Genel Bilgi
Birim | ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU |
Makine | |
Kod | MKN240 |
Ad | Öğrenciler için Proje Destekleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Ali İhsan YOĞURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Ali İhsan YOĞURT
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilerin bilimsel proje süreçlerini anlaması ve proje geliştirme becerilerini edinmesi amacıyla tasarlanmıştır. Ders kapsamında, proje kavramı, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama, hipotez oluşturma, değişkenlerin belirlenmesi, deney tasarlama ve sonuç analizi gibi temel konular ele alınmaktadır. Ayrıca, ulusal ve uluslararası proje destek programları (TÜBİTAK, Erasmus+ Gençlik Programları, Avrupa Dayanışma Programı vb.), fon başvuru süreçleri ve proje yazım teknikleri üzerinde durulmaktadır. Öğrenciler, proje yönetimi, bütçe planlaması, etik ilkeler ve bilimsel raporlama konularında bilgi edinerek akademik ve mesleki yaşamlarında bilimsel projeleri hayata geçirme becerisi kazanmaktadır.
Dersin İçeriği
Proje kavramı ve temel bileşenleri, bilimsel araştırma yöntemleri, proje fikri geliştirme ve konu seçimi, veri toplama yöntemleri ve hipotez oluşturma, değişkenlerin belirlenmesi ve deney tasarlama, proje yönetimi ve süreçleri, bilimsel projelerde raporlama ve akademik yazım, ulusal ve uluslararası proje destek programları (TÜBİTAK, Erasmus+, Avrupa Dayanışma Programı vb.), proje başvuru süreçleri ve fon kaynakları, bütçe planlaması ve kaynak yönetimi, etik ilkeler ve bilimsel projelerde sorumluluk, proje sunumu ve değerlendirme kriterleri, uygulamalı proje yazımı ve başvuru hazırlığı, proje uygulama aşamaları ve takip süreçleri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1) Aytekin, M. (2024). Araştırma Projesi Yazma. Nobel Tıp Kitabevi. 2) Kurddan, Ö. (2024). Proje Yazma. İBER STK Yayınları. 3) Tekindağ, F. C. (2005). Proje Döngüsü Yönetimi ve Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı. Ankara.
Notlar
1) TÜBİTAK öğrenci destekleri (https://tubitak.gov.tr/tr/burslar) 2) ERASMUS + Gençlik destekleri (https://www.ua.gov.tr/programlar/gruplar/gencler-genclik-calisanlari-icin/)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Proje kavramını ve temel bileşenlerini açıklar. |
ÖÇ02 | Bilimsel araştırma yöntemlerini tanımlar ve proje geliştirme sürecinde uygular. |
ÖÇ03 | Veri toplama yöntemlerini açıklar ve hipotez oluşturur. |
ÖÇ04 | Değişkenleri belirleyerek deney tasarımı yapar. |
ÖÇ05 | Ulusal ve uluslararası proje destek programlarını analiz eder. |
ÖÇ06 | Proje başvuru süreçlerini ve fon kaynaklarını değerlendirir. |
ÖÇ07 | Bilimsel projelerde etik ilkeleri uygular. |
ÖÇ08 | Proje sunumu yapar ve değerlendirme kriterlerini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci, matematik, fen bilimleri ve makine alanındaki temel kuramsal bilgileri anlayarak açıklar. | |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, paket programlar kullanarak makine parçası tasarımı yapar ve tasarım sürecini teknik çizim standartlarına uygun şekilde tamamlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC) için gerekli programları yazar, simülasyon yapar ve işleme sürecine uygunluğunu değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, CAD-CAM-CNC teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve edindiği bilgileri mesleki uygulamalarda kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini tanımlar, farklı üretim süreçlerinde uygun yöntemleri seçer ve uygular. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, üretim sürecine uygun malzeme seçimi yapar ve seçim kriterlerini teknik gerekçelerle açıklar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, iş parçaları için uygun kesici takım ve kesme parametrelerini belirleyerek imalat sürecini optimize eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Öğrenci, makine alanındaki temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak uygular ve ölçüm sonuçlarını değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Öğrenci, makine alanında bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip eder, edindiği bilgileri öğrenmiş olduğu yabancı dil aracılığıyla mesleki gelişimine entegre eder. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğrenci, makine teknolojileri alanında edindiği bilgi ve becerileri meslek etiği kurallarına uygun şekilde uygular. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci, sektördeki beklentilere uygun olarak alanıyla ilgili süreçleri analiz eder, planlar ve uygulama adımlarını belirleyerek etkin bir şekilde yönetir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Proje ve Kısıtları | Ders kaynaklarının incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Proje Geliştirme ve Uygulamada Genel Prensipler | sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Proje Döngüsü Yönetimi | sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Proje Durum Analizi | sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Planlama Aşaması: Mantıksal Çerçeve Matrisinin Hazırlanması | sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | TÜBİTAK 2209 ve KOSGEB, TÜBİTAK Girişimcilik Destek Programlarının tanıtılması | sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Proje terminolojisinin başvuru formu üzerinde gösterimi | sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık yapılması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Proje Önerisinin Yazılması | sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Proje Hedeflerinin Yazılması | sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Faaliyetlerin Detaylandırılması ve Uygulama Yöntemlerinin Yazılması | sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Projelerin sürdürülebilirliğe katkısı | sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Faaliyet Planı ve Bütçe Hazırlama | sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Proje Tekliflerinin Değerlendirilmesinde Genel Prensipler | sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Proje Sunumları ve Değerlendirme | sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soruların hazırlanması ve değerlendirmenin yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soruların hazırlanması ve değerlendirmenin yapılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 15 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,52 | ||
AKTS | 3 AKTS |