LTS107 Bitki Koruma Sorunlarının Belirlenmesi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim İMAMOĞLU MESLEK YÜKSEKOKULU
LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ PR.
Kod LTS107
Ad Bitki Koruma Sorunlarının Belirlenmesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. FERAY KARABÜYÜK
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. FERAY KARABÜYÜK (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bitki sağlığını olumsuz etkileyen faktörler genel olarak biyotik (canlı) ve abiyotik (cansız) olmak üzere iki ana gruba ayrılmaktadır, dersin amacı bu faktörler hakkında bilgi vermek

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında; konvensiyonel tarımda bitki gelişimini olumsuz yönde etkileyen faktörler hakkında bilgi verilecektir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşul yoktur.

Kaynaklar

Kendi hazırladığım ders notları

Notlar

İnternet Kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Abiyotik ( Canlı) ve Biotik ( Cansız) Faktörleri listeler
ÖÇ02 Abiotik zararlıları açıklar
ÖÇ03 Biotik zararlıları açıklar
ÖÇ04 Abiotik ve Biotik zararlılarından korunmak için düzenli tarım uygulamaların da, hastalık ve zararlılara karşı biyolojik ve kimyasal mücadele, uygun sulama ve gübreleme teknikleri uygulamalarını önerir
ÖÇ05 Biotik Faktörlerden; Bakteri, mantar, virüs ve nemetod gibi patojenlerin bitkileri nasıl hastalandırdıklarını açıklar
ÖÇ06 Biotik Faktörlerden Böceklerin: Örneğin; Yaprak biti, beyaz sinek, örümcek akarı, çekirge gibi zararlılar bitkilerin yaprak, gövde ve köklerini nasıl tahrip etiklerini açıklar
ÖÇ07 Abiotik faktörlerden; İklim ve Çevre Koşullarının nasıl zarar oluşturduklarını açıklar
ÖÇ08 Biotik Faktörlerden, Yabancı Otların : Bitkilerle su, besin ve ışık için rekabet eden yabancı otlar, verim kaybına nasıl neden olduğunu açıklar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji, Kimya ve Laboratuvar Tekniklerindeki temel kavramları açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar temel kavramlarını biyolojik ve kimyasal analizlerde kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar teknikleri ile ilgili analizlerde yöntem ve teknikleri açıklar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili yöntem ve teknikleri ile sonuçları değerlendirir. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar teknikleri alanında edindiği bilgiler çerçevesinde analizleri yapar. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili laboratuvar teknolojilerini kullanır. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analiz sonucu verileri yorumlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar çalışmalarında eleştirel düşünme için uygun yöntemleri kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmaları ve sorunların çözümünü bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilinci ile davranır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili elde ettiği verileri depolamada ve aktarmada bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi mesleki alandaki gelişimleri izleyebilecek etkinlikte kullanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Laboratuvar çalışmaları sonuç ve sorunlarıyla ilgili kişi ve kurumlarla iletişim ve paylaşımda bulunur. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Laboratuvar güvenliği konusunda kurallara uygun davranır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerine uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş:Temel bilgiler Ders sunumlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Bitki sağlığını olumsuz etkileyen faktörler genel olarak biotik (canlı) ve abiotik (cansız) olmak üzere iki ana gruba giriş Ders sunumlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 ⁠Biotik Faktörler (Canlı Etmenler) Ders sunumlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Biotik etmenlerden : Bakteri, mantar, virüs ve nematod gibi patojenler bitkilerde hastalıklara yol açma mekanizması Ders sunumlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Biotik Faktörlerden: Yaprak biti, beyaz sinek, örümcek akarı, çekirge gibi zararlılar bitkilerin yaprak, gövde ve köklerini tahrip etme şekli Ders sunumlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Biotik Faktörlerden Yabancı Otlar: Bitkilerle su, besin ve ışık için rekabet eden yabancı otlar, verim kaybına neden olma şekli Ders sunumlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Biotik FaktörlerdenParazit Bitkiler: Örneğin, küsküt gibi bazı parazit bitkiler konukçu bitkinin besin maddelerini emerek zarar verme şekli Ders sunumlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Geçmiş haftaların tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Abiyotik Faktörler (Cansız Etmenler); İklim ve Çevre Koşulları Ders sunumlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
10 Abiyotik Faktörler (Cansız Etmenler); Aşırı sıcaklık veya don, Kuraklık veya aşırı yağış Ders sunumlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Abiyotik Faktörler (Cansız Etmenler); Kuvvetli rüzgarlar ve dolu yağışı, Güneş yanıkları Ders sunumlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Abiyotik Faktörler (Cansız Etmenler); Toprak Koşulları, Besin eksiklikleri veya fazlalıkları (azot, fosfor, potasyum vb.) Ders sunumlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Abiyotik Faktörler (Cansız Etmenler); Toprak pH dengesizliği (asidik veya bazik topraklar), Ağır metaller ve tuzluluk problemi Ders sunumlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Abiyotik Faktörler (Cansız Etmenler); Hava ve su geçirgenliği düşük topraklar Ders sunumlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Tarım uygulamaları, hastalık ve zararlılara karşı biyolojik ve kimyasal mücadele, uygun sulama ve gübreleme teknikleri uygulamaları Ders sunumlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Final Soru hazılığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yıl sonu notlarının değerlendirilmesi Soru hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.02.2025 09:41