EFMZ126 Okul Deneyimi

6 AKTS - 1-5 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFMZ126
Ad Okul Deneyimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-5 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. EBRU DERETARLA GÜL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Okul öncesi öğretmeni olarak mesleği tanımak ve tecrübe edinmektir.

Dersin İçeriği

Okul öncesi eğitim kurumlarını tanımak, kurumların fiziksel koşullarını tanımak, sınıf ortamını tanımak, çocuklarla iletişim kurma becerisini geliştirmek, mesleki tecrübe edinmektir.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

MEB ve Aile Çalışma ve Sosyal Politikalar bakanlıklarına bağlı kurumların yönetmeliği

Notlar

MEB ve Aile Çalışma ve Sosyal Politikalar bakanlıklarına bağlı kurumların yönetmeliği


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Okul öncesi eğitim kurumalarında öğretmenin görevlerini tanımlar.
ÖÇ02 Okul öncesi eğitim kurumlarını ayırteder.
ÖÇ03 Çocuklarla iletişimde bilgilerini kullanır.
ÖÇ04 Öğretmenle işbirliği yapar.
ÖÇ05 Okul öncesi kurumlarında personel görevlerini tanımlar.
ÖÇ06 Okul yönetim süreçlerini açıklar.
ÖÇ07 Okul öncesi eğitim kurumlarının fiziksel özelliklerini tanımlar.
ÖÇ08 Okul öncesi eğitim kurumunda personeller arası iletişimi tanımlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi dönem çocuklarına ilişkin gelişim, öğrenme ve eğitim kuramlarını açıklar 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Okul öncesi eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve eğitim programını açıklar 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen ve matematik konularına ilişkin temel kavramları açıklar 1
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okul öncesi dönem çocuklarının gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak etkinlikler hazırlar
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Aile katılım stratejilerini aktif olarak kullanır
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim ortamını çocukların gelişimsel gereksinimlerine, fiziksel koşullara ve etkili sınıf yönetimi ilkelerine uygun olarak düzenler 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü ölçme ve değerlendirme kullanır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişimini her yönden desteklemek amacıyla uygun yöntem ve teknikleri uygular
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çocukların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer, hazırlar ve kullanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların gelişimsel özellikleri ve öğretimsel gereksinimlerini karşılamak için eğitim ortamında gerekli düzenlemeler yapar ve kaynaştırma eğitimini uygular
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları tarihsel, felsefi ve sosyolojik bakış açısından değerlendirir 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma, keşfetme, alternatif çözüm yolları üretme, bilgiye ulaşma, eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkin dinleme, empati kurma, kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimin yanı sıra bireysel gelişimi için bilimsel, sosyal, kültürel ve sportif alanlarda kendini sürekli geliştirir. 4
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Müzik, sanat, oyun ve drama alanlarında uygulama bilgi ve becerisine sahiptir
PÖÇ19 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki, toplumsal ve kültürel konularda eleştirel, yaratıcı ve çok boyutlu bakabilme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, mesleki ve gündelik yaşamında kullanır. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Okul Öncesi eğitim kurumunu tanıma Konu ile ilgili kaynakları okur. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 Okul öncesi eğitim kurumunun fiziksel koşullarını gözlemleme Konu ile ilgili kaynakları okur. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
3 Okul öncesi eğitim kurumlarında sınıf ortamını gözlemleme Konu ile ilgili kaynakları okur. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Okul Öncesi öğretmeninin çocuklarla iletişimini gözlemleme Konu ile ilgili kaynakları okur. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 Okul Öncesi öğretmeninin etkinliklerini gözlemleme Konu ile ilgili kaynakları okur. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Okul öncesi öğretmenin diğer personelle iletişimini gözlemleme Konu ile ilgili kaynakları okur. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 Okul öncesi öğretmenin aile katılım etkinliklerini gözlemleme Konu ile ilgili kaynakları okur. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınavlar Konu ile ilgili kaynakları okur. Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
9 Çocukları gözlemleme Konu ile ilgili kaynakları okur. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Seçilen bir çocuğu gözlemleme Konu ile ilgili kaynakları okur. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 Sınıf içinde davranış problemlerini gözlemleme Konu ile ilgili kaynakları okur. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 Sınıf içi davranış problemlerinin çözüm yollarını gözlemleme Konu ile ilgili kaynakları okur. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 Öğretmenle birlikte etkinliklere katılma Konu ile ilgili kaynakları okur. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Günlük etkinliklere katılma Konu ile ilgili kaynakları okur. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 Kaynaştırma Öğrencisini gözleme Konu ile ilgili kaynakları okur. Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konu ile ilgili kaynakları okur. Ölçme Yöntemleri:
Portfolyo
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 17 4 68
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 17 4 68
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 20 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 140
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,60
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.12.2024 10:08