Genel Bilgi
Kod | DEN227 |
Ad | Avrupa Birliği'ne Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AZİME ASLI BİLGİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. AZİME ASLI BİLGİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Avrupa Birliğinin devlet/örgüt ikilemi açıklığa kavuşturularak, Birliğin nasıl ve neden oluştuğu, kurumsal yapısının, işleyişinin ve AB kurucu değerlerinin neler olduğu açıklanarak öğrencilere Avrupa Birliği hakkında bir perspektif kazandırmak
Dersin İçeriği
Avrupa Birliğinin Oluşum Nedeni ve İşleyişi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Avrupa Birliği Kamu Hukuku- Prof. Dr. Işıl Özkan Avrupa Birliği Hukuku-Prof. Dr. Enver Bozkurt ve Arif Köktaş
Notlar
Avrupa Birliği Kurumsal Hukuku- Prof. Dr. Sanem Baykal-İlke Göçmen
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | AB'nin temel özelliklerini anlamak |
ÖÇ02 | Avrupa entegrasyonuna ilişkin teorik tartışmaları analiz etmek. |
ÖÇ03 | Avrupa Birliği'nin gelişimini anlamak |
ÖÇ04 | AB'nin işleyişini kavramak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Avrupa Birliği Devlet mi? Uluslararası Örgüt mü? | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Avrupa Bütünleşmesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Avrupa Bütünleşmesinin Derinleşmesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kurucu Antlaşmalar ve Avrupa Tek Senedi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | MAastricht ve Amsterdam Antlaşmaları ve getirdikleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ara sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
7 | Nice ve Anayasal Antlaşma: Yakın İşbirliği, Avrupa Birliği Temel Haklar Şartı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
8 | Lizbon Antlaşması: Değişiklikler ve Yenilikler | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
9 | AB Hukuku ve Kaynakları | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
10 | AB Hukuku ve Ulusal Hukuk İlişkisi: Öncelik İlkesi | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Komisyon ve Konsey | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
12 | Avrupa Konseyi ve Yüksek temsilci | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Avrupa Parlamentosu ve Adalet Divanı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
14 | Merkez Bankası ve Sayıştay | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | AB’nin Temel Kurucu Değerleri | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
16 | Final Sınavı | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 87 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,48 | ||
AKTS | 3 AKTS |