Genel Bilgi
Kod | CGP144 |
Ad | Özel Eğitim Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 0-3 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BURCU SULTAN ABBAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı özel eğitim alanında edindiği bilgileri, bireysel ve grup eğitim planlarının hazırlanmasını, uygulanmasını, sınıf yönetimi ve değerlendirme gibi bilgi ve becerileri çeşitli eğitim ortamlarında uygulama becerisi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Özel eğitim hizmetlerinin sağlandığı kurumlarda okul deneyimi kazanma; eğitim-öğretim hizmetlerine katılma; özel eğitim hazırlık çalışmalarını planlama; eğitim ortamlarında sınıf öğretmeni, rehber öğretmen ve diğerleriyle iş birliği yapma; eğitim ortamlarında sınıf yönetme; öğretimsel uyarlamalar yapma; öğretimi yürütme; yürütülen uygulamaların sınıf içi sunumlarını gerçekleştirme; karşılaşılan sorunlara ilişkin öneriler geliştirme ve uygulama.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Eğitim. Vize yayıncılık: Ankara Koçbeker Eid, B. N., Çıkılı, Y., Deniz, S. (2020). Özel Eğitim ve Kaynaştırma. Eğiten kitap : Ankara
Notlar
Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Özel eğitim gereksinimi olan çocukların tüm gelişim alanlarında gelişim düzeylerini açıklar. |
ÖÇ02 | Özel gereksinimli çocuklar için materyal tasarlar. |
ÖÇ03 | Bireyselleştirilmiş eğitim planı yazar. |
ÖÇ04 | Farklı özel gereksinimi olan çocuklara yönelik eğitim planı yazar. |
ÖÇ05 | Özel gereksinimli çocukların gelişim değerlendirmesini yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | 5 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrenme ortamını ve kurum içi role ve sorumluluklar, kurumsal işleyiş | Gözlem | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
2 | Özel eğitim ortamlarını ve özel gereksinimli çocukları gözlemleme | Takım/Grup Çalışması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
3 | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel değerlendirmelerini yapma. | Ders Notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
4 | Özel gereksinimli çocukların gelişimsel değerlendirme sonuçlarını yorumlayarak gereksinimleri belirleme | Rapor Yazma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Özel gereksinimli çocuklara destek/eğitim programı hazırlama | Program hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
6 | Bireyselleştirilmiş eğitim planı hazırlanması ve genel eğitim müfredatları | Kaynak tarama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Destek/Eğitim programını uygulama. | Takım/Grup Çalışması, Problem Çözme, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | Rapor sunma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Destek/Eğitim programını değerlendirme. | Gözlem, okuma, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | Destek/ eğitim programını değişen ihtiyaçlara bağlı olarak yeniden düzenleme | Problem Çözme, Beyin Fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
11 | Farklı yöntemler yoluyla öğrenmenin değerlendirilmesi | Ders notlarının okunması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
12 | Farklılaştırılmış eğitim yöntemleri | Kaynak okuma, inceleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma |
13 | Davranışın değerlendirilmesi | Gözlem, Örnek olay inceleme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Davranışın desteklenmesi | Vaka inceleme, program hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Ailelerle çalışma | Kaynak tarama, okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor yazma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Rapor sunma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,08 | ||
AKTS | 3 AKTS |