Genel Bilgi
Kod | YLY220 |
Ad | Marka Ve İletişim Tasarımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Mehmet KARABULUT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste; İletişim ve marka kavramları, reklam ve kampanya yaratım süreci, marka iletişimi ve tasarımı, marka ve görsel iletişim, kurumsal kimlik, yaratıcı düşünce ve marka iletişim uygulamaları gibi konular hakkında genel bilgilerin incelenilmesi, öğrenilmesi ve uygulama yapabilme becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Bu ders Marka, marka stratejileri, pazarlama, iletişim, kampanya, reklam ve reklam stratejileri konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Hatun Boztepe Taşkıran, Marka İletişimi ve Dijital Stratejiler, DER Yayınları, 2020.
Notlar
Evrim Derinözlü, Lüks Marka İletişimi, Akademisyen yayınevi, 2020.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Belirli bir konsept dahilinde ve sınırlılığında çalışır |
ÖÇ02 | Mevcut yasa ve yönetmeliklere uygun davranabilme ve etik sorumluluk alır. |
ÖÇ03 | Marka ve iletişim konularında eleştirel düşünür. |
ÖÇ04 | Marka ve Marka Yönetimi Kavramlarını bilir |
ÖÇ05 | Ürün ve marka arasındaki farkı ayırt eder. |
ÖÇ06 | Marka ve ürünün tarihsel, toplumsal ve ekonomik şartlar ile sanat ve tasarım süreçleri arasında ilişki kurar |
ÖÇ07 | Reklam marka ilişkisini kurarak reklam çözümlemesi yapar. |
ÖÇ08 | Görsel ve eleştirel okur -yazarlık yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri öğrenir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problem çözme yöntem ve teknikleri bilir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları bilir. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi kazanır | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı İle İlgili elde ettiği verileri yorumlar. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili karşılaştığı problemleri teşhis ederek çözüm önerileri sunar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bireysel ve grup ile çalışabilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunda bilgi sahibi olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip olur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade eder | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanır. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Pazarlama İletişimi, iletişim planı genel çerçeve | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Bütünleşik pazarlama iletişimi. Marka ve marka stratejileri | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
3 | Pazarlama iletişiminin amaçları ve iletişim bütçesi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Medya planlaması, reklam ve reklam araştırmaları | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Halkla ilişkiler, satış, promosyon, sponsorluk | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Doğrudan pazarlama, uluslararası iletişim | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Reklam standartları | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Görsel ve eleştirel okur-yazarlık | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Reklam analizi yöntemleri, Göstergebilim analizi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Reklam-kültür ilişkisi ve tüketim toplumu | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Reklamlarda anlam | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Küreselleşme ve tüketim kültürü | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Reklam-marka ilişkisi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Reklam çözümlemesi | Ders notlarının gözden geçirilmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |