SRP251 Endüstriye Dayalı Eğitim

8 AKTS - 0-2 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SRP251
Ad Endüstriye Dayalı Eğitim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 0-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. EBRU KARNEZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. EBRU KARNEZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin alanı ile ilgili öğrendiği bilgileri pratikte kullanmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Öğrencinin alanı ile ilgili ciddi kurumları seçmesi, seçilen kurumun birim tarafından onaylanması, 20 iş günü içinde ilgili kurumdaki çalışmalara katılması, staj sonucunda staj süresinde yapılan uygulamalar ile ilgili birimini bilgilendirilmesi

Dersin Ön Koşulu

Birinci sınıf derslerini almış olmak.

Kaynaklar

Seracılık ile ilgili ders kitapları ve ders notları.

Notlar

Seracılık ile ilgili ders kitapları ve ders notları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Serada yetiştirilecek sebze ve bitkileri ile ilgili kültürel işlemleri ve bitki bakımı işlerini yapabilen,
ÖÇ02 Seracılık uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin kullanabilme becerisi kazanabilen,
ÖÇ03 Seralarda toprak ve üretim ortamları hakkında bilgi sahibi olan,
ÖÇ04 Seraların yapımı sırasında ışıklandırma, aktif ve pasif güneş enerjisinden yararlanma konularında bilgi sahibi olan,
ÖÇ05 Seracılık alanı ile ilgili mesleki ve etik sorumluluk bilincini oluşturabilen,
ÖÇ06 Havalandırma, soğutma ve nem düzeylerinin ayarlanması ile ilgili işleri yürütebilen,
ÖÇ07 Her türlü arazi koşullarında çalışabilme ve uyum sağlama yeteneğine sahip olan,
ÖÇ08 Yaşam boyu öğrenmenin gerektiği bilincini oluşturabilme, bilim ve teknoloji alanındaki gelişmeleri izleyebilme, kendini sürekli olarak yenileyebilme becerisi kazanabilen,
ÖÇ09 Serada ürünlerin hasadı ile ilgili işleri ve bu ürünlerin pazarlaması işlerini yürütebilen,
ÖÇ10 Seralarda sulama ve drenaj sistemleri konusunda yeterli bilgi sahibi olan,


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Seracılıkta kullanılan örtü malzemelerini, yapı tekniklerini açıklar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkiye ve dünya için küresel ısınmanın önemini, iklim değişikliğinin tarıma etkisini açıklar. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Seralarda ve açık havada sebze ve süs bitkileri yetiştirir, bitkilerin bakımını, üretimini, çoğaltılmasını ve hasadını uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemini ve kullanılan aletlerin özelliklerini açıklar. 3
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ziraat alanı için gerekli bilişim teknolojileri hakkında bilgi sahibidir ve uygun bilgisayar programlarını kullanabilir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sebze ve süs bitkilerinde bulunan hastalık, zararlı ve yabancı otları tanır, mücadelesinde uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel ekolojik kavramları ve ekolojik faktörleri tanımlar, tarımsal faaliyetlerin ekolojiye ve çevreye olan etkilerini açıklar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili katılabileceği mesleki etkinlikleri listeler, öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilir, takım içerisinde ve bağımsız olarak çalışabilme yeteneğine sahiptir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitkilerdeki metabolik faaliyetleri, bitki fizyolojisini, bitki sistematiğini açıklar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toprak özelliklerini, toprak oluşumu ve toprak analiz yöntemlerini açıklar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonomi üzerine temel kavram ve ilkeleri tanımlar, Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini açıklar.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitkilerin büyümesi için gerekli olan mikro ve makro besin elementlerini kullanır, doğru, dengeli beslenme ve gübreleme ile üretim yapma becerisini kazanır. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Topraksız kültür ortamlarını kullanarak topraksız tarım yöntemleriyle bitki yetiştiriciliği yapar.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Depolamanın önemini, hasatı yapılan ürünlerin depolanmasındaki gerekli şartları ve bunların arzda kaliteye etkilerini açıklar.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sertifikalı tohum ve hibrit tohum kavramlarını tanımlar, tohumculukta dikkat edilmesi gereken hususları belirtir.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Organik tarımın temel kavramlarını, özelliklerini ve organik sebze yetiştiriciliği yöntemlerini açıklar, uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Tarımsal faaliyetlerde iş güvenliği kurallarını, temel İSG risklerini ve tehlikeleri önleme yöntemlerini bilir, çevre bilincine sahip olur.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında öğrendiği bilgileri değerlendirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından diller hakkında değerlendirme yapar.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Zaman cümleleri, yardımcı fiiller, edatlar hakkında bilgi sahibidir ve mesleki terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda sorumlu kişilerin verdiği görevi yerine getirmek Staj yerinin çalışma bitkileri ile ilgili ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Gösteri
2 Staj yerinin tanıtımı Staj yerinin çalışma bitkileri ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması
3 İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda yapılan işlerin tanıtımı Staj yerinin çalışma bitkileri ile ilgili ön çalışma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
4 Staj alanındaki işlerin paylaşımı Konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
5 İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda işlerin takibi Konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda işlerin işleyişinin değerlendirilmesi Konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda işlerin derlenmesi Konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda işlerin stajyere anlatımı Konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
9 İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda sorumlu kişilerin staj defterleri ile ilgili bilgilendirmesi Konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
10 İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda sorumlu kişinin işleri takibine katılmak Konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
11 İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda yapılan işlerin staj defterine aktarımı Konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
12 İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda sorumlu kişilerle arazi çıkışları Konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
13 İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda sorumlu kişinin öğrettiklerini kendisi deneyimlemek Konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
14 İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda sorumlu kişinin tecrübelerinden faydalanmak için arazi çıkışları Konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma
15 İhtisas alanı kapsamında seçilen kurumda sorumlu kişi ile staj defterini doldurmak Konu ile ilgili ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili ön araştırma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili ön araştırma Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 190
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,60
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.05.2024 01:36