Genel Bilgi
Kod | YLY116 |
Ad | Mahalli İdareler Maliyesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Levent YÜLEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere yerel yönetimlerin mali yönetimiyle ilgili temel prensipleri ve uygulamaları öğretmek, yerel hizmetlerin sürdürülebilirliğini sağlamak için gereken bilgi ve yetenekleri kazandırmak ve yerel yönetimlerin mali politikalarını anlama ve analiz etme becerisi geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders yerel yönetimlerin mali yönetimini analiz etmeyi içermektedir. Dersin kapsamı yerel yönetimlerin gelir kaynakları, harcama politikaları, bütçeleme süreçleri, vergi politikaları, borçlanma yöntemleri, mali denetim ve kontrol mekanizmaları, yerel yönetimlerin mali performanslarını değerlendirmek için kullanılan analiz yöntemleri ve kamu maliyesi prensipleridir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Özhan Çetinkaya, Mahalli İdareler Maliyesi, Bursa: Ekin Yayınevi, 2021
Notlar
İnternet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mahalli idarelerin varlığının nedenlerini öğrenir. |
ÖÇ02 | İdareler arası mali ilişkilerini açıklar. |
ÖÇ03 | Üniter ve Federal Devletlerde Mahalli idarelerin mali kaynaklarını tanımlar. |
ÖÇ04 | Mahalli İdarelerin Mali Kaynaklarını ve Büyük Kentler kavramını tanımlar. Defines the financial resources of local governments and the concept of big cities. |
ÖÇ05 | Belediyelerin idari yapısını açıklar. |
ÖÇ06 | Belediyelerin mali yapısını ifade eder. |
ÖÇ07 | İl Özel İdareleri ve Köylerin İdari ve Mali Yapısını tanımlar. |
ÖÇ08 | Mahalli İdarelerin Sorunları ve Çözüm Önerilerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri öğrenir | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problem çözme yöntem ve teknikleri bilir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirir. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi kazanır | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı İle İlgili elde ettiği verileri yorumlar. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili karşılaştığı problemleri teşhis ederek çözüm önerileri sunar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bireysel ve grup ile çalışabilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip olur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade eder | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mahalli İdarelerin Varlığı için Tarihi ve Siyasi Nedenler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Mahalli İdarelerin Varlığı için Hukuki ve Ekonomik Nedenler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İdareler Arası Mali İlişkiler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İdareler Arası Aktarımlar | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Üniter Devletlerde Mahalli idareler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Federal Devletlerde Mahalli idareler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Mahalli İdarelerin Mali Kaynakları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Büyük Kentler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Belediyelerin İdari Yapısı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Belediyelerin Görevleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Belediyelerin Mali Yapısı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Büyükşehir Belediyeleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İl Özel İdareleri ve Köylerin İdari ve Mali Yapısı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Mahalli İdarelerin Sorunları ve Çözüm Öneriler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |