Genel Bilgi
Kod | YLY139 |
Ad | Yerel Ekonomik Kalkınma |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Levent YÜLEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Levent YÜLEK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencileri finansın büyüme ve kalkınma kavramları hakkında bilgilendirmek ve yerel ekonomik kalkınma ilgili konularda farkındalık oluşturarak, sürdürülebilir kalkınmanın çevresel entegrasyonu hakkında bilinç kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders ekonomik büyüme, kalkınma ve sürdürülebilir ekonomik kalkınma; yerel ekonomik kalkınmada merkez-yerel İlişkisi, Yerel Kalkınma Politikaları gibi konularını analiz etmeyi içermektedir. Dersin kapsamı, yerel ekonomik kalkınmanın stratejik temel unsurları ve ögeleri, stratejik yerel ekonomik kalkınma programı, çevresel sürdürülebilirliğin yerel ekonomik kalkınmadaki yeri, küreselleşme ve yerel kalkınma; yerel ekonomik kalkınmada bölgesel kalkınma ajanslarının yeri; Avrupa ve Türkiye’de kalkınma ajansı uygulamasıdır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Enver Erdinç Dinçsoy, Yerel Ekonomik Kalkınma ve Güncel Yaklaşımlar, İstanbul:Efe Akademi Yayınları, 2021
Notlar
İnternet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yerel ekonomik kalkınma kavramının kapsamını bilir. |
ÖÇ02 | Yerel ekonomik kalkınmada merkez yönetim ve yerel yönetim ilişkisini ve önemini açıklar. |
ÖÇ03 | Yerel ekonomik kalkınma politikalarını tanımlar. |
ÖÇ04 | Çevresel sürdürülebilirliğin yerel ekonomik kalkınma sürecindeki yerini ve önemini ifade eder. |
ÖÇ05 | Yerel ekonomik kalkınmada rekabetin önemini ve girişimciliğin rolünü açıklar., |
ÖÇ06 | Küreselleşme sürecinin yerel ekonomik kalkınma üzerindeki etkisini açıklar. |
ÖÇ07 | Bölgesel kalkınma ajanslarının önemini ve Avrupa ve Türkiye'deki uygulamalarını açıklar. |
ÖÇ08 | Sürdürülebilirlik ile kalkınma arasındaki ilşkiyi tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri öğrenir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problem çözme yöntem ve teknikleri bilir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi kazanır | 4 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı İle İlgili elde ettiği verileri yorumlar. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili karşılaştığı problemleri teşhis ederek çözüm önerileri sunar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bireysel ve grup ile çalışabilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip olur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade eder | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yerel Ekonomik Kalkınmaya Genel Bakış | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Yerel Ekonomik Kalkınmada Merkez İlişkisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yerel Ekonomik Kalkınmada Yerel İlişkisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yerel Kalkınma Politikaları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yerel Ekonomik Kalkınmanın Stratejik Temel Unsurları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kamu-Özel Ortaklıkları ve Stratejik Bir Yerel Ekonomik Kalkınma Programı Konsepti | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Yerel ekonomik kalkınmada sürüdürülebilirlik | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Dersi kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yerel Ekonomik Kalkınma ve Çevresel Sürdürülebilirlikle İlgili Önemli Kavramlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Çevresel Sürdürülebilirliğin Önemi ve Yerel Ekonomik Kalkınmaya Entegrasyonu | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Yerel Kalkınmada Rekabetin Gücü ve Girişimciliğin Rolü | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Ekonomik Büyüme ve Yerel Kalkınma İlişkisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Küreselleşme ve Yerel Kalkınma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Bölgesel Kalkınma Ajansları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Avrupa'da ve Türkiye'de Bölgesel Kalkınma Ajansları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 3 | 3 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
AKTS | 5 AKTS |