Genel Bilgi
Kod | YLY207 |
Ad | Büro Yönet.ve Yazış.Teknikleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. GÜNSELİ YELDA GÜNDÜZALP İLBEYLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. GÜNSELİ YELDA GÜNDÜZALP İLBEYLİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Büro Yönetimi ve yazışmaların öğretilip uygulanmasının sağlanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Büro Yönetimi ve yazışmaları konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1.Altınöz,M;Parıldar,C; Yazışma Teknikleri,Nobel Yayın Dağıtım,Ankara,2007. 2.Koç,H;Öztoprak,M; Yazışma Teknikleri,Seçkin Yayıncılık,Ankara,2003. 3.Topaloğlu,M;Koç,H; Büro Yönetimi, Seçkin Yayıncılık, Ankara,2002. Başpınar, N., Bayramlı, U. Ü., (2003). Büro Yönetimi, Nobel Yayınları, Ankara 4.Büro Yönetimi,Nihat Aytürk
Notlar
TC İdareyi Geliştirme Başkanlığının Yayınladığı Resmi Yazışmalar Kılavuzu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yazılı iletişimin unsurlarını kavrar. |
ÖÇ02 | Yazılı iletişimin örgütlerdeki önemini kavrar. |
ÖÇ03 | Yazı yazma tekniklerini bilir ve uygulama becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Büro yönetimi konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Gelen giden evrak, evrak türleri, kayıt işlemlerini yapar. |
ÖÇ06 | Büro türlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Bürolarda büro çalışanlarının verimliliği ve etkililiği içn çalışanların fiziksel, psikolojik ve zihinsel sağlıklarını dikkate alarak çalışma ortamlarını düzenler. |
ÖÇ08 | Ergonomi kavramını tanımlar ve büroların ergonomik tasarımının verimliliğe ve sağlığa olan katkısını açıklar. |
ÖÇ09 | Büro yönetim fonksiyonlarını organize etme özelliği kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri öğrenir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problem çözme yöntem ve teknikleri bilir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı İle İlgili elde ettiği verileri yorumlar. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili karşılaştığı problemleri teşhis ederek çözüm önerileri sunar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bireysel ve grup ile çalışabilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip olur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade eder | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanır. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sözlü ve yazılı iletişimin incelenmesi | Ders metaryallerinden ilgili konunun okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Örgütsel iletişimin tanımı. Gelen giden evrak, evrak türleri, kayıt işlemleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Anlatımın unsurları, yazım-imla kuralları. Yazışma türleri, ticari ve resmi yazıların tanımı,özellikleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Yazışma türlerinin tanımı ve örnek yazımı. Sirkü, ilan, tanıtma ve reklam mektubu | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Satış mektupları, sipariş ve örnek yazımı | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | İstek mektupları,alındı mektupları ve örnek yazımı | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Tekit mektupları, tahsilat ve ödemeleri takip mektubunun incelenmesi ve örnek yazımı | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | TSE nin iş yazılarını düzenleme standardı ve Başbakanlığın resmi yazıları düzenleme esaslarının incelenmesi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Standartların yazıya uygulanması . Teyit mektuplarının incelenmesi ve örnek yazımı | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Dilekçe,rapor Özgeçmiş yazım kurallarının incelenmesi ve örnek yazımı | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Yönetim ve Büro yönetimi kavramları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Bürolarda Eleman seçme Örgütlenme,Büroların Fiziksel Çevresi | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Büro Yöneticisi,Büro Elemanlarının Görev ve Sorumlulukları | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Büro Türleri,Büroların Örgütlenme Biçimleri Büroda Verimliliği Artırma Teknikleri | Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ders kitabından çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |