler. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisansüstü programında ürettiği çalışmalarını, alanındaki ulusal ve uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek analiz eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj planlama ve tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj planlama ve tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri ortaya koyar. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Simulasyon yazılımının genel tanıtımı | Bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Mikroiklim similasyonu gerçekleştirmek için bir mekanın belirlenmesi. Mekan üzerinde hiyerarşık niteliklere sahip tasarım senaryolarının kurgulanması. | Alan seçimi için alternatiflerin belirlenmesi. Alan üzerinde olası tasarım kurgularının hazırlanması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Belirlenen alana ait iklim verilerinin yazılıma uygun hale getirilmesi | İklim verilerinin eldesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
4 | Mekan üzerinde hiyerarşık niteliklere sahip tasarım senaryoların tartışılması. | Tasarım kurgularının oluşturulması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Tartışılan tasarım senaryoların değerlendirilmesi ve kararlaştırılması. | Tasarım kurgularının geliştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
6 | Mekana ait yersel verilerin ve tasarım senaryolarının yazılıma aktarılması için CBS/3B modelleme kullanımı | Tasarım kurgularının geliştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Mekan verilerini simulasyona aktaran yazılım modüllerinin kullanımı | Tasarım kurgularının geliştirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Tasarlanan senaryoların dijital ortama (CAD) aktarılması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | Yazılıma aktarılan yersel verilerin incelenmesi | Yersel verilerin modüller aracılığıyla oluşturulması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Simülasyon modülünün kullanımı | Yersel verilerin modüller aracılığıyla oluşturulması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Simülasyon sonuçlarının irdelenmesi için Yazılımın görseleştirme modülünün kullanımı | Seçilen alana ait iklim verileri ve senaryolarla iklim simülasyonlarının yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
12 | Simülasyon sonuçlarının irdelenmesi için Yazılımın görseleştirme modülünün kullanımı II | Seçilen alana ait iklim verileri ve senaryolarla iklim simülasyonlarının yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Bireysel Çalışma |
13 | Seçilen alana ait iklim simülasyon sonuçlarının irdelenmesi | Seçilen alana ait iklim verileri ve senaryolarla iklim simülasyonlarının yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Seçilen alana ait iklim simülasyon sonuçlarının raporlanması | Sonuçların Raporlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Sonuç raporunun irdelenmesi. | Rapor kritiklerine göre düzeltmelerin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Raporun Sunulması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Raporun Sunulması | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Proje / Tasarım | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |