Genel Bilgi
Kod | YLY211 |
Ad | Örgütsel Davranış |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Levent YÜLEK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Ali GÖRGÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders; Örgüt, örgüt kültürü, davranış kavramı, Davranış düzlemi, İnanç ve tutumlar, kişilik ve Motivasyon gibi konuları teorik olarak anlatmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Örgüt, örgüt kültürü, davranış kavramı, Davranış düzlemi, İnanç ve tutumlar, kişilik ve Motivasyon gibi konuları içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Prof. Dr. Erol EREN, Beta yayınları
Notlar
Mehmet Zencirkıran Aşkın Keser Örgütsel Davranış, Dora 2018
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İnsan davranışlarının oluşumu, davranış düzlemi, davranışın oluşumunu etkileyen faktörlerin neden ve sonuçlarını öğrenir. |
ÖÇ02 | Örgüt kavramının anlamını öğrenme ve insan faktörünün örgüt için önemini kavrar. |
ÖÇ03 | Yöneticinin tanımı, önemi, özellikleri ve çalışanlarını yönetme tekniklerinin öğrenir. |
ÖÇ04 | İşletmenin misyon, vizyonuna uygun çalışanların ücret, motivasyon, tutum, algılama, kişilik vb. faktörlere göre yönlendirilmesini öğrenir. |
ÖÇ05 | Örgütsel davranış konularının işletmelerde yaşanan örneklerle birleştirir. |
ÖÇ06 | Örgütlerde moralin önemini bilir |
ÖÇ07 | Örgütlerde sorun ve şikayetleri kavrar |
ÖÇ08 | Örgüt kültürünü anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri öğrenir | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problem çözme yöntem ve teknikleri bilir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı İle İlgili elde ettiği verileri yorumlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili karşılaştığı problemleri teşhis ederek çözüm önerileri sunar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bireysel ve grup ile çalışabilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip olur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade eder | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bireysel ve örgütsel davranış kavramları | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Örgütsel davranışın tarihsel gelişimi | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Örgütlerde tutum ve tutum değiştirme | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Örgütsel kimliğin oluşması | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
5 | Örgütlerde gruplar | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Grupların özellikleri | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Örgütsel motivasyon | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | örgütsel dayanışma | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Algılama ve atfetme süreçleri | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Örgüt yönetimi | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Örgütlerde yeni yönetim biçimleri | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yönetimde otorite, güç ve etkileme | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Örgütlerde çatışma ve yönetimi | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Örgütlerde inançlar ve tutumlar | Düz Anlatım, Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |