Genel Bilgi
Kod | YLY202 |
Ad | İmar Mevzuatı Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. YUSUF ÇULHA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. YUSUF ÇULHA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İmar mevzuatı hakkında öğrencilere genel bilgi verme ve kentsel mekânın planlamasında geçerli olan hukuk kurallarının analiz edilmesini amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
İmar hukukunun kaynaklarını, imar planı çeşitlerini, imar planlarına hakim olan ilkeleri ve imar planlarının onaylanması ve hukuki sonuçlarını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok.
Kaynaklar
İmar Hukuku, Ruşen Keleş, 2018,İmge Yayınevi
Notlar
C.Ergen, İmar Mevzuatı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Şehir, şehircilik, kentleşme ve imar kavramlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | Şehirciliğin tarihsel kökenlerini farklı dönemlerden örneklerle açıklar. |
ÖÇ03 | Şehir planlama kavramını ve Türkiye’de şehir planlamasının tarihçesini açıklar. |
ÖÇ04 | İmar hukuku mevzuatını açıklar. |
ÖÇ05 | İmar planı çeşitlerini sıralar. |
ÖÇ06 | İmar planlarında yer alan kentsel kullanım alanlarını tanımlar. |
ÖÇ07 | Sürdürülebilir kentsel planlamanın niteliklerini ve ilkelerini açıklar. |
ÖÇ08 | Türkiye’de kentsel dönüşüm çalışmalarını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yerel yönetimler alanıyla ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri tanımlar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili problem çözme yöntem ve teknikleri listeler. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim kavram ve fonksiyonları ve yöneticinin işi, özellikleri gibi konuları açıklar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili bilgilerin doğruluğu ve güncelliğini değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama ve çözme becerisi kazanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve tekniklerle inceler. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı İle İlgili elde ettiği verileri yorumlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili karşılaştığı problemlerde çözüm önerileri sunar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bireysel ve grup ile çalışabilme yetkinliği kazanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi konusunu açıklar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorgulayıcı ve araştırıcı olur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme bilincini kazanmış olur | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İyi derecede Türkçe kullanım becerisine sahip olur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yerel yönetimlerle ilgili konularda sahip olduğu temel bilgiler doğrultusunda düşüncelerini yazılı ve sözlü ifade eder. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanının gerektirdiği yazılım ve donanımları kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Seçilmiş siyasal temsilcilerin otoritesi altında, toplumun genel yararını korur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite ve kültürel değerler ile çevre koruma ve etik konularında yeterli bilince sahip olur. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İmar Kanununun Hukukumuzdaki Yeri ve Kaynakları | Araştırma-Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İmarla İlgili Kavramlar İmar Planlaması Kavramları | Araştırma-Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | İmar Planı Türleri | Araştırma-Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Nazım İmar Planı Uygulama İmar Planı Ve Bölge Planı | Araştırma-Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İmar Planının Uygulanabilmesinin Yada Uygulanamamasının Sebepleri | Araştırma-Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Kamulaştırma Kanunu | Araştırma-Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Kamulaştırma | Araştırma-Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yapı İzni Ve Kullanma İzni | Araştırma-Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Yapı Denetimi | Araştırma-Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yapı Yapma Yasağı | Araştırma-Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Koruma Amaçlı İmar Planı | Araştırma-Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Kırsal Alanlarda Yapı Yapma | Araştırma-Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Yasak Yapılara Uygulanacak Cezalar | Araştırma-Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | İmar Suçları Ve İmar Davaları | Araştırma-Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |