MTM105 Matematik

4 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU
Makine
Kod MTM105
Ad Matematik
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Aydın DİKİCİ
Dersin Öğretim Elemanı Aydın DİKİCİ (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile öğrencilere, mesleklerinde gerekli olan matematiksel bilgi ve becerileri kazandırarak, bu bilgileri iş hayatlarında etkin bir şekilde uygulayabilme yeterliliği kazandırmak.

Dersin İçeriği

Cebir kavramı, Polinom kavramı ve polinomlarla işlemler, Oran ve orantı kavramları ve uygulamaları, Denklem kavramı, Eşitsizlik kavramı, Toplam sembolü, çarpım sembolü, Dizi, sonlu dizi ve sabit dizi, dizilerin eşitliği, Sayı dizilerinde dört işlemler, Aritmetik dizi, geometrik dizi, sonsuz geometrik dizi, Geometrik cisimler, Koordinat sistemleri, Konikler ,Temel trigonometri, Trigonometrik fonksiyonlar, Fonksiyonlarda temel işlemler, Fonksiyon çeşitleri ,Parabol ve grafiği.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

AKAY, K. AKBAŞ, N. (2001). Yüksek Okullar İçin Matematik. Çizgi Kitabevi. Baykuş, N. Kaynak, M. ( 2011). Matematik - 1 Meslek Yüksekokulları İçin. Seçkin Yayınevi.

Notlar

Matematik ders notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler, polinomlar, denklemler ve eşitsizlikler üzerinde temel cebirsel işlemleri gerçekleştirir ve matematiksel ifadeleri düzenler
ÖÇ02 Öğrenciler, oran ve orantı kavramlarını anlayarak günlük hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel olarak modeller ve çözer
ÖÇ03 Öğrenciler, sonlu ve sonsuz dizileri analiz eder, aritmetik ve geometrik dizilerle ilgili temel işlemleri uygular
ÖÇ04 Öğrenciler, toplam ve çarpım sembollerini kullanarak matematiksel ifadeleri daha kompakt ve anlaşılır bir şekilde yazar
ÖÇ05 Öğrenciler, analitik geometri kullanarak koordinat düzleminde parabol, çember gibi konik şekillerin denklemlerini yazar ve grafiklerini çizer
ÖÇ06 Öğrenciler, üç boyutlu geometrik cisimlerin temel özelliklerini tanımlar ve hacim, yüzey alanı gibi hesaplamalar yapar
ÖÇ07 Öğrenciler, temel trigonometrik fonksiyonları anlayarak açı ve uzunluk hesaplamalarında kullanır
ÖÇ08 Öğrenciler, fonksiyonların grafiklerini çizer, fonksiyon çeşitlerini tanımlar ve temel işlemleri (toplama, çıkarma, bileşke, ters alma) gerçekleştirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, matematik, fen bilimleri ve makine alanındaki temel kuramsal bilgileri anlayarak açıklar. 4
PÖÇ02 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenci, paket programlar kullanarak makine parçası tasarımı yapar ve tasarım sürecini teknik çizim standartlarına uygun şekilde tamamlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir. 2
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC) için gerekli programları yazar, simülasyon yapar ve işleme sürecine uygunluğunu değerlendirir. 2
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, CAD-CAM-CNC teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve edindiği bilgileri mesleki uygulamalarda kullanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini tanımlar, farklı üretim süreçlerinde uygun yöntemleri seçer ve uygular.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, üretim sürecine uygun malzeme seçimi yapar ve seçim kriterlerini teknik gerekçelerle açıklar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, iş parçaları için uygun kesici takım ve kesme parametrelerini belirleyerek imalat sürecini optimize eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, makine alanındaki temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak uygular ve ölçüm sonuçlarını değerlendirir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenci, makine alanında bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip eder, edindiği bilgileri öğrenmiş olduğu yabancı dil aracılığıyla mesleki gelişimine entegre eder.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci, makine teknolojileri alanında edindiği bilgi ve becerileri meslek etiği kurallarına uygun şekilde uygular.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, sektördeki beklentilere uygun olarak alanıyla ilgili süreçleri analiz eder, planlar ve uygulama adımlarını belirleyerek etkin bir şekilde yönetir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Cebir kavramı ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
2 Polinom kavramı ve polinomlarla işlemler ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
3 Oran ve orantı kavramları ve uygulamaları ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
4 Denklem kavramı ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
5 Eşitsizlik kavramı ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
6 Toplam sembolü, çarpım sembolü ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
7 Dizi, sonlu dizi ve sabit dizi, dizilerin eşitliği, sayı dizilerinde dört işlem ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım
8 Ara Sınav ders notlarını gözden geçirmek Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Aritmetik dizi, geometrik dizi, sonsuz geometrik toplam ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Temel geometri, çokgenler, çember ve daire ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Geometrik cisimler, koordinat sistemleri, konikler ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 Temel trigonometri ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 Trigonometrik fonksiyonlar ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Fonksiyonlarda temel işlemler, fonksiyon çeşitleri ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 Parabol ve grafiği ders notlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ders notlarını gözden geçirmek Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ders notlarını gözden geçirmek Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 01:10