Genel Bilgi
Kod | YLY213 |
Ad | Halkla İlişkiler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. Levent YÜLEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Ali GÖRGÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilere halkla ilişkiler faaliyetleri yapma yetenekleri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders Görev ve sorumluluklar, Halkla ilişkilerde mesajı, Kamuoyu ve medya ile ilişkiler, Sponsorluk konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İşletmelerde Halkla İlişkiler, Prof.Dr. Zeyyat Sabuncuoğlu, Aktüel yayınları
Notlar
Nobel Akademik Yayıncılık Halkla Ilişkiler / Prof. Dr. Nuri Tortop...
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Halkla ilişkilere tanımlar. |
ÖÇ02 | Kuruma ve hedef kitleye yönelik iletişim sorunlarını tanımlar |
ÖÇ03 | Halkla ilişkilerde araştırma, planlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerini listeler. |
ÖÇ04 | Halkla ilişkilerin yönetimsel işlevlerini listeler. |
ÖÇ05 | Halkla ilişkiler tanımları, halkla ilişkilerde temel faaliyet alanlarını tanımlar. |
ÖÇ06 | Halkla ilişkilerin Türkiye ve dünyada tarihini açıklar. |
ÖÇ07 | Halka ilişkilerin ilişkide olduğu alanları (iletişim, pazarlama, reklamcılık, yönetim) tanımlar. |
ÖÇ08 | Temel halkla ilişkiler modellerini açıklar. |
ÖÇ09 | Halkla ilişkiler çalışmalarında tanıma ve tanıtma faaliyetlerini açıklar. |
ÖÇ10 | Kurum içi ve kurum dışı halkla ilişkiler çalışmaları oluşturur. |
ÖÇ11 | Halkla ilişkilerde hedef kitle ve önemini belirler. |
ÖÇ12 | Halkla ilişkilerde temel kampanya sürecini belirler. |
ÖÇ13 | Halkla ilişkilerde kullanılan yayın araçlarını listeler. |
ÖÇ14 | Halkla ilişkilerde organizasyon ve halkla ilişkiler departmanlarını tanımlar. |
ÖÇ15 | Halkla ilişkiler ajansları ve yapılarını tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problem çözme yöntem ve teknikleri listeler. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları açıklar. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi kazanır. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı İle İlgili elde ettiği verileri yorumlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili karşılaştığı problemlerde çözüm önerileri sunar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bireysel ve grup ile çalışabilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunu açıklar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade eder. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Halkla ilişkilerin tanımı | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Halkla ilişkilerin Türkiye ve dünyada tarihi. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Halka ilişkilerin ilişkide olduğu alanlar (iletişim, pazarlama, reklamcılık, yönetim) | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Temel halkla ilişkiler modelleri. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Halkla ilişkiler çalışmalarında tanıma ve tanıtma. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Halkla ilişkilerde iki yön: kurum içi ve kurum dışı halkla ilişkiler. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Halkla ilişkilerde hedef kitle ve önemi. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Halkla ilişkilerde temel kampanya süreci. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Halkla ilişkilerde kullanılan temel araçlar (yazılı araçlar, yayın araçları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
11 | Halkla ilişkilerde organizasyon: halkla ilişkiler departmanları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
12 | Halkla ilişkiler ajansları ve yapıları. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
13 | Halkla ilşkilerde kullanılan iletişim araçları | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
14 | Halkla ilişkiler biriminin genel organizasyon içindeki yeri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
15 | Halkla ilişkilerde etkin sunuş tekniği ve beden dili | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınava hazırlık. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |