Genel Bilgi
Kod | TAB241 |
Ad | Endüstriye Dayalı Eğitim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HAKAN KAVUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. NURTEN YILMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin öğrenim süreleri içinde kazandıkları teorik bilgi ve deneyimlerini pekiştirmek, üretim ve laboratuvar uygulamalarında edindikleri beceri ve deneyimlerini geliştirmek, staj yapacakları işyerlerindeki sorumluluklarını, ilişkileri, organizasyonu, üretim sürecini ve yeni teknolojileri tanımalarını sağlamaktır. Yanı sıra bu dersin amacı, öğrencilerin staj yaptıkları kurumlarda ar-ge ve projelendirme çalışmalarına katılarak bu konudaki yeteneklerini ortaya koymalarına, çözüm bulma kabiliyetleri ile olaylara bakış açılarını geliştirmeye yardımcı olmak, ilgi alanlarını tespit etmelerine katkı sağlamak, çalışma hayatı ile ilgili deneyim kazanmalarına ve kurumların işleyişlerini tanımalarına imkan tanımaktır.
Dersin İçeriği
Öğrenilen teorik bilgilerin kurumlarda planlı şekilde uygulanması.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Ders için önerilern not veya kitap bulunmamaktadır.
Notlar
Ders için herhangi bir kaynak bulunmamaktadır.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tıbbi ve Aromatik bitkilerin yetiştiriciliği ile ilgili yöntemleri uygular |
ÖÇ02 | Tıbbi ve aromatik bitkilerin bakımını, kültürel işlemleri, hasat ve hasat sonrası işlemleri yapar |
ÖÇ03 | Yapılan staj hakkında sunum yapma yeteneği kazanır |
ÖÇ04 | Öğrendiği staj deneyimlerini iş hayatına aktarır |
ÖÇ05 | Analitik karar verir, tıbbi bitkilerin üretimi hakkında değerlendir yapar |
ÖÇ06 | Teorik bilgilerini pratik saha bilgileri ile birlikte kullanır |
ÖÇ07 | Üretim süreçleri ile ilgili raporlama ve sunum yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyada ve Türkiye'de yoğun yetiştiriciliği yapılan tıbbi ve aromatik bitkileri tanımlar, bunların genel özelliklerini, iklim ve toprak istekleri ile kullanım alanlarını açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ziraat alanı için gerekli bilişim teknolojileri hakkında bilgi sahibidir ve uygun bilgisayar programlarını kullanabilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi bitkiler, aromatik bitkiler, baharat bitkileri, keyif bitkileri, boya bitkilerininin genel özelliklerini tanımlar ve bunların kullanım alanlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerde fiziksel, kimyasal ve duyusal analizler yapar. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi ve aromatik bitkileri doğadan toplar, üretimini, yetiştiriciliğini, bakımını, farklı yöntemlerle çoğaltımını yapar ve hasadını gerçekleştirir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerin fitoterapi, aromaterapi ve tıp alanında kullanımlarını açıklar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemini ve kullanılan aletlerin özelliklerini açıklar. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerin biyoloji, sistematiği ve fizyolojisini açıklar. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekolojik kavramları ve ekolojik faktörleri tanımlar, tarımsal faaliyetlerin ekolojiye ve çevreye olan etkilerini açıklar. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili katılabileceği mesleki etkinlikleri listeler, öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilir, takım içerisinde ve bağımsız olarak çalışabilne yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerden yağ çıkarır, yağlardan parfüm yapımında uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi aromatik bitkileri bioktif maddeleriyle korumada, depolamada, kimyasal kalitesini muhafaza etmede uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kimyasal çözelti hazırlar, kimya enstrümental analizleri yorumlar. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi ve aromatik bitkiler ile ilgili bitki besleme yöntemlerini, sulama yöntemlerini açıklar, zararlı, hastalık ve yabancı otları tanımlar ve bunlarla mücadelede uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal faaliyetlerde iş güvenliği kurallarını, temel İSG risklerini ve tehlikeleri önleme yöntemlerini bilir, çevre bilincine sahip olur. | 3 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi üzerine temel kavram ve ilkeleri tanımlar, Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini açıklar. | 3 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak özelliklerini, toprak oluşumu ve toprak analiz yöntemlerini açıklar. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Zaman cümleleri, yardımcı fiiller, edatlar hakkında bilgi sahibidir ve mesleki terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından diller hakkında değerlendirme yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Staj yerlerinin tanıtımı | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Staj yerlerindeki yapılan işlerin anlatımı | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Staj faaliyetindeki yapılan işlerin derlenmesi | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Staj yerlerindeki iş akışının değerlendirilmesi | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Staj yerlerinin kurumsal faaliyetlerinin irdelenmesi | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Staj defteri hazırlama yöntemlerinin anlatılması | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Örnek staj defterlerinin gösterilmesi - 1 | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Örnek staj deftelerinin gösterilmesi - 2 | Konu ile ilgili ön araştırma yapılması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Stajdaki 1. ve 5. günleri arası yapılan işlerin staj defterine aktarımı | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Stajdaki 6. ve 10. günleri arası yapılan işlerin staj defterine aktarımı | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Stajdaki 11. ve 15. günleri arası yapılan işlerin staj defterine aktarımı | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Stajdaki 16. ve 20. günleri arası yapılan işlerin staj defterine aktarımı | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Stajdaki 20. ve 25. günleri arası yapılan işlerin staj defterine aktarımı | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Stajdaki 25. ve 30. günleri arası yapılan işlerin staj defterine aktarımı | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Tartışma | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavına hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl sonu sınavına hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 190 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,60 | ||
AKTS | 8 AKTS |