Genel Bilgi
Kod | LTP101 |
Ad | Genel Biyoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLÜZAR ATLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. GÜLÜZAR ATLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Canlı dünyası ile yaşadığı çevreyi tanıma ve aralarındaki ilişki hakkında bilgi sahibi olma
Dersin İçeriği
Biyolojiye giriş, tarihçe. Biyoloji biliminin alt dalları, biyolojik olayları araştırma ve gözlemleme yolları, hücre bilimi, hücrenin elemanları ve hücre bölünmeleri, doku bilimi. Canlıların Sınıflandırılması, canlı kimyası, hayvan yapı ve işlevi, ekoloji makromoleküllerin yapı ve işlevleri metabolizma, hayvan beslenmesi, hayvanlardaki kimyasal uyarılar, sistemler, prokaryotlar ve metabolik çeşitliliğin kökenleri, hücre metabolizması, vücudun savunulması detaylı olarak anlatılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Campbell Biyoloji (Robert B. Jackson, Jane B. Reece)
Notlar
Lehninger Biyokimyanın İlkeleri (David L. Nelson, Michael Cox)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Biyoloji bilimi ile ilgili temel kavramları öğrenir |
ÖÇ02 | Biyolojik olayları gözlemleme yolları hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ03 | Hücre ve hücresel mekanizmalar hakkında bilgi sahibi olur |
ÖÇ04 | Canlıların sınıflandırması hakkında temel bilgiye sahip olur |
ÖÇ05 | Hayvan yapı ve işlevleri ile metabolik olaylar hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji, Kimya ve Laboratuvar Tekniklerindeki temel kavramları açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar temel kavramlarını biyolojik ve kimyasal analizlerde kullanır | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri ile ilgili analizlerde yöntem ve teknikleri açıklar | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili yöntem ve teknikleri ile sonuçları değerlendirme bilgisine sahip olur | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri alanında edindiği bilgiler çerçevesinde analizleri yapar | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili laboratuvar teknolojilerini kullanır | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analiz sonucu verileri elde eder ve yorumlar | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar çalışmalarında eleştirel düşünme için uygun yöntemleri kullanır ve sorunları saptayarak çözer | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmaları ve sorunların çözümünü bireysel veya ekip üyesi olarak yürütebilir | 5 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili elde ettiği verileri depolamada ve aktarmada bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi mesleki alandaki gelişimleri izleyebilecek etkinlikte kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Laboratuvar çalışmaları sonuç ve sorunlarıyla ilgili kişi ve kurumlarla iletişim ve paylaşımda bulunur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahip olur | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerine uygun davranır | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Biyolojinin temel esasları, biyolojinin tarihi ve kapsamı | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Sitoloji ve hücre komponentleri | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Hücre bölünmesi | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Canlı organizmaların kimyası ve sınıflandırılmaları | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Hayvan yapı ve işlevi | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Hayvanlarda dolaşım sistemi | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Metabolizma | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Soru hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hayvanlarda beslenme | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Hayvanlarda üreme | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Hayvanlarda kimyasal uyarılar | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Hayvanlarda sindirim | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Hayvanlarda boşaltım | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Vücudun savunulması | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Prokaryotlar | Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |