PM541 Çevre Örgütleri ve Politikaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ
PEYZAJ MİMARLIĞI (DR)
Kod PM541
Ad Çevre Örgütleri ve Politikaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin sonucunda, öğrencinin çevre sorunlarının idari sınırlardan bağımsız olarak küresel ölçekte ele alınması gerekliliğini kavrayarak çözüm önerilerini bu anlayışla araması amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, ulusal ve uluslararası kurum-kuruluş ve çevre örgütlerinin yapılarına ve bünyelerinde gerçekleştirdikleri çalışmalara/izledikleri politikalara hakim olması diğer amaçlar arasındadır.

Dersin İçeriği

Çevre sorunlarının idari sınırlardan bağımsız değerlendirilmesi gerekliliği nedeniyle çözümlerinin uluslararası işbirliği ile gerektirdiği. Avrupa Birliği (AB), Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD), Birleşmiş Milletler Çevre Programı (UNEP), Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Kurumu (UNESCO), Dünya Sağlık Örgütü (WHO), Dünya Yaban Hayatı Koruma Fonu (WWF), Dünya Koruma Birliği (IUCN), Yeşilbarış Örgütü-(Greenpeace) gibi uluslararası ve Türkiye Erozyonla Mücadele Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı (TEMA), Çevre ve Tüketici Koruma Derneği (ÇETKO), Türkiye Çevre Vakfı (TÇV), Türkiye Tabiatını Koruma Derneği (TTKD), Doğal Hayatı Koruma Derneği (DHKD gibi ulusal çevre örgütlerinine ait politikalar. Çevre Şehircilik ve İklim değişikliği Bakanlığı, Tarım ve Orman Bakanlığı ve bu kurumlara bağlı taşra teşkilatlarının idari yapıları, gerçekleştirdikleri çalışmalar ve politikalar

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur

Kaynaklar

Ulusal ve Uluslararası makaleler, yayınlar, yönetmelikler

Notlar

Çevre ile ilgili yönergeler, politikalar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çevre sorunlarının idari sınırlardan bağımsız değerlendirilmesi gerekliliği nedeniyle çözümlerinin uluslararası işbirliği ile gerektirdiğini tartışır.
ÖÇ02 Ulusal ve uluslararası çevre örgütlerini sıralar.
ÖÇ03 Ulusal ve uluslararası çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaları değerlendirir.
ÖÇ04 Avrupa Birliği (AB), Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD), Birleşmiş Milletler Çevre Programı (UNEP), Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Kurumu (UNESCO), Dünya Sağlık Örgütü (WHO), Dünya Yaban Hayatı Koruma Fonu (WWF), Dünya Koruma Birliği (IUCN), Yeşilbarış Örgütü-(Greenpeace) gibi uluslararası çevre örgütlerinin politikalarını açıklar.
ÖÇ05 Türkiye Erozyonla Mücadele Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı (TEMA), Çevre ve Tüketici Koruma Derneği (ÇETKO), Türkiye Çevre Vakfı (TÇV), Türkiye Tabiatını Koruma Derneği (TTKD), Doğal Hayatı Koruma Derneği (DHKD gibi ulusal çevre örgütlerine ait politikaları açıklar.
ÖÇ06 Ulusal ve uluslararası çevre örgütlerinin politikalarını detaylı olarak kavrayarak tartışır.
ÖÇ07 Çevre örgütlerinin, ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen çevre koruma çalışmalarına katkılarını savunur.
ÖÇ08 Sürdürülebilir kalkınmanın sağlanması için gereken çevre politikalarının oluşturulmasında çevre örgütlerinin rolünü açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni kazanarak bireysel veya çok disiplinli çalışmalar yapar. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili verileri toplayarak, sonuçları analiz eder ve yorumlar.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve alanı ile ilgili konularda kendisini yeniler.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisansüstü programında ürettiği çalışmalarını, alanındaki ulusal ve uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek analiz eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj planlama ve tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj planlama ve tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri ortaya koyar. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Uluslararası çevre örgütlerinin kuruluş yapıları ve görevleri Bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Uluslararası çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmalar Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Uluslararası çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların çevre faktörlerinin korunmasına ve çevre politikalarının oluşturulmasına katkılarının değerlendirilmesi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Uluslararası çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların çevre faktörlerinin korunmasına ve çevre politikalarının oluşturulmasına katkılarının değerlendirilmesi (devam) Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
5 Uluslararası çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların ülkemizdeki etkilerinin değerlendirilmesi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
6 Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ve taşra teşkilatının görevleri, teşkilat yapısı, yaptıkları çalışmalar Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Tarım ve Orman Bakanlığı ve taşra teşkilatının görevleri, teşkilat yapısı, yaptıkları çalışmalar Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ulusal çevre örgütlerinin kuruluş yapıları ve görevleri Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmalar Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması
11 Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların çevre faktörlerinin korunmasına ve çevre politikalarının oluşturulmasına katkılarının değerlendirilmesi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
12 Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların çevre faktörlerinin korunmasına ve çevre politikalarının oluşturulmasına katkılarının değerlendirilmesi (devam) Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların ülkemizdeki etkilerinin değerlendirilmesi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların ülkemizdeki etkilerinin değerlendirilmesi (devam) Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların ülkemizdeki etkilerinin değerlendirilmesine devam (II) Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.02.2025 12:06