Genel Bilgi
Kod | DEN582 |
Ad | Klinik Tıp Bilimleri III |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (32 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ONUR UÇAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ONUR UÇAK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Aylin SARIYILDIZ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Uğur TOPAL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. KUBİLAY DALCI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. İSMAİL CEM ERAY (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. Kenan KAYA (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. Zeynep NAMLI (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Doç. Dr. AHMET GÖKHAN SARITAŞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör.Dr. Mahmut Onur KARAYTUĞ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. AHMET HİLAL (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin ruhsal muayene ve ve çeşitli ruhsal bozukluklar hakkında temel bilgileri öğrenmesidir. Genel rehabilitasyon kavramı ve ekibinin görevlerini bilir. FTR modaliteleri ve yardımcı cihazları kullanımını kavrama Adli bilimlerin tanıtımı, adli diş hekimliğinin kimlik tespitindeki önemi anlatılmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında güz döneminde psikiyatri ve fizik tedavi ve rehabilitasyon, bahar döneminde adli tıp ve genel cerrahi dersleri işlenmektedir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
pediatrik fizik tedavi ve rehabilitasyon
Notlar
Adli tıp ve adli bilimler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dental uygulamalarda psikiyatrinin ve psikolojik hastalıkların önemini tanımlar |
ÖÇ02 | Diş hekimlerinde ve hastalarında fiziksel bozuklukları tespit eder. |
ÖÇ03 | Diş hekimliğinin adli tıp açısından önemini yorumlar. |
ÖÇ04 | Diş hekimliğinde fizik tedavinin önemini açıklar. |
ÖÇ05 | Diş hekimliğinde psikolojinin önemini açıklar. |
ÖÇ06 | Asepsi ve antisepsi ilkelerini sıralar. |
ÖÇ07 | Ameliyat öncesi hasta hazırlığında yapılması gerekenleri listeler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ruhsal muayene | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Duygudurum bozuklukları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Psikotik bozuklukları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Anksiyete bozuklukları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Somatoform bozuklukları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
6 | Alkol madde kullanım bozuklukları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Yeme bozuklukları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Psikiyatride farmakoterapi | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | FTR girişi - Rehabilitasyon kavramı ve rehabilitasyon ekibi | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Boyun ağrıları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Bel ağrıları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Temporomondibuler eklem hastalıkları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Nonartiküler romatizmal sendromlar | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Osteororoz patofizyolojisi ve kliniği | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Osteoporoz tedavisi ve komplikasyonları | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Ara Sınav | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Adli prosedür, Ceza ehliyeti kavramı | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
18 | Ölüm, ölüm sonrası değişiklikler | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
19 | Yaralar, yara özellikleri | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
20 | Adli olgu muayenesi ve raporlandırma teknikleri | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
21 | Akut derin hipoksi ve anoksik ölümler | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
22 | Suç sayılan cinsel amaçlı davranışlar | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
23 | Isırık izleri (Çocuk istismarları, seksüel saldırılar vb.) değerlendirmeleri ve diş hekiminin rolü | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
24 | Şok | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
25 | Transfüzyon ve hemostaz | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
26 | Yara iyileşmesi | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
27 | Preop hazırlık | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
28 | Sütür materyalleri ve özellikleri | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
29 | Asepsi-antisepsi | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
30 | Klinik vakalar | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
31 | Klinik olgular | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
32 | Yıl Sonu Sınavları | Ders Notları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 29 | 1 | 29 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 29 | 1 | 29 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 61 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,44 | ||
AKTS | 2 AKTS |