Genel Bilgi
Birim | KARAİSALI MESLEK YÜKSEKOKULU |
Seracılık | |
Kod | SRP240 |
Ad | Seralarda Sulama ve Drenaj |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. EBRU KARNEZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. EBRU KARNEZ
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin sulama, toprak-su-bitki-atmosfer ilişkileri, sulama yöntemleri, drenaj, drenaj etütleri ve drenaj yöntemleri konusunda bilgi edinmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Sulamanın tanımı ve önemi, sulamanın yararları, sulamanın tarihçesi, toprak-su-bitki atmosfer ilişkileri, sulama yöntemleri, drenaj, drenaj etütleri ve drenaj yöntemleri.
Dersin Ön Koşulu
derslik ve saha
Kaynaklar
Öğretim elemanının ders notu
Notlar
1-Sulama ve Drenaj Ders Kitabı (Prof.Dr. Bahri ÇEVİK-Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları No:243) 2-Sulama Ders Kitabı (Prof.Dr. Rıza KANBER-Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Yayınları No:174)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sulama ve sulama ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Toprak-su-bitki-atmosfer arasındaki ilişkileri yorumlar. |
ÖÇ03 | Sulama yöntemlerini tanımlar ve değerlendirmesini analiz eder. |
ÖÇ04 | Drenaj sorunlarını, drenaj belirtilerini ve nedenlerini analiz eder, farklı drenaj yöntemlerini karşılaştırarak uygun önlemleri belirler. |
ÖÇ05 | Sulamanın temel ilkelerini, drenaj kavramını, sulama suyunun sağlanmasını ve sulama programlamasını açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Seracılıkta kullanılan örtü malzemelerini, yapı tekniklerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkiye ve dünya için küresel ısınmanın önemini, iklim değişikliğinin tarıma etkisini açıklar, güncel gelişmeleri takip eder. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Seralarda ve açıkta sebze, süs bitkisi, meyve yetiştiriciliğini açıklar, bitkilerin bakımını, üretimini, çoğaltılmasını ve hasadını uygun yöntem ve teknikleri kullanarak yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemini ve kullanılan aletlerin özelliklerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ziraat alanı için yeterli iletişim ve bilişim teknolojilerini bilir ve etkin şekilde kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sebze ve süs bitkilerinde bulunan hastalık, zararlı ve yabancı otları tanır, mücadelesinde uygun yöntem ve tekniklerini kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekolojik kavramları ve ekolojik faktörleri tanımlar, tarımsal faaliyetlerin ekolojiye ve çevreye olan etkilerini açıklar. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili katılabileceği mesleki etkinlikleri listeler, öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilir, takım içerisinde ve bağımsız olarak çalışabilme yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bitkilerdeki metabolik faaliyetleri, bitki fizyolojisini, bitki sistematiğini açıklar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak özelliklerini, toprak oluşumu ve toprak analiz yöntemlerini açıklar. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi üzerine temel kavram ve ilkeleri tanımlar, Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini açıklar. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerin büyümesi için gerekli olan mikro ve makro besin elementlerini kullanır, doğru, dengeli beslenme ve gübreleme ile üretim yapma becerisini kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Topraksız kültür ortamlarını kullanır, topraksız tarım yöntemleriyle bitki yetiştiriciliği yapma yeteneğine sahiptir. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Depolamanın önemini, hasatı yapılan ürünlerin depolanmasındaki gerekli şartları ve bunların arzda kaliteye etkilerini açıklar. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sertifikalı tohum ve hibrit tohum kavramlarını tanımlar, tohumculukta dikkat edilmesi gereken hususları belirtir. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Organik tarımın temel kavramlarını, özelliklerini ve organik sebze yetiştiriciliği yöntemlerini açıklar, uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal faaliyetlerde iş güvenliği kurallarını, temel İSG risklerini ve tehlikeleri önleme yöntemlerini bilir, çevre bilincine sahip olur. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında öğrendiği bilgileri değerlendirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından diller hakkında değerlendirme yapar. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Zaman cümleleri, yardımcı fiiller, edatlar hakkında bilgi sahibidir ve mesleki terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sulamanın tanımı ve önemi | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sulamanın yararları, sulamanın tarihçesi | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Toprak-su-bitki-atmosfer ilişkileri | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | İklim ve toprak etmenleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Toprak nemi | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İnfiltrasyon | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Bitki etmenleri, etkili yağış, sulama randımanı, sulama suyu gereksinimi ve sulama sistemlerinin kapasitelerinin belirlenmesi | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili kaynak okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sulama yöntemleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Uygun sulama yönteminin seçilmesi | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Yüzey sulama yöntemleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Basınçlı sulama yöntemleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Drenajın tanımı ve önemi, drenaj etütleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Drenaj yöntemleri, yüzey drenaj yöntemleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Toprak altı drenaj yöntemleri | Konu ile ilgili kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tüm konular dahil | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tüm konular dahil | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Güncel dönem payları henüz belirlenmemiştir. Bir önceki dönem payları gösterilmektedir.
Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
---|---|---|
1. Ara Sınav | 100 | 40 |
Genel Değerlendirme | ||
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |