Genel Bilgi
Kod | LTP107 |
Ad | Optik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. MEHPEYKER KOCAKOÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. MEHPEYKER KOCAKOÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciye optik konusundaki temel kavram ve kuralları öğretmek ve optik dersiyle ilgili uygulamalar hakkında temel bilgiler vermektir.
Dersin İçeriği
Işığın doğası ve geometrik optiğin kanunları, Aydınlanma ve Gölge Olayları, aynalar, mercekler, ışık dalgalarının girişimi, kırınım, kutuplanması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Temel Matematik ve Fizik, MEB 12. Ünite
Notlar
Optik ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Geometrik optiğin temel kavram ve prensiplerini anlar |
ÖÇ02 | Optik konularında düşünme ve soru sorma yeteneği kazanır |
ÖÇ03 | Optik cihazları ve çalışma prensiplerini öğrenmiş olur |
ÖÇ04 | Fiziksel kuramlardan yola çıkarak optik yasalarının işleyişini kavrar |
ÖÇ05 | Kaynak tarama, sunum yapabilme, bir deney düzeneği hazırlayabilme, uygulayabilme ve ilgili sonuçları yorumlayabilme yeteneği kazanır |
ÖÇ06 | Işık dalgalarının girişimini anlar |
ÖÇ07 | Yol farkı, polarizasyon, girişim saçakları, tek renkli ışık, kırınım ağı terimlerini tanımlayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji, Kimya ve Laboratuvar Tekniklerindeki temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar temel kavramlarını biyolojik ve kimyasal analizlerde kullanır | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri ile ilgili analizlerde yöntem ve teknikleri açıklar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili yöntem ve teknikleri ile sonuçları değerlendirme bilgisine sahip olur | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri alanında edindiği bilgiler çerçevesinde analizleri yapar | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili laboratuvar teknolojilerini kullanır | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analiz sonucu verileri elde eder ve yorumlar | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar çalışmalarında eleştirel düşünme için uygun yöntemleri kullanır ve sorunları saptayarak çözer | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmaları ve sorunların çözümünü bireysel veya ekip üyesi olarak yürütebilir | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili elde ettiği verileri depolamada ve aktarmada bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi mesleki alandaki gelişimleri izleyebilecek etkinlikte kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Laboratuvar çalışmaları sonuç ve sorunlarıyla ilgili kişi ve kurumlarla iletişim ve paylaşımda bulunur | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar güvenliği konusunda yeterli bilgiye sahip olur | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerine uygun davranır |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Işık ve Doğası | herhangi bir ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | ışık ve ışık kaynakları | herhangi bir ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Aydınlanma ve Gölge Olayları | herhangi bir ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Işığın Yansıması | herhangi bir ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tam ve Yarı Gölge | herhangi bir ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Işığın Yansıması ve Aynalar | herhangi bir ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Düzlem Aynalar | herhangi bir ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | herhangi bir ön hazırlık yoktur | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Küresel Aynalar | herhangi bir ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Işığın kırılması | herhangi bir ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Tam Yansımalı Prizmalar | herhangi bir ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Mercekler | herhangi bir ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Yakınsak Mercekler | herhangi bir ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Iraksak Mercekler | herhangi bir ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | merceklerle ilgili örnekler | herhangi bir ön hazırlık yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |