Genel Bilgi
Kod | TBS207 |
Ad | Sensörler ve Dönüştürücüler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | TB Temel Bilim Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. HAYRULLAH ÖZEL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Her çeşit algılayıcıyı, ilgili devrelerde kullanabilme bilgi ve becerisinin kazanılması.
Dersin İçeriği
Sıcaklık Algılayıcıları, Nem Algılayıcıları, Hız Algılayıcıları, Titreşim Algılayıcıları, Konum Algılayıcıları, Yaklaşım Algılayıcıları, Basınç Algılayıcıları, Akış Algılayıcıları, Seviye Algılayıcıları, Darbe (Kuvvet) Algılayıcıları
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Sensörler ve Dönüştürücüler ders notu: Hayrullah ÖZEL
Notlar
Sensörler ve Dönüştürücüler ders notu: Hayrullah ÖZEL
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sensör ve dönüştürücü kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Çeşitli kategorilerde sensörleri sınıflandırabilir. |
ÖÇ03 | Sensörlerin ölçüm karakteristiklerini kıyaslar. |
ÖÇ04 | Bir uygulama için kullanılacak sensörün seçim kriterlerini açıklar. |
ÖÇ05 | Sıcaklık sensörü çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ06 | Sıcaklık kontrol devrelerinin kurulumunu yapar. |
ÖÇ07 | Optik sensör çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ08 | Optik sensör kullanan devrelerin kurulumunu yapar. |
ÖÇ09 | Yaklaşım ve engel algılama amacıyla kullanılan sensör çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ10 | Mesafe ve konum algılama amacıyla kullanılan sensör çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ11 | Basınç sensörü çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ12 | Akustik sensör çeşitlerini açıklar. |
ÖÇ13 | Hız ve pozisyon ölçen sensörleri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, temel bilimler ve teknikerlik bilgilerini Elektrik Üretimi, İletimi ve Dağıtımı alanında kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel elektrik ve elektronik elemanların niteliklerini uygun donanıma karar verme amacıyla karşılaştırır. | 5 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında, gerekli ölçme cihaz ve yöntemlerini kullanarak arızayı belirler. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik devrelerinin bağlantılarını yaparak analizini gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji çeşitlerini ve dönüşümlerini sağlayan bileşenleri proje geliştirme ve problem çözümünde kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknolojik gelişmeler doğrultusunda alanıyla ilgili bilgisayar programları kullanarak elektrik devrelerinin tasarım ve analizini yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programlama dillerindeki gelişmeleri takip ederek alanındaki uygulamalara yönelik bilgisayar yazılımı geliştirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir sistemi veya süreci mikroişlemci tabanlı kontrol aygıtları ile kontrol eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bakım, onarım ve montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği teorik ve deneysel bilgiler ışığında meslek alanında sebep sonuç ilişkisini kurar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etkin iletişim kurarak bağımsız ve çok disiplinli takım çalışması yapar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörün ihtiyaç duyduğu kaliteli hizmeti sunma amacıyla mesleğiyle ilgili konularda sürekli kendini geliştirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alandaki bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İş güvenliği, işçi sağlığı, ilk yardım, çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerler saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sensör ve transduserlerde veri kazanımı, algılamanın fiziksel prensipleri | Eğitici anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Arabirim elektronik devreleri | Derslerle ilgili kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Pozisyon, seviye ve yer değişimi ölçümü | Ders kitabından çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
4 | Hareket dedektörleri | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
5 | Hız ve ivme ölçümü | Eğitici anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Kuvvet ve gerilme sensörleri | Kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
7 | Basınç ve akış sensörleri | Ön hazırlık gerekli değildir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ders haftası için ölçme yöntemleri. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Meteoroloji Sensörleri | Eğitici anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
10 | Akustik sensörler | Ders kitabından çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Neme duyarlı ve kimyasal sensörler | Kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Işık ve ışınım dedektörleri | Ders kitabından çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Elektromanyetik alan dedektörleri | Eğitici anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sıcaklık sensörleri , Güvenlik ve yangın dedektörleri | Ders kitabından çalışma. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
15 | Zaman Sensörleri | Kaynakların okunması. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders haftası için ölçme yöntemleri. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders haftası için ölçme yöntemleri. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |