DSTS802 Seminer

6 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DSTS802
Ad Seminer
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. CEM ÇEVİK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Su Ürünleri Temel Bilimler alanında özel bir konu hakkında veri toplama, raporlama ve yayınlamayı öğretmektir.

Dersin İçeriği

Seminer konusu belirleme, literatür araştırması, veri toplama, verilerin anallizi, bilgiyi raporlama ve sunum

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Seminer konusu ile ilgili kitap ve makaleler. SEYİDOĞLU, H. (2003), “Bilimsel Araştırma ve Yazma El Kitabı”, Güzem Yayınları, 9. Baskı: İstanbul.

Notlar

Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Verilen konuda ulusal ve uluslararası literatür araştırması yapar.
ÖÇ02 Elde ettiği bilgileri sentezler, analiz eder, yorumlar ve rapor haline getirir.
ÖÇ03 Raporu toplum önünde sunar, soruları ve eleştirileri cevaplar.
ÖÇ04 Araştırma süresince bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
ÖÇ05 Yaşam boyu öğrenmeye olumlu tutum geliştirir.
ÖÇ06 Hazırlık ve sunum sürecinde toplumsal, çevresel, bilimsel ve mesleki etik değerlerini göz önünde tutar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Su Ürünleri Temel Bilimler alanlarında güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek düzeye ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanı ile ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su Ürünleri Temel Bilimler alanındaki güncel, kuramsal ve uygulamalı bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygular, özgün bir konuyu araştırır, kavrar, uyarlar ve uygular. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanındaki yeni ve farklı düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar, araştırma yöntemlerini üst düzeyde kullanır, neden-sonuç ilişkisi kurarak sorunlara çözüm önerileri geliştirir. 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanına yenilik getiren, yeni düşünce, yöntem, tasarım ve /veya uygulama geliştirir ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı uzmanlaştığı alana uygulamayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulunur. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilimler alanı ile ilgili en az bir bilimsel çalışmayı ulusal ve/veya uluslararası hakemli dergilerde yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletir, alanında ve/veya disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapar. 3
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgi ve becerilerini yaratıcı ve/veya eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, karar verir ve Su Ürünleri Temel Bilimler alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirir. 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlaştığı Temel Bilimler alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgi ve becerilerle yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir ve toplum yararına kullanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel Bilimler alanındaki uzmanlaştığı konularda uzman kişiler ile tartışılmasında özgün görüşlerini savunur ve yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dilde ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında özel konularda uzmanlaşarak toplumsal, bilimsel, kültürel ilerlemelere, etik değerlere uygun hareket ederek katkıda bulunur. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel Bilimler alanında uzmanlaştığı konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur ve bu değerlerin gelişimini destekler. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, bilimsel etik Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Konu araştırılması, Yazım teknikleri hakkında bilgi, intihal Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Kaynak tarama 1 Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Kaynak tarama 2 Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
5 Kaynak tarama 3 Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
6 Kaynak tarama 4 Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
7 Kaynak tarama 5 Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
8 Ara Rapor Ara rapor hazırlığı Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Kaynak tarama 6 Seçilen konular ile ilgili makale, kitap, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
10 Sonuçların değerlendirilmesi 1 SEYİDOĞLU, H. (2003)’den dan ilgili konunun okunması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
11 Sonuçların değerlendirilmesi 2 Derlenen notları değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Sonuçların değerlendirilmesi 3 Derlenen notları değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Sonuçların rapor haline getirilmesi 1 Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları´nın okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Sonuçların rapor haline getirilmesi 2 Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları´nın okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Sonuçların rapor haline getirilmesi 3 Ç.Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kuralları´nın okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Sunum ve Tartışma 1 Sunuma hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
17 Sunum ve Tartışma 2 Değerlendirmeye hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 15 15
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 15.05.2024 01:00