Genel Bilgi
Kod | EFMZ126 |
Ad | Okul Deneyimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-5 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. EBRU DERETARLA GÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Okul öncesi öğretmeni olarak mesleği tanımak ve tecrübe edinmektir.
Dersin İçeriği
Okul öncesi eğitim kurumlarını tanımak, kurumların fiziksel koşullarını tanımak, sınıf ortamını tanımak, çocuklarla iletişim kurma becerisini geliştirmek, mesleki tecrübe edinmektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
MEB ve Aile Çalışma ve Sosyal Politikalar bakanlıklarına bağlı kurumların yönetmeliği
Notlar
MEB ve Aile Çalışma ve Sosyal Politikalar bakanlıklarına bağlı kurumların yönetmeliği
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Okul öncesi eğitim kurumalarında öğretmenin görevlerini tanımlar. |
ÖÇ02 | Okul öncesi eğitim kurumlarını ayırteder. |
ÖÇ03 | Çocuklarla iletişimde bilgilerini kullanır. |
ÖÇ04 | Öğretmenle işbirliği yapar. |
ÖÇ05 | Okul öncesi kurumlarında personel görevlerini tanımlar. |
ÖÇ06 | Okul yönetim süreçlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel özelliklerini tanımlar. |
ÖÇ08 | Okul öncesi eğitim kurumunda personeller arası iletişimi tanımlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir | |
PÖÇ19 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Okul Öncesi eğitim kurumunu tanıma | Konu ile ilgili kaynakları okur. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel koşullarını gözlemleme | Konu ile ilgili kaynakları okur. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
3 | Okul öncesi eğitim kurumlarında sınıf ortamını gözlemleme | Konu ile ilgili kaynakları okur. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
4 | Okul Öncesi öğretmeninin çocuklarla iletişimini gözlemleme | Konu ile ilgili kaynakları okur. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Okul Öncesi öğretmeninin etkinliklerini gözlemleme | Konu ile ilgili kaynakları okur. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Okul öncesi öğretmenin diğer personelle iletişimini gözlemleme | Konu ile ilgili kaynakları okur. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Okul öncesi öğretmenin aile katılım etkinliklerini gözlemleme | Konu ile ilgili kaynakları okur. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınavlar | Konu ile ilgili kaynakları okur. | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
9 | Çocukları gözlemleme | Konu ile ilgili kaynakları okur. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Seçilen bir çocuğu gözlemleme | Konu ile ilgili kaynakları okur. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Sınıf içinde davranış problemlerini gözlemleme | Konu ile ilgili kaynakları okur. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Sınıf içi davranış problemlerinin çözüm yollarını gözlemleme | Konu ile ilgili kaynakları okur. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Öğretmenle birlikte etkinliklere katılma | Konu ile ilgili kaynakları okur. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Günlük etkinliklere katılma | Konu ile ilgili kaynakları okur. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Kaynaştırma Öğrencisini gözleme | Konu ile ilgili kaynakları okur. | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili kaynakları okur. | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 17 | 4 | 68 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 17 | 4 | 68 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 20 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,60 | ||
AKTS | 6 AKTS |