Genel Bilgi
Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
PEYZAJ MİMARLIĞI (DR) | |
Kod | PM541 |
Ad | Çevre Örgütleri ve Politikaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin sonucunda, öğrencinin çevre sorunlarının idari sınırlardan bağımsız olarak küresel ölçekte ele alınması gerekliliğini kavrayarak çözüm önerilerini bu anlayışla araması amaçlanmaktadır. Bu kapsamda, ulusal ve uluslararası kurum-kuruluş ve çevre örgütlerinin yapılarına ve bünyelerinde gerçekleştirdikleri çalışmalara/izledikleri politikalara hakim olması diğer amaçlar arasındadır.
Dersin İçeriği
Çevre sorunlarının idari sınırlardan bağımsız değerlendirilmesi gerekliliği nedeniyle çözümlerinin uluslararası işbirliği ile gerektirdiği. Avrupa Birliği (AB), Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD), Birleşmiş Milletler Çevre Programı (UNEP), Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Kurumu (UNESCO), Dünya Sağlık Örgütü (WHO), Dünya Yaban Hayatı Koruma Fonu (WWF), Dünya Koruma Birliği (IUCN), Yeşilbarış Örgütü-(Greenpeace) gibi uluslararası ve Türkiye Erozyonla Mücadele Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı (TEMA), Çevre ve Tüketici Koruma Derneği (ÇETKO), Türkiye Çevre Vakfı (TÇV), Türkiye Tabiatını Koruma Derneği (TTKD), Doğal Hayatı Koruma Derneği (DHKD gibi ulusal çevre örgütlerinine ait politikalar. Çevre Şehircilik ve İklim değişikliği Bakanlığı, Tarım ve Orman Bakanlığı ve bu kurumlara bağlı taşra teşkilatlarının idari yapıları, gerçekleştirdikleri çalışmalar ve politikalar
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur
Kaynaklar
Ulusal ve Uluslararası makaleler, yayınlar, yönetmelikler
Notlar
Çevre ile ilgili yönergeler, politikalar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çevre sorunlarının idari sınırlardan bağımsız değerlendirilmesi gerekliliği nedeniyle çözümlerinin uluslararası işbirliği ile gerektirdiğini tartışır. |
ÖÇ02 | Ulusal ve uluslararası çevre örgütlerini sıralar. |
ÖÇ03 | Ulusal ve uluslararası çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaları değerlendirir. |
ÖÇ04 | Avrupa Birliği (AB), Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD), Birleşmiş Milletler Çevre Programı (UNEP), Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Kurumu (UNESCO), Dünya Sağlık Örgütü (WHO), Dünya Yaban Hayatı Koruma Fonu (WWF), Dünya Koruma Birliği (IUCN), Yeşilbarış Örgütü-(Greenpeace) gibi uluslararası çevre örgütlerinin politikalarını açıklar. |
ÖÇ05 | Türkiye Erozyonla Mücadele Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı (TEMA), Çevre ve Tüketici Koruma Derneği (ÇETKO), Türkiye Çevre Vakfı (TÇV), Türkiye Tabiatını Koruma Derneği (TTKD), Doğal Hayatı Koruma Derneği (DHKD gibi ulusal çevre örgütlerine ait politikaları açıklar. |
ÖÇ06 | Ulusal ve uluslararası çevre örgütlerinin politikalarını detaylı olarak kavrayarak tartışır. |
ÖÇ07 | Çevre örgütlerinin, ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen çevre koruma çalışmalarına katkılarını savunur. |
ÖÇ08 | Sürdürülebilir kalkınmanın sağlanması için gereken çevre politikalarının oluşturulmasında çevre örgütlerinin rolünü açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi ve sorumluluk alma özgüveni kazanarak bireysel veya çok disiplinli çalışmalar yapar. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili verileri toplayarak, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve alanı ile ilgili konularda kendisini yeniler. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Lisansüstü programında ürettiği çalışmalarını, alanındaki ulusal ve uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek analiz eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Peyzaj planlama ve tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj planlama ve tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri ortaya koyar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uluslararası çevre örgütlerinin kuruluş yapıları ve görevleri | Bilgi paketinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Uluslararası çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmalar | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Uluslararası çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların çevre faktörlerinin korunmasına ve çevre politikalarının oluşturulmasına katkılarının değerlendirilmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Uluslararası çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların çevre faktörlerinin korunmasına ve çevre politikalarının oluşturulmasına katkılarının değerlendirilmesi (devam) | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Uluslararası çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların ülkemizdeki etkilerinin değerlendirilmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
6 | Çevre Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ve taşra teşkilatının görevleri, teşkilat yapısı, yaptıkları çalışmalar | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Tarım ve Orman Bakanlığı ve taşra teşkilatının görevleri, teşkilat yapısı, yaptıkları çalışmalar | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ulusal çevre örgütlerinin kuruluş yapıları ve görevleri | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmalar | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması |
11 | Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların çevre faktörlerinin korunmasına ve çevre politikalarının oluşturulmasına katkılarının değerlendirilmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
12 | Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların çevre faktörlerinin korunmasına ve çevre politikalarının oluşturulmasına katkılarının değerlendirilmesi (devam) | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların ülkemizdeki etkilerinin değerlendirilmesi | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların ülkemizdeki etkilerinin değerlendirilmesi (devam) | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların ülkemizdeki etkilerinin değerlendirilmesine devam (II) | Ders notundaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |