Genel Bilgi
Kod | DEN547 |
Ad | Özel Bakım Gerektiren Bireylerde Diş Hekimliği Yaklaşımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 9. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (16 Hafta) |
AKTS | 1 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUHARREM CEM DOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MUHARREM CEM DOĞAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Özel Bakım Gerektiren Bireylere Diş Hekimi Yaklaşımının Temellerinin Anlatılması
Dersin İçeriği
Özel Bakım Gerektiren Bireylere Diş Hekimi Yaklaşımı ve Davranış Yönlendirme
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Özel İhtiyaçları Olan Çocuklar İçin Diş Bakımı: Klinik Rehber, Travis M Nelson, Jessica R Webb, 2019
Notlar
Karen A. Raposa, Steven P. Perlman -Gelişimsel Bozukluıkların Diş tedavisiWiley-Blackwell (2012)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Özel bakım gerektiren bireylerle ve ebeveyn/bakıcılarıyla uygun iletişim yöntemlerini listeler. |
ÖÇ02 | Özel bakım gerektiren bireylere karyojenik olmayan beslenme ve diyet anlatır. |
ÖÇ03 | Özel bakım gerektiren bireylere ve ebeveyn/bakıcılarına oral hijyen eğitimini anlatır. |
ÖÇ04 | Özel bakım gerektiren bireylere uygulanan diş çürüklerinin tedavisini anlatır. |
ÖÇ05 | Özel bakım gerektiren bireylerde koruyucu diş hekimliği uygulamalarını sıralar. |
ÖÇ06 | Özel bakım gerektiren bireylerde sık görülen oral patolojileri tanımlar. |
ÖÇ07 | Özel bakım gerektiren bireylerin risk değerlendirmesini tanımlar ve komorbit,hastalığına göre tedavisini sıralar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Diş hekimi olarak mesleğinin gerektirdiği klinik ve sağlık bilimlerine ait temel ve güncel bilgileri tanımlar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan yaşamının tüm evrelerinde ağız-diş-çene ve bunlarla ilişkili oluşumların normal yapısını, işlevini, gelişimini ve etkileşimini açıklar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağız-diş-çene sistemi ile ilgili hastalıkların önlenmesinde koruyucu diş hekimliği yöntemlerini listeler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ağız, diş ve çene hastalıklarının, sistemik hastalıklarla olan ayırıcı tanılarını ilişkilendirir, gerektiğinde yönlendirme ve/veya tedavi süreçlerini yönetir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hastaya bütüncül yaklaşarak meslektaşları ve alanında uzman kişilerle işbirliği süreçlerini planlar. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Diş hekimliğinde medikal acil müdahale gerektiren durumlarda yapılan ilk yardım ve temel yaşam desteğini tanımlar, gerekli müdahale basamaklarını sıralar ve ilgili süreci planlar. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Birey, aile ve topluma yönelik ağız-diş sağlığı koruma ve önleme yollarını sıralar, alanıyla ilgili çalışmalara bireysel veya ekip üyesi olarak katılır; danışmanlık ve denetim yapar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine ve eğitimlerine yönelik etkinliklere katılmasını sağlar, gerekli durumlarda bu etkinlikleri yönetir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder; hekimlik ile ilgili öğrenme gereksinimlerini ve kaynaklarını belirler. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum ve davranış geliştirir, hekimlik mesleğinin gerektirdiği evrensel koşulları benimser. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hasta ve hasta yakınları, meslektaşları ve toplumun diğer kesimleri ile etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için proje/etkinlikler düzenler ve uygular. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte tıbbi bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 genel düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri, gelişmeleri takip eder ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Temel sağlık mevzuatı ve birey hak ve sorumlulukları ile ilgili yönetmelik ve etik kuralları tanımlar. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Birey ve halk sağlığı, çevre ve iş güvenliği konularında duyarlılık taşır ve sorumluluk alır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Özel Bakım Tanımı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Özel Bakım Hasta Grupları | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
3 | Zihinsel Engellilere Yaklaşım | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Bedensel Engellilere Yaklaşım | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tıbbi Hastalık Şikayeti Olanlar | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
6 | 9- Nörolojik bozukluklar, ağız içi bakım ve tedavi yaklaşımı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 10- Kas hastalıkları, ağız içi bakım ve tedavi yaklaşımı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | 11- Kan hastalıkları, ağız içi bakım ve tedavi yaklaşımı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Özel Bakım Gerektirenlerde Ağız İçi Bakım | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Özel Bakım Gerektirenlerde Koruyucu ve Restoratif Tedaviler | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Özel Bakım Gerektirenlerde Davranış Yönetimi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Özel Bakım Gerektirenlerde Sedasyon ve Genel Anestezi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
14 | Orofasial bozuklukların tanımı | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Orofasiyal Tedavide Kullanılan Apareyler | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Orafasiyel tedavide kullanılan aparaeyler-Adelosanlarda | ilgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 32 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 1,28 | ||
AKTS | 1 AKTS |