Genel Bilgi
Kod | YLY137 |
Ad | Türk Siyasal Hayatı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Mehmet KARABULUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Mehmet KARABULUT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere Türk siyasal hayatınında yaşanan olayları yorumlama ve analiz etme becerisi kazandırmak ve Türk siyasal hayatını yakından tanımasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders osmanlının son dönemi ve cumhuriyet dönemi boyunca yaşanan siyasi olayları, aktörleri ve gelişmeleri neden-sonuç bağlamında analiz etmeyi içermektedir. Dersin kapsamı siyasi aktörler, kurumlar, figürler, partiler, ideolojiler ve küreselleşmedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Erik Jan Zürcher, Modernleşen Türkiye'nin Tarihi, İstanbul İletişim Yayınları, 2020.
Notlar
M. Çağatay Okutan ve Yusuf Tekin, Türk Siyasal Hayatı (1. ve 2. Cilt), Ankara: Orion Kitapevi, 2019.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Türkiye'de siyasi gelişmeleri kavrar. |
ÖÇ02 | Osmanlı Devleti'nin son döneminde yaşanan politik olayları öğrenir. |
ÖÇ03 | Türk siyasal hayatından etkili olan önemli siyasi aktörleri tanır. |
ÖÇ04 | Türk siyasal hayatında önemli olan siyasi partileri öğrenir. |
ÖÇ05 | Siyasi ideolojileri ve bunların savunucularını öğrenir. |
ÖÇ06 | Siyasi olayları analiz etme becerisi kazanır |
ÖÇ07 | Küreselleşme ve uluslararası ilişkiler hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ08 | Türk siyasi kültürü hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri öğrenir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problem çözme yöntem ve teknikleri bilir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı İle İlgili elde ettiği verileri yorumlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili karşılaştığı problemleri teşhis ederek çözüm önerileri sunar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bireysel ve grup ile çalışabilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip olur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade eder | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Osmanlı Devletinde Modernleşme Arayışları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Osmanlı Devletinde Demokratikleşme Hareketleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Osmanlının Son dönemde Siyafi fikir ve ideolojiler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Türk Modern Devletin Doğuşu | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tek parti dönemi ve Uygulamaları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Tek parti dönem siyasi kurum ve aktörler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Çok partili hayata geçiş; siyasi parti ve seçimler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Adnan Menderes Dönemi ve uygulamaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Toplumsal hareketler ve ideolojik sistem | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | 1960 askeri darbesi ve Vesayet yönetimi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | 1980 askeri darbesi ve Militarist yönetim | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Anayasalar ve askeri vesayet | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Koalisyon hükümetleri ve siyasi olaylar | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Küreselleşme, uluslararası ilişkiler ve örgütler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 120 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,80 | ||
AKTS | 5 AKTS |