MKN240 Öğrenciler için Proje Destekleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim ADANA MESLEK YÜKSEKOKULU
Makine
Kod MKN240
Ad Öğrenciler için Proje Destekleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. Ali İhsan YOĞURT
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. Ali İhsan YOĞURT (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilerin bilimsel proje süreçlerini anlaması ve proje geliştirme becerilerini edinmesi amacıyla tasarlanmıştır. Ders kapsamında, proje kavramı, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama, hipotez oluşturma, değişkenlerin belirlenmesi, deney tasarlama ve sonuç analizi gibi temel konular ele alınmaktadır. Ayrıca, ulusal ve uluslararası proje destek programları (TÜBİTAK, Erasmus+ Gençlik Programları, Avrupa Dayanışma Programı vb.), fon başvuru süreçleri ve proje yazım teknikleri üzerinde durulmaktadır. Öğrenciler, proje yönetimi, bütçe planlaması, etik ilkeler ve bilimsel raporlama konularında bilgi edinerek akademik ve mesleki yaşamlarında bilimsel projeleri hayata geçirme becerisi kazanmaktadır.

Dersin İçeriği

Proje kavramı ve temel bileşenleri, bilimsel araştırma yöntemleri, proje fikri geliştirme ve konu seçimi, veri toplama yöntemleri ve hipotez oluşturma, değişkenlerin belirlenmesi ve deney tasarlama, proje yönetimi ve süreçleri, bilimsel projelerde raporlama ve akademik yazım, ulusal ve uluslararası proje destek programları (TÜBİTAK, Erasmus+, Avrupa Dayanışma Programı vb.), proje başvuru süreçleri ve fon kaynakları, bütçe planlaması ve kaynak yönetimi, etik ilkeler ve bilimsel projelerde sorumluluk, proje sunumu ve değerlendirme kriterleri, uygulamalı proje yazımı ve başvuru hazırlığı, proje uygulama aşamaları ve takip süreçleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1) Aytekin, M. (2024). Araştırma Projesi Yazma. Nobel Tıp Kitabevi. 2) Kurddan, Ö. (2024). Proje Yazma. İBER STK Yayınları. 3) Tekindağ, F. C. (2005). Proje Döngüsü Yönetimi ve Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı. Ankara.

Notlar

1) TÜBİTAK öğrenci destekleri (https://tubitak.gov.tr/tr/burslar) 2) ERASMUS + Gençlik destekleri (https://www.ua.gov.tr/programlar/gruplar/gencler-genclik-calisanlari-icin/)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Proje kavramını ve temel bileşenlerini açıklar.
ÖÇ02 Bilimsel araştırma yöntemlerini tanımlar ve proje geliştirme sürecinde uygular.
ÖÇ03 Veri toplama yöntemlerini açıklar ve hipotez oluşturur.
ÖÇ04 Değişkenleri belirleyerek deney tasarımı yapar.
ÖÇ05 Ulusal ve uluslararası proje destek programlarını analiz eder.
ÖÇ06 Proje başvuru süreçlerini ve fon kaynaklarını değerlendirir.
ÖÇ07 Bilimsel projelerde etik ilkeleri uygular.
ÖÇ08 Proje sunumu yapar ve değerlendirme kriterlerini uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci, matematik, fen bilimleri ve makine alanındaki temel kuramsal bilgileri anlayarak açıklar.
PÖÇ02 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenci, paket programlar kullanarak makine parçası tasarımı yapar ve tasarım sürecini teknik çizim standartlarına uygun şekilde tamamlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Paket programlar kullanarak makine parçası tasarımlarını gerçekleştirebilir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, bilgisayar destekli tezgâhlar (CNC) için gerekli programları yazar, simülasyon yapar ve işleme sürecine uygunluğunu değerlendirir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, CAD-CAM-CNC teknolojilerindeki güncel gelişmeleri takip eder ve edindiği bilgileri mesleki uygulamalarda kullanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, talaşlı ve talaşsız üretim yöntemlerini tanımlar, farklı üretim süreçlerinde uygun yöntemleri seçer ve uygular.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, üretim sürecine uygun malzeme seçimi yapar ve seçim kriterlerini teknik gerekçelerle açıklar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, iş parçaları için uygun kesici takım ve kesme parametrelerini belirleyerek imalat sürecini optimize eder.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenci, makine alanındaki temel ölçüm tekniklerini bilimsel yöntemlere bağlı kalarak uygular ve ölçüm sonuçlarını değerlendirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Öğrenci, makine alanında bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip eder, edindiği bilgileri öğrenmiş olduğu yabancı dil aracılığıyla mesleki gelişimine entegre eder. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğrenci, makine teknolojileri alanında edindiği bilgi ve becerileri meslek etiği kurallarına uygun şekilde uygular. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci, sektördeki beklentilere uygun olarak alanıyla ilgili süreçleri analiz eder, planlar ve uygulama adımlarını belirleyerek etkin bir şekilde yönetir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Proje ve Kısıtları Ders kaynaklarının incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Proje Geliştirme ve Uygulamada Genel Prensipler sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Proje Döngüsü Yönetimi sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama
4 Proje Durum Analizi sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Alıştırma ve Uygulama
5 Planlama Aşaması: Mantıksal Çerçeve Matrisinin Hazırlanması sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 TÜBİTAK 2209 ve KOSGEB, TÜBİTAK Girişimcilik Destek Programlarının tanıtılması sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Proje terminolojisinin başvuru formu üzerinde gösterimi sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık yapılması. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Proje Önerisinin Yazılması sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
10 Proje Hedeflerinin Yazılması sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Faaliyetlerin Detaylandırılması ve Uygulama Yöntemlerinin Yazılması sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
12 Projelerin sürdürülebilirliğe katkısı sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Faaliyet Planı ve Bütçe Hazırlama sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Proje Tekliflerinin Değerlendirilmesinde Genel Prensipler sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Proje Sunumları ve Değerlendirme sunum hazırlanması ve ders notlarının gözden geçirilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Soruların hazırlanması ve değerlendirmenin yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Soruların hazırlanması ve değerlendirmenin yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 63
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,52
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.02.2025 12:24