Genel Bilgi
Kod | YLY118 |
Ad | Yurttaşlık ve Çevre Bilgisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Levent YÜLEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilere çevresel sorunları anlama, çözme ve sürdürülebilir bir gelecek için aktif vatandaşlar olma becerileri kazandırma ve öğrencilere çevre bilincinin önemini kavratırken, toplumsal sorumlulukları ve doğal kaynakların korunmasıyla ilgili bilinçli kararlar alabilme yeteneklerini geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği
Dersin içeriği genellikle çevresel sorunların analizi, çevre bilinci oluşturma, doğal kaynakların sürdürülebilir kullanımı, çevre koruma politikaları ve yasaları, atık yönetimi, iklim değişikliği, çevresel adalet, çevre etiği konularıdır. Dersin kapsamı öğrencilere çevresel sorunların nedenleri, etkileri ve çözüm yolları hakkında bilgi verilirken, toplumsal sorumluluk, vatandaşlık hakları ve görevleri gibi yurttaşlık kavramları da ele almaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Prof.Dr. Suat GEZGİN, Dr.Öğr.Üyesi Esra OĞUZHAN YEŞİLOVA, Prof.Dr. Süleyman SÖZEN, Yurttaşlık ve Çevre Bilgisi, Eskişehir: T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI, 2018
Notlar
İnternet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Toplum, topluluk, yönetim ve devlete ilişkin temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Devletin ve ulus-devletlerin ortaya çıkışlarını, devletin temel özelliklerini ve biçimlerini, devletin tanınması, insan hakları , ve tarihsel gelişim süreçlerini açıklar. |
ÖÇ03 | İnsan hakları ve laiklik kavramlarını ve gelişimi açıklar. |
ÖÇ04 | Devlet şekilleri, devletin temel organları ve işleyişine ilişkin temel süreçleri açıklar. |
ÖÇ05 | Demokratik, hukuk ve sosyal devlet anlayışlarının ne olduğunu bilir ve bunları açıkça tanımlar. |
ÖÇ06 | Kamu yönetimi, örgütleri, yönetim ilkeleri, denetimi ve çevresine ilişkin temel ilkeleri ve gelişimini açıklar. |
ÖÇ07 | Kamu yönetimine egemen olan anayasal ilkeleri ve sistemin temel özelliklerini açıklar. |
ÖÇ08 | Kamu yönetiminin denetimini ve siyaset ve yurttaş ilişkisini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri öğrenir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problem çözme yöntem ve teknikleri bilir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı İle İlgili elde ettiği verileri yorumlar. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili karşılaştığı problemleri teşhis ederek çözüm önerileri sunar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bireysel ve grup ile çalışabilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip olur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade eder | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Topluluk ve Toplum Kavramları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Devlet Kavramı, Tanımı ve Kuramları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Laikliğe Kavramsal Bir Bakış ve Laikliğin Ortaya Çıkışı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Sekülerizme Kavramsal Bir Bakış ve Sekülerizmin Ortaya Çıkışı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İnsan Hakları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Sosyal Devlet | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Ülke Dinamiklerinin Birbirlerine Karşı Sorumlulukları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Devletin Temel Organları ve İşleyişi: Yasama, Yürütme ve Yargı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kamu Yönetiminin Yapısı: Merkezi Yönetim | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Merkezî Yönetimin Taşra Örgütü | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Yerinden Yönetim Kuruluşları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kamu Yönetimi ve Çevresi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Kamu Yönetiminde Ve Hukuk | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Yönetim-Yurttaş İlişkisi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,92 | ||
AKTS | 3 AKTS |