Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Makine | |
Kod | MTM105 |
Ad | Matematik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Aydın DİKİCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Aydın DİKİCİ
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile öğrencilere, mesleklerinde gerekli olan matematiksel bilgi ve becerileri kazandırarak, bu bilgileri iş hayatlarında etkin bir şekilde uygulayabilme yeterliliği kazandırmak.
Dersin İçeriği
Cebir kavramı, Polinom kavramı ve polinomlarla işlemler, Oran ve orantı kavramları ve uygulamaları, Denklem kavramı, Eşitsizlik kavramı, Toplam sembolü, çarpım sembolü, Dizi, sonlu dizi ve sabit dizi, dizilerin eşitliği, Sayı dizilerinde dört işlemler, Aritmetik dizi, geometrik dizi, sonsuz geometrik dizi, Geometrik cisimler, Koordinat sistemleri, Konikler ,Temel trigonometri, Trigonometrik fonksiyonlar, Fonksiyonlarda temel işlemler, Fonksiyon çeşitleri ,Parabol ve grafiği.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
AKAY, K. AKBAŞ, N. (2001). Yüksek Okullar İçin Matematik. Çizgi Kitabevi. Baykuş, N. Kaynak, M. ( 2011). Matematik - 1 Meslek Yüksekokulları İçin. Seçkin Yayınevi.
Notlar
Matematik ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, polinomlar, denklemler ve eşitsizlikler üzerinde temel cebirsel işlemleri gerçekleştirir ve matematiksel ifadeleri düzenler |
ÖÇ02 | Öğrenciler, oran ve orantı kavramlarını anlayarak günlük hayatta karşılaşılan problemleri matematiksel olarak modeller ve çözer |
ÖÇ03 | Öğrenciler, sonlu ve sonsuz dizileri analiz eder, aritmetik ve geometrik dizilerle ilgili temel işlemleri uygular |
ÖÇ04 | Öğrenciler, toplam ve çarpım sembollerini kullanarak matematiksel ifadeleri daha kompakt ve anlaşılır bir şekilde yazar |
ÖÇ05 | Öğrenciler, analitik geometri kullanarak koordinat düzleminde parabol, çember gibi konik şekillerin denklemlerini yazar ve grafiklerini çizer |
ÖÇ06 | Öğrenciler, üç boyutlu geometrik cisimlerin temel özelliklerini tanımlar ve hacim, yüzey alanı gibi hesaplamalar yapar |
ÖÇ07 | Öğrenciler, temel trigonometrik fonksiyonları anlayarak açı ve uzunluk hesaplamalarında kullanır |
ÖÇ08 | Öğrenciler, fonksiyonların grafiklerini çizer, fonksiyon çeşitlerini tanımlar ve temel işlemleri (toplama, çıkarma, bileşke, ters alma) gerçekleştirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, matematik, fen bilimleri ve makine alanındaki temel kuramsal bilgileri anlayarak açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, paket programlar kullanarak makine parçası tasarımı yapar ve tasarım sürecini teknik çizim standartlarına uygun şekilde tamamlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir. | 2 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC) için gerekli programları yazar, simülasyon yapar ve işleme sürecine uygunluğunu değerlendirir. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, CAD-CAM-CNC teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve edindiği bilgileri mesleki uygulamalarda kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini tanımlar, farklı üretim süreçlerinde uygun yöntemleri seçer ve uygular. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, üretim sürecine uygun malzeme seçimi yapar ve seçim kriterlerini teknik gerekçelerle açıklar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, iş parçaları için uygun kesici takım ve kesme parametrelerini belirleyerek imalat sürecini optimize eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, makine alanındaki temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak uygular ve ölçüm sonuçlarını değerlendirir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, makine alanında bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip eder, edindiği bilgileri öğrenmiş olduğu yabancı dil aracılığıyla mesleki gelişimine entegre eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci, makine teknolojileri alanında edindiği bilgi ve becerileri meslek etiği kurallarına uygun şekilde uygular. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, sektördeki beklentilere uygun olarak alanıyla ilgili süreçleri analiz eder, planlar ve uygulama adımlarını belirleyerek etkin bir şekilde yönetir. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Cebir kavramı | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
2 | Polinom kavramı ve polinomlarla işlemler | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
3 | Oran ve orantı kavramları ve uygulamaları | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
4 | Denklem kavramı | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
5 | Eşitsizlik kavramı | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
6 | Toplam sembolü, çarpım sembolü | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
7 | Dizi, sonlu dizi ve sabit dizi, dizilerin eşitliği, sayı dizilerinde dört işlem | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Anlatım |
8 | Ara Sınav | ders notlarını gözden geçirmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Aritmetik dizi, geometrik dizi, sonsuz geometrik toplam | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Temel geometri, çokgenler, çember ve daire | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Geometrik cisimler, koordinat sistemleri, konikler | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Temel trigonometri | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Trigonometrik fonksiyonlar | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Fonksiyonlarda temel işlemler, fonksiyon çeşitleri | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Parabol ve grafiği | ders notlarını gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notlarını gözden geçirmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders notlarını gözden geçirmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |