LTS203 İletişim ve İnsan İlişkileri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim İMAMOĞLU MESLEK YÜKSEKOKULU
LABORATUVAR TEKNOLOJİSİ PR.
Kod LTS203
Ad İletişim ve İnsan İlişkileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. GÜLÜZAR ATLI
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. GÜLÜZAR ATLI (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin meslek alanında ve kişisel ilişkilerinde başarılı olabilmeleri için farklı iletişim araçlarını teorik ve uygulamalı olarak öğrenmeleri hedeflenir

Dersin İçeriği

İletişimin tanımı, temel özellikleri, sınıflandırılması, araçları, ortak simgeleri, toplumsal iletişim, iletişimi engelleyen faktörler, ortaya çıkan sorunların çözüm yolları, yazılı-sözlü iletişim temelleri, sözsüz iletişimde etkili beden dili kullanma, baş-el-kol hareketleri, yüz ifadeleri, jestler, duruş, göz hareketi ve göz teması konularının işlenmesi.

Dersin Ön Koşulu

Önkoşul yoktur.

Kaynaklar

Anadolu Üniversitesi İletişim Bilgisi elektronik kitabı (Editörler: Doç.Dr. Barış KILINÇ Dr.Öğr.Üyesi Ufuk ERİŞ, Yayın No: 3295, E-ISBN: 978-975-06-2374-5) Yükseköğretimde Sözlü İletişim Becerileri: İletişim Becerilerini Değerlendirmek İçin Performansa Dayalı Bir Değerlendirme Ölçeği Kullanmak (Innovative Higher Education, Vol. 31, No. 2, 2006)

Notlar

Duygusal Zeka (Daniel Goleman, Varlık Yayınları; 51. basım, s. 438, 1 Ocak 2000)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 İletişimin tanımını yaparak fonksiyonunu açıklar.
ÖÇ02 Etkili iletişim kaynaklarını tanımlar.
ÖÇ03 Sözlü ve sözsüz iletişim araçlarını uygular.
ÖÇ04 Etkili iletişim araçlarını kullanarak sosyal ilişkileri sağlıklı şekilde yürütebilme becerisi gösterir.
ÖÇ05 Etkili iletişim için beden dili kullanımını geliştirir.
ÖÇ06 Psikodramanın iletişimdeki önemini açıklar.
ÖÇ07 Etkili iletişim araçlarını kullanarak sunum yapma becerisini geliştirir.
ÖÇ08 Etkili iletişim araçlarıyla münazara tekniğini geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Biyoloji, Kimya ve Laboratuvar Tekniklerindeki temel kavramları açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar temel kavramlarını biyolojik ve kimyasal analizlerde kullanır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar teknikleri ile ilgili analizlerde yöntem ve teknikleri açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili yöntem ve teknikleri ile sonuçları değerlendirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar teknikleri alanında edindiği bilgiler çerçevesinde analizleri yapar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili laboratuvar teknolojilerini kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analiz sonucu verileri yorumlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar çalışmalarında eleştirel düşünme için uygun yöntemleri kullanır.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili çalışmaları ve sorunların çözümünü bireysel veya ekip üyesi olarak yürütür. 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenme bilinci ile davranır. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili elde ettiği verileri depolamada ve aktarmada bilgi teknolojilerini etkin şekilde kullanır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizceyi mesleki alandaki gelişimleri izleyebilecek etkinlikte kullanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Laboratuvar çalışmaları sonuç ve sorunlarıyla ilgili kişi ve kurumlarla iletişim ve paylaşımda bulunur.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Laboratuvar güvenliği konusunda kurallara uygun davranır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerine uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İletişimin tanımı ve ortak simgeler Konuyla ilgili ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 İletişimin temel özellikleri Konuyla ilgili makalelerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Grup Çalışması
3 Duygusal beyin Konuyla ilgili kitap bölümlerinin özetlenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
4 Duygusal zekanın doğası Konuyla ilgili makalelerin araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması
5 İletişim araçları Konuyla ilgili kitap bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Empati Konuyla ilgili kitap ve makale özetlerinin çıkarılması Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma
7 Sosyometri Konuyla ilgili ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
8 Ara sınav Ders içeriğine yönelik alıştırmaların yapılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kişilerarası iletişimin temel özellikleri Konuyla ilgili görsel slaytların hazırlığı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İletişimi engelleyen faktörler ve farklı çözüm yolları Konuyla ilgili kitap bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Gösterip Yaptırma
11 Sözlü iletişimin temelleri Konuyla ilgili literatür araştırması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama
12 Beden ifadesi Konuyla ilgili notların okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Tartışma
13 Sosyal zeka Konuyla ilgili kitap bölümlerinin çıkarılması Öğretim Yöntemleri:
Rol Oynama, Grup Çalışması, Anlatım
14 İnsanlararası ilişkilerin bilimi Konuyla ilgili kitap bölümlerinin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, Grup Çalışması
15 Psikodrama Konuyla ilgili makale araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Rol Oynama, Grup Çalışması, Tartışma, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl sonu sınavları Konular ile ilgili araştırmaların özetlenmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl sonu sınavları Tüm konuların tekrar amaçlı okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
1. Ara Sınav 100 40
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 100 40
1. Yıl Sonu Sınavı - 60
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 24.02.2025 02:23