Genel Bilgi
Birim | İMAMOĞLU MESLEK YÜKSEKOKULU |
LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ PR. | |
Kod | LTS107 |
Ad | Bitki Koruma Sorunlarının Belirlenmesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. FERAY KARABÜYÜK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. FERAY KARABÜYÜK
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bitki sağlığını olumsuz etkileyen faktörler genel olarak biyotik (canlı) ve abiyotik (cansız) olmak üzere iki ana gruba ayrılmaktadır, dersin amacı bu faktörler hakkında bilgi vermek
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; konvensiyonel tarımda bitki gelişimini olumsuz yönde etkileyen faktörler hakkında bilgi verilecektir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Kendi hazırladığım ders notları
Notlar
İnternet Kaynakları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Abiyotik ( Canlı) ve Biotik ( Cansız) Faktörleri listeler |
ÖÇ02 | Abiotik zararlıları açıklar |
ÖÇ03 | Biotik zararlıları açıklar |
ÖÇ04 | Abiotik ve Biotik zararlılarından korunmak için düzenli tarım uygulamaların da, hastalık ve zararlılara karşı biyolojik ve kimyasal mücadele, uygun sulama ve gübreleme teknikleri uygulamalarını önerir |
ÖÇ05 | Biotik Faktörlerden; Bakteri, mantar, virüs ve nemetod gibi patojenlerin bitkileri nasıl hastalandırdıklarını açıklar |
ÖÇ06 | Biotik Faktörlerden Böceklerin: Örneğin; Yaprak biti, beyaz sinek, örümcek akarı, çekirge gibi zararlılar bitkilerin yaprak, gövde ve köklerini nasıl tahrip etiklerini açıklar |
ÖÇ07 | Abiotik faktörlerden; İklim ve Çevre Koşullarının nasıl zarar oluşturduklarını açıklar |
ÖÇ08 | Biotik Faktörlerden, Yabancı Otların : Bitkilerle su, besin ve ışık için rekabet eden yabancı otlar, verim kaybına nasıl neden olduğunu açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Biyoloji, Kimya ve Laboratuvar Tekniklerindeki temel kavramları açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar temel kavramlarını biyolojik ve kimyasal analizlerde kullanır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri ile ilgili analizlerde yöntem ve teknikleri açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili yöntem ve teknikleri ile sonuçları değerlendirir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar teknikleri alanında edindiği bilgiler çerçevesinde analizleri yapar. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili laboratuvar teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Analiz sonucu verileri yorumlar. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar çalışmalarında eleştirel düşünme için uygun yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili çalışmaları ve sorunların çözümünü bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenme bilinci ile davranır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili elde ettiği verileri depolamada ve aktarmada bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizceyi mesleki alandaki gelişimleri izleyebilecek etkinlikte kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Laboratuvar çalışmaları sonuç ve sorunlarıyla ilgili kişi ve kurumlarla iletişim ve paylaşımda bulunur. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Laboratuvar güvenliği konusunda kurallara uygun davranır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerine uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş:Temel bilgiler | Ders sunumlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Bitki sağlığını olumsuz etkileyen faktörler genel olarak biotik (canlı) ve abiotik (cansız) olmak üzere iki ana gruba giriş | Ders sunumlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Biotik Faktörler (Canlı Etmenler) | Ders sunumlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Biotik etmenlerden : Bakteri, mantar, virüs ve nematod gibi patojenler bitkilerde hastalıklara yol açma mekanizması | Ders sunumlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Biotik Faktörlerden: Yaprak biti, beyaz sinek, örümcek akarı, çekirge gibi zararlılar bitkilerin yaprak, gövde ve köklerini tahrip etme şekli | Ders sunumlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Biotik Faktörlerden Yabancı Otlar: Bitkilerle su, besin ve ışık için rekabet eden yabancı otlar, verim kaybına neden olma şekli | Ders sunumlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Biotik FaktörlerdenParazit Bitkiler: Örneğin, küsküt gibi bazı parazit bitkiler konukçu bitkinin besin maddelerini emerek zarar verme şekli | Ders sunumlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Geçmiş haftaların tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Abiyotik Faktörler (Cansız Etmenler); İklim ve Çevre Koşulları | Ders sunumlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | Abiyotik Faktörler (Cansız Etmenler); Aşırı sıcaklık veya don, Kuraklık veya aşırı yağış | Ders sunumlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Abiyotik Faktörler (Cansız Etmenler); Kuvvetli rüzgarlar ve dolu yağışı, Güneş yanıkları | Ders sunumlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Abiyotik Faktörler (Cansız Etmenler); Toprak Koşulları, Besin eksiklikleri veya fazlalıkları (azot, fosfor, potasyum vb.) | Ders sunumlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Abiyotik Faktörler (Cansız Etmenler); Toprak pH dengesizliği (asidik veya bazik topraklar), Ağır metaller ve tuzluluk problemi | Ders sunumlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Abiyotik Faktörler (Cansız Etmenler); Hava ve su geçirgenliği düşük topraklar | Ders sunumlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Tarım uygulamaları, hastalık ve zararlılara karşı biyolojik ve kimyasal mücadele, uygun sulama ve gübreleme teknikleri uygulamaları | Ders sunumlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Final | Soru hazılığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yıl sonu notlarının değerlendirilmesi | Soru hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |