PM541 Çevre Örgütleri ve Politikaları

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PM541
Ad Çevre Örgütleri ve Politikaları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Nermin Merve YALÇINKAYA


Dersin Amacı / Hedefi

Çevre sorunlarının sınır tanımamaları ve çözümlerinin uluslar arası işbirliği ile gerçekleşmesi nedeni ile ulusal ve uluslararası çevre örgütlerinin kuruluşları, yapıları, gerçekleştirdikleri çalışmalar ve politikaları tartışılır.

Dersin İçeriği

Çevre sorunlarının sınır tanımamaları ve çözümlerinin uluslar arası işbirliği ile gerçekleşmesi nedeni ile Avrupa Birliği (AB), Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD), Birleşmiş Milletler Çevre Programı (UNEP), Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Kurumu (UNESCO), Dünya Sağlık Örgütü (WHO), Dünya Yaban Hayatı Koruma Fonu (WWF), Dünya Koruma Birliği (IUCN), Yeşilbarış Örgütü-(Greenpeace) gibi uluslararası ve Türkiye Erozyonla Mücadele Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı (TEMA), Çevre ve Tüketici Koruma Derneği (ÇETKO), Türkiye Çevre Vakfı (TÇV), Türkiye Tabiatını Koruma Derneği (TTKD), Doğal Hayatı Koruma Derneği (DHKD gibi ulusal çevre örgütleri ile Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Tarım ve Orman Bakanlığı ve taşra teşkilatları gibi kuruluşların yapıları, gerçekleştirdikleri çalışmalar ve politikaları tartışılır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Türkçe ve yabancı dilde çok sayıda kaynak vardır.

Notlar

Türkçe ve yabancı dilde çok sayıda kaynak vardır.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ulusal ve uluslararası çevre örgütlerini bilir.
ÖÇ02 Ulusal ve uluslararası çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaları öğrenir.
ÖÇ03 Ulusal ve uluslararası çevre örgütlerinin politikalarını öğrenir ve tartışır.
ÖÇ04 Çevre örgütlerinin, ulusal ve uluslararası düzeyde gerçekleştirilen çevre koruma çalışmalarına katkıları konusunda bilinçlenir.
ÖÇ05 Sürdürülebilir kalkınmanın sağlanması için gereken çevre politikalarının oluşturulmasında çevre örgütlerinin rolünü öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Peyzaj Mimarlığının ilke, süreç ve araçları konusundaki bilgileri mesleki alanda çözümleri ile birlikte kullanır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bireysel olarak veya çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisi, sorumluluk alma özgüveni kazanır. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili veri toplama, yöntem oluşturma, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yenileme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Lisansüstü programında ürettiği çalışmalarını, alanındaki ulusal ve uluslararası platformlarda, yazılı, sözlü ve/veya görsel olarak aktarır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında elde ettiği bilgileri toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Peyzaj planlama ve tasarımının felsefe, öğe, ilke ve araçlarını ayrıntılı peyzaj planlama ve tasarımı sürecine yansıtabilme bilgi ve yetkinliğini kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Peyzaj Mimarlığı alanında yaşam boyu öğrenmeyi ilke edinir. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımları, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Farklı peyzaj tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisini kazanır ve uygular.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yaptığı bütün çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uymayı ilke edinir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Uluslararası çevre örgütlerinin kuruluş yapıları ve görevleri Bilgi paketinin incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Uluslararası çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmalar Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Uluslararası çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların çevre faktörlerinin korunmasına ve çevre politikalarının oluşturulmasına katkılarının değerlendirilmesi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
4 Uluslararası çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların çevre faktörlerinin korunmasına ve çevre politikalarının oluşturulmasına katkılarının değerlendirilmesine devam Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Uluslararası çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların ülkemizdeki etkilerinin değerlendirilmesi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
6 Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve taşra teşkilatının görevleri, teşkilat yapısı, yaptıkları çalışmalar Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
7 Tarım ve Orman Bakanlığı ve taşra teşkilatının görevleri, teşkilat yapısı, yaptıkları çalışmalar Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Ulusal çevre örgütlerinin kuruluş yapıları ve görevleri Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmala Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların çevre faktörlerinin korunmasına ve çevre politikalarının oluşturulmasına katkılarının değerlendirilmesi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
12 Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların çevre faktörlerinin korunmasına ve çevre politikalarının oluşturulmasına katkılarının değerlendirilmesine devam Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların ülkemizdeki etkilerinin değerlendirilmesi Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların ülkemizdeki etkilerinin değerlendirilmesine devam Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Ulusal çevre örgütlerinin gerçekleştirdikleri çalışmaların ülkemizdeki etkilerinin değerlendirilmesine devam (II) Ders notundaki ilgili konular Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.10.2024 06:09