Genel Bilgi
Kod | SRK101 |
Ad | Kimya |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. NURTEN YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. NURTEN YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere madde ve kimya ilişkisi ile kimyasal kanun ve kavramları öğretmek. Öğrencilere formül ve denklemlerle ilgili hesaplamaları öğretmek. Öğrencilere madde ve malzemenin yapısını ve yapısında meydana gelen değişimleri öğretmek. Öğrencilerin ihtiyacı olan çözeltileri hazırlayabilmeyi ve çözeltilerin özelliklerini öğretmek. Öğrenciye kimyanın Elektrik-Elektronik mühendisliğinde kullanılabilirliğini sağlamak .
Dersin İçeriği
genel SRP alnında gereken Kimya bilgileri, Madde ve Kimya, Kimyanın temel kanunları, atom ve molekül ağırlığı, mol, Avogadro sayısı, kimyasal hesaplamalar, Semboller, Formüller ve Denklemler, Katılar, Kimyasal Termodinamik, Reaksiyon hızı ve denge, Çözeltiler, Sulu çözeltilerde denge, Elektrokimya ve korozyon, Periyodik cetvel ve atomun yapısı, Kimyasal bağ, redoks reaksiyonları.
Dersin Ön Koşulu
derslik ve laboratuvar
Kaynaklar
Genel Kimya 1. Cilt - Ralph H. Petrucci
Notlar
güncel konu ile ilgili youtube ve dergipark yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kimyasal hesaplamaları ve ölçme birimleri hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ02 | Katılar ve özellikleri ile kristal yapılar hakkında bilgi edinir |
ÖÇ03 | Mesleki Kimya konularında temel bilgi edinir. |
ÖÇ04 | Çözeltiler, özellikleri ve sulu çözeltilerde oluşan dengelerin kavratılması. |
ÖÇ05 | Atom, bileşik ve kimyasal bağ arasındaki ilişkilerin kavratılması. |
ÖÇ06 | seracılıkta organik tarım ve normal tarım arasında kimyevi farkları bilir. |
ÖÇ07 | seracılıkta bitkilerin besin ve su ve diğer koruma kimyasal çözeltilerini hazırlamayı ve kullanmayı bilir. |
ÖÇ08 | ürün kalitesinde kimyasal kalite hakkında bilgisi vardır. |
ÖÇ09 | seracılıkta kullanılan malzemelerin kimyasal yapısını ve ayrıntılarını bilir ve ona göre seçimini yapabilir |
ÖÇ10 | seracılıkta su kalitesini kontrol etmeyi değerleri yorumlamayı öğrenir. |
ÖÇ11 | Kalite kontrol becerisi kazanır, doğaya zarar vermeden bitki yetiştirme hakkında bilgi edinir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Seracılıkta kullanılan örtü malzemelerini, yapı tekniklerini açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye ve dünya için küresel ısınmanın önemini, iklim değişikliğinin tarıma etkisini açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Seralarda ve açık havada sebze ve süs bitkileri yetiştirir, bitkilerin bakımını, üretimini, çoğaltılmasını ve hasadını uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemini ve kullanılan aletlerin özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ziraat alanı için gerekli bilişim teknolojileri hakkında bilgi sahibidir ve uygun bilgisayar programlarını kullanabilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sebze ve süs bitkilerinde bulunan hastalık, zararlı ve yabancı otları tanır, mücadelesinde uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekolojik kavramları ve ekolojik faktörleri tanımlar, tarımsal faaliyetlerin ekolojiye ve çevreye olan etkilerini açıklar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili katılabileceği mesleki etkinlikleri listeler, öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilir, takım içerisinde ve bağımsız olarak çalışabilme yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerdeki metabolik faaliyetleri, bitki fizyolojisini, bitki sistematiğini açıklar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak özelliklerini, toprak oluşumu ve toprak analiz yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi üzerine temel kavram ve ilkeleri tanımlar, Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini açıklar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerin büyümesi için gerekli olan mikro ve makro besin elementlerini kullanır, doğru, dengeli beslenme ve gübreleme ile üretim yapma becerisini kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Topraksız kültür ortamlarını kullanarak topraksız tarım yöntemleriyle bitki yetiştiriciliği yapar. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Depolamanın önemini, hasatı yapılan ürünlerin depolanmasındaki gerekli şartları ve bunların arzda kaliteye etkilerini açıklar. | 3 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sertifikalı tohum ve hibrit tohum kavramlarını tanımlar, tohumculukta dikkat edilmesi gereken hususları belirtir. | 3 |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Organik tarımın temel kavramlarını, özelliklerini ve organik sebze yetiştiriciliği yöntemlerini açıklar, uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal faaliyetlerde iş güvenliği kurallarını, temel İSG risklerini ve tehlikeleri önleme yöntemlerini bilir, çevre bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında öğrendiği bilgileri değerlendirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından diller hakkında değerlendirme yapar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Zaman cümleleri, yardımcı fiiller, edatlar hakkında bilgi sahibidir ve mesleki terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Madde ve Kimya | Genel Kimya 1. Cilt - Ralph H. Petrucci Kitabı SUNUM | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Kimyanın temel kanunları, atom ve molekül ağırlığı, mol, Avogadro sayısı, kimyasal hesaplamalar | Genel Kimya 1. Cilt - Ralph H. Petrucci Kitabı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Semboller, Formüller ve Denklemler | Genel Kimya Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Periyodik cetvel ve atomun yapısı | Genel Kimya Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Katılar; katıların kristal yapıları ve belirlenmesi, x-ışınlarının kullanımı | Genel Kimya Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | asit baz çözeltileri | Genel Kimya Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Katılar; katı türleri ve özellikleri | Genal Kimya Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Konsantrasyon hesaplamaları | Genel Kimya Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | kimyasal bileşikler | Genel Kimya Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sulu çözeltilerde denge; pH hesaplamaları | Genel Kimya Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kimyasal bağ | Genel Kimya Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | moleküller arası bağlar | Genel Kimya Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Değerlik kavramı ve redoks reaksiyonları | Genel Kimya Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | genel tekrar | Genel Kimya Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | notlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | notlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 13 | 13 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |