Genel Bilgi
Birim | İMAMOĞLU MESLEK YÜKSEKOKULU |
LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ PR. | |
Kod | LTP101 |
Ad | Genel Biyoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | TB Temel Bilim Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLÜZAR ATLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜLÜZAR ATLI
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Canlı dünyası ile yaşadığı çevreyi tanıma ve aralarındaki ilişkiyi açıklamayı hedeflemektedir.
Dersin İçeriği
Biyolojiye giriş, tarihçe. Biyoloji biliminin alt dalları, biyolojik olayları araştırma ve gözlemleme yolları, hücre bilimi, hücrenin elemanları ve hücre bölünmeleri, doku bilimi. Canlıların Sınıflandırılması, canlı kimyası, hayvan yapı ve işlevi, ekoloji makromoleküllerin yapı ve işlevleri metabolizma, hayvan beslenmesi, hayvanlardaki kimyasal uyarılar, sistemler, prokaryotlar ve metabolik çeşitliliğin kökenleri, hücre metabolizması, vücudun savunulması detaylı olarak anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Campbell Biyoloji (Robert B. Jackson, Jane B. Reece)
Notlar
Lehninger Biyokimyanın İlkeleri (David L. Nelson, Michael Cox)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyoloji bilimi ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Biyolojik olayları gözlemleme yollarını tanımlar. |
ÖÇ03 | Hücre yapısı ve işlevine ait özellikleri belirtir. |
ÖÇ04 | Hücresel mekanizmalar hakkında yorum yapar. |
ÖÇ05 | Canlıların sınıflandırması hakkındaki temel bilgileri ifade eder. |
ÖÇ06 | Hayvan yapı ve işlevleri ile metabolik olayları tanımlar. |
ÖÇ07 | Hayvan sistemleri ile ilgili temel bilgileri açıklar. |
ÖÇ08 | Hayvan sistemlerindeki temel fizyolojik mekanizmaları tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji, Kimya ve Laboratuvar Tekniklerindeki temel kavramları açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar temel kavramlarını biyolojik ve kimyasal analizlerde kullanır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri ile ilgili analizlerde yöntem ve teknikleri açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili yöntem ve teknikleri ile sonuçları değerlendirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri alanında edindiği bilgiler çerçevesinde analizleri yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili laboratuvar teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analiz sonucu verileri yorumlar. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar çalışmalarında eleştirel düşünme için uygun yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmaları ve sorunların çözümünü bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile davranır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili elde ettiği verileri depolamada ve aktarmada bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi mesleki alandaki gelişimleri izleyebilecek etkinlikte kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Laboratuvar çalışmaları sonuç ve sorunlarıyla ilgili kişi ve kurumlarla iletişim ve paylaşımda bulunur. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar güvenliği konusunda kurallara uygun davranır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerine uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyolojinin temel esasları, biyolojinin tarihi ve kapsamı | Konuyla ilgili ders içeriklerinin incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Sitoloji ve hücre komponentleri | Konuyla ilgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Hücre bölünmesi | Konuyla ilgili notların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
4 | Canlı organizmaların kimyası ve sınıflandırılmaları | Konuyla ilgili kitap bölümlerinin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Hayvan yapı ve işlevi | Konuyla ilgili verilen ödevin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Hayvanlarda dolaşım sistemi | Konuyla ilgili ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
7 | Metabolizma | Konuyla ilgili ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konuların tekrar edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hayvanlarda beslenme | Konuyla ilgili kitap bölümünün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Hayvanlarda üreme | Konuyla ilgili ödevin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri |
11 | Hayvanlarda kimyasal uyarılar | Konuyla ilgili ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Hayvanlarda sindirim | Konuyla ilgili deney protokolünün yazılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Hayvanlarda boşaltım | Konuyla ilgili kitap bölümlerinden özet çıkarılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Vücudun savunulması | Konuyla ilgili uygulama protokolünün yazılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Prokaryotlar | Konuyla ilgili özet çıkarılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem konularının tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Dönem deney ptorokollerinin yazılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |