Genel Bilgi
Kod | TAB218 |
Ad | Bitirme Ödevi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HAKAN KAVUR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. Elif HAKLI HEYBET
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. EBRU KARNEZ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör.Dr. HAKAN KAVUR (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Öğr. Gör.Dr. NURTEN YILMAZ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) Prof. Dr. NAİME ZÜLAL ELEKCİOĞLU (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Ödev hazırlık aşamaları, verileri düzenleme, rapor yazımı, değerlendirme öğretmek
Dersin İçeriği
Ödev hazırlık aşamaları, verileri düzenleme, rapor yazımı, değerlendirme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Dergipark'taki yayınlar , Daha önce yazılmış tezler
Notlar
Öğretim elemanı ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Verileri düzenlemesini öğrenmek |
ÖÇ02 | Rapor Yazımını kavramak |
ÖÇ03 | Doğru literatür taramasını öğrenmek |
ÖÇ04 | Araştırma teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak |
ÖÇ05 | Tez yazımı ve sunumu hakkında bilgi sahibi olmak |
ÖÇ06 | Ödevin konusu ile ilgili bilgi sahibi olmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dünyada ve Türkiye'de yoğun yetiştiriciliği yapılan tıbbi ve aromatik bitkileri tanımlar, bunların genel özelliklerini, iklim ve toprak istekleri ile kullanım alanlarını açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ziraat alanı için yeterli iletişim ve bilişim teknolojilerini bilir ve etkin şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi bitkiler, aromatik bitkiler, baharat bitkileri, keyif bitkileri, boya bitkilerininin genel özelliklerini tanımlar ve bunların kullanım alanlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bitkilerde fiziksel, kimyasal ve duyusal analizler yapar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi ve aromatik bitkileri doğadan toplar, üretimini, yetiştiriciliğini, bakımını, farklı yöntemlerle çoğaltımını yapar ve hasadını gerçekleştirir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerin fitoterapi, aromaterapi ve tıp alanında kullanımlarını açıklar. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tarımsal mekanizasyonun bitki yetiştiriciliğindeki önemini ve kullanılan aletlerin özelliklerini açıklar. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tıbbi ve aromatik bitkilerin biyoloji, sistematiği ve fizyolojisini açıklar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel ekolojik kavramları ve ekolojik faktörleri tanımlar, tarımsal faaliyetlerin ekolojiye ve çevreye olan etkilerini açıklar. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili katılabileceği mesleki etkinlikleri listeler, öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilir, takım içerisinde ve bağımsız olarak çalışabilne yeteneğine sahiptir. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bitkilerden yağ çıkarır, yağlardan parfüm yapımında uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi aromatik bitkileri bioktif maddeleriyle korumada, depolamada, kimyasal kalitesini muhafaza etmede uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kimyasal çözelti hazırlar, kimya enstrümental analizleri yorumlar. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tıbbi ve aromatik bitkiler ile ilgili bitki besleme yöntemlerini, sulama yöntemlerini açıklar, zararlı, hastalık ve yabancı otları tanımlar ve bunlarla mücadelede uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Tarımsal faaliyetlerde iş güvenliği kurallarını, temel İSG risklerini ve tehlikeleri önleme yöntemlerini bilir, çevre bilincine sahip olur. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomi üzerine temel kavram ve ilkeleri tanımlar, Türkiye ekonomisinde tarım sektörünün yeri ve önemini açıklar. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toprak özelliklerini, toprak oluşumu ve toprak analiz yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Zaman cümleleri, yardımcı fiiller, edatlar hakkında bilgi sahibidir ve mesleki terimlerin İngilizce karşılıklarını bilir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Atatürk ilkeleri ve inkılap tarihi hakkında genel bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dil ve dilin önemi, dillerin doğuşu, yayılışı ve yapı bakımından diller hakkında değerlendirme yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ödev ile ilgili konu tespiti - 1 | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
2 | Ödev ile ilgili konu tespiti - 2 | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
3 | Ödev ile ilgili konu tespiti- 3 | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
4 | Ödev konusu ile ilgili literatür taraması -1 | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
5 | Ödev konusu ile ilgili literatür taraması - 2 | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
6 | Ödev konusu ile ilgili literatür taraması -3 | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
7 | Ödev konusu ile ilgili literatür taraması - 4 | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili ön araştırma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Bulunan literatürlerin derlenmesi -1 | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
10 | Bulunan literatürlerin derlenmesi -2 | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
11 | Bulunan literatürlerin derlenmesi -3 | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
12 | Bulunan literatürlerin derlenmesi - 4 | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
13 | Ödevin yazılması -1 | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
14 | Ödevin yazılması -2 | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
15 | Ödevin yazılması -3 | Konu ile ilgili ön araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili ön araştırma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili ön araştırma | Ölçme Yöntemleri: Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |