Genel Bilgi
Birim | KOZAN İŞLETME FAKÜLTESİ |
İŞLETME PR. | |
Kod | BAC311 |
Ad | Akademik İngilizce I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ELÇİN PETEK GÜVEN
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilerin akademik parçaları okurken, dinlerken, hakkında konuşurken veya yazarken tutarlı ve anlaşılır notlar alma, ve ifade etme, etkili kelime öğrenme, araştırma kaynaklarını doğru kullanma, ve çalışma becerilerini geliştirmeyi hedeflemektedir.
Dersin İçeriği
Bu ders akademik “okuma, dinleme, yazma, konuşma, kelime öğrenme, özetleme, sunum, ve çalışma becerileri" konuları ve bu konularla ilgili egzersizleri ele almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Alanla ilgili ders kitabı
Notlar
Youtube, google ve başka sitelerden ilgili videolar ve materyaller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir akademik okuma parçasında resim ve başlık gibi ipuçlarını kullanarak ana fikri bulur. |
ÖÇ02 | Bir akademik okuma parçasında hızlı okuma tekniği kullanarak detay bilgiye ulaşır. |
ÖÇ03 | Özne-fiil uyumu, bağlaçlar, cümlenin öğeleri, imla ve noktalama kurallarına uyarak akademik bir parça yazar. |
ÖÇ04 | Yazılan akademik bir parçayı özne-fiil uyumu, bağlaçlar, cümlenin öğeleri, imla ve noktalama kuralları bakımından gözden geçirir. |
ÖÇ05 | Bir akademik dinleme parçasını dinlerken etkili notlar alır. . |
ÖÇ06 | Bir akademik dinleme parçasını sözlü veya yazılı olarak özetler. |
ÖÇ07 | Akademik bir ortamda kendini uygun bir dille tanıtır. |
ÖÇ08 | Akademik bir konuda etkili sözel sunum yapar. |
ÖÇ09 | Akademik bir okuma, dinleme, veya yazma yaparken çalışma becerileri, zaman yönetimi, eleştirel düşünme, ve referans kullanma becerileri gösterir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmenin tüm temel fonksiyonlarını kavramsal olarak açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekonomi kavramlarını ve temel ekonomik kavramların işletme yönetimi kavramlarıyla ilişkisini açıklar. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletmecilik alanı ile ilgili hukuk disiplinine ilişkin temel bilgileri tanımlar. | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını öğrenim dilinde yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletmelerin sektörünü, büyüklüğünü, kaynaklarını, kültürünü, hedef ve amaçlarını göz önünde bulundurarak en uygun işletme yönetimi yaklaşım, uygulama ve yöntemlerini belirler. | 1 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaştığı işletme sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirler. | 1 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme alanında bilimsel araştırma yapar ve araştırma sonuçlarını yönetimsel karar verme süreçlerinde kullanmak üzere raporlaştırır. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin bir biçimde ekip çalışması yapar ve ekip içinde gerekli sorumluluğu alır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşletme yönetiminin temel sayısal ve istatistiksel analiz programlarını kullanır. | 1 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletmelerin faaliyetlerini etkileyen sektör yapısı, rekabet, teknoloji, ekonomi, siyaset, kültür gibi dış çevre unsurlarını izleyerek işletmenin dış paydaşları ile etkili iletişim kurar. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İşletme yönetiminin gerektirdiği İşletme Bilgi Sistemleri ve alt modüllerini kullanır/raporlar/yorumlar. | 1 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olur. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yenilikçi iş fikirleri geliştirerek kaynakları girişimci faaliyetler için etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Okuma becerileri: Okuma parçasının konusunu bulma, Yazma becerileri - cümlede özne fiil uyumu | Akademik dergiler, e-dergiler, sözlük | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Akademik yönerge kelimeleri, Aile üyeleri hakkında paragraf yazma | Akademik dergiler, e-dergiler, sözlük | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Okuma becerileri: Bir parçayı okurken resim ve başlığı kullanarak konu hakkında tahminde bulunma; Yazma becerileri: bağlaçları kullanarak fikirleri baglama (and ve but bağlaçları) | Akademik dergiler, e-dergiler, sözlük | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Sözlük kullanma becerileri: kelimenin türüne, anlamına, ve cümle içinde kullanımına dikkat etme; Yazma becerileri: bir ülke hakkında paragraf yazma | Akademik dergiler, e-dergiler, sözlük | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
5 | Okuma becerileri: Parçayı ana fikir için hızlıca okuma; Yazma becerileri: cümlede özne, nesne, fiil kullanımımna dikkat etme, imla hatalarını kontrol etme | Akademik dergiler, e-dergiler, sözlük | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
6 | Kelime öğrenme becerileri ve teknikleri; Günlük rutinler hakkında paragraf yazma; Dinleme becerileri: Diyaloğun ana fikrini bulma | Akademik dergiler, e-dergiler, sözlük | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Okuma becerileri: Parçayı özellikle belli bir bilgiye ulaşmak için okuma; Yazma becerileri: bağlaçları kullanarak fikirleri baglama (because bağlacı) ; Dinleme becerileri: Dinleme parçasından belli bir bilgiye ulaşma | Akademik dergiler, e-dergiler, sözlük | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Özetleme becerileri: Okunan bir parçayı özetleme; | Akademik dergiler, e-dergiler, sözlük | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
10 | Özetleme becerileri: Dinlenen bir parçayı özetleme | Akademik dergiler, e-dergiler, sözlük | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Çalışma becerileri: Zaman yönetimi, Not alma, Referans becerileri, Eleştirel düşünme | Akademik dergiler, e-dergiler, sözlük | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
12 | Dinleme becerileri: Not alma becerileri; Konuşma becerileri: Kendini tanıtma | Akademik dergiler, e-dergiler, sözlük | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Dinleme becerileri: Akademik bir parçayı ana fikri için dinleme; Konuşma becerileri: Sunum teknikleri (1) | Akademik dergiler, e-dergiler, sözlük | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Dinleme becerileri: Akademik bir parçayı belli bir bilgiye ulaşmak için dinleme; Konuşma becerileri: Sunum teknikleri (2) | Akademik dergiler, e-dergiler, sözlük | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
15 | Dönem tekrar çalışması | Sınava Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Dönem tekrar çalışması | Sınava Hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |