Genel Bilgi
Kod | ST537 |
Ad | Kabuklular |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CANAN TÜRELİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Crustacea (kabuklular) hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olmak, familyaları ve onlara bağlı türleri tanımak, biyoekolojileri hakkında yorum yapabilmek ve Mesleki uygulamalarında çalışmalarında kullanabilmektir.
Dersin İçeriği
Kabuklu (Crustacea) tanımı, temel kabuklu fizyolojisi, beslenme, hareket, solunum, salgı, iyonik ve osmatik düzenleme, korunma-savunma, üreme, yaşam döngüsü gelişme ve Kabuklu taksonomisi.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Abele, L.G. Systematics, the fossil record, and Biogegraphy. The Biology of Crustacea. Dorothy E.Bliss (Editor), The American museum of Natural History, New York. 439 pp. 1982. Vernberg, F.J and Vernberg, W.B. Behavior and Ecology.The Biology of Crustacea. Dorothy E.Bliss (Editor), The American museum of Natural History, New York. 338 pp. 1983.
Notlar
Vernberg, F.J and Vernberg, W.B.Environmental adaptations .The Biology of Crustacea. Dorothy E.Bliss (Editor), The American museum of Natural History, New York. 383 pp. 1983.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kabuklu sınıfının (Crustacea) genel özelliklerini tanımlar |
ÖÇ02 | Kabuklu üyelerinin (Ekstremite) temel yapısını, morfolojisini ve görevlerini söyler |
ÖÇ03 | Kabuklu sınıfının familya ve türlerini ayırt eder |
ÖÇ04 | Ekonomik türleri tanır ve onlardan yararlanma olanaklarını açıklar |
ÖÇ05 | Kabuklarda doku ve organ işleyişi hakkında bilgi verir |
ÖÇ06 | Kabuklu sınıfı üyelerinin ekonomik ve ekolojik önemlerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. | 5 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kabuklular sınıfının genel özellikleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Kabuklulardaki ekstremitelerin temel yapısı ve morfolojisi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Kabukluların sınıflandırılması | Düz anlatım Powerpoint sunu tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Kabuklularda hareket | Düz anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Kabuklularda beslenme | Düz anlatım Powerpoint sunu tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | kabuk değişimi ve rejenerasyon | Düz anlatım video gösterimi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
7 | Büyüme | Düz anlatım Powerpoint sunu tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Kabuklularda üreme biyolojisi ve yaşam döngüsü-1 | Düz anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Kabuklularda üreme biyolojisi ve yaşam döngüsü-2 | Düz anlatım Powerpoint sunu tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | gelişme | Düz anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | salgı ve osmoregülasyon | Düz anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | dolaşım ve solunum | Düz anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Ekonomik kabuklu türleri ve türlerin morfolojik özellikleri-1 | Düz anlatım ve laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma |
15 | Ekonomik kabuklu türleri ve türlerin morfolojik özellikleri-2 | Düz anlatım ve laboratuvar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |