CGP251 Çocuk Animatörlüğü

3 AKTS - 1-1 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CGP251
Ad Çocuk Animatörlüğü
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Edanur ÖZCANLI
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersle öğrenciler, animasyon ve animatör kavramlarının özelliklerini tanımlayabilecek, okul öncesi eğitime uygun animasyon etkinliklerini tanıyacak ve uygun etkinlikleri planlayarak uygulayabilecektir.

Dersin İçeriği

Animasyon ve animatör kavramları, animasyon programının özellikleri, animasyon türleri, animasyon çalışma programı, animasyon programında dikkat edilmesi gereken unsurlar, animasyon programı planlama, uygulama ve değerlendirme süreci.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Güngör, S., ve Güngör, S. (1981) Animasyon. İstanbul: Ya-Pa Yayınları Karadağ, A. (2004) Dramatizasyon Öyküleri, Kostümleri ve Aksesuarları. Ankara: Anı Yayıncılık. Karadağ, A. Okul Öncesinde Dramatik etkinlikler. Ankara: Kök Yayıncılık. Oğuzkan, Ş. Anaokullarında Yaratıcı Dramatizasyon Uygulamaları. İstanbul: Ya-Pa Yayınları.

Notlar

Önder, A. (2003) Okul Öncesi Çocuklar için Eğitici Drama Uygulamaları. İstanbul: Morpa Kültür Yayınları. Özatalay, E. Ve Özatalay, H. Tekerleme, Bilmece, Şiir, Parmak Oyunları. İstanbul: Ya- Pa Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 1.Animasyon ve animatör kavramlarını açıklama
ÖÇ02 2.Animasyon çalışma programının içeriğini betimleme
ÖÇ03 3.Animasyon türlerini ve animasyonun kullanıldığı yerleri açıklama
ÖÇ04 4.Animasyon programının özelliklerini belirleme
ÖÇ05 5.Animasyon programında dikkat edilmesi gereken unsurları ve nedenlerini tartışma
ÖÇ06 6.Animasyon hizmetlerinde organizasyon şeması hazırlama
ÖÇ07 7.Animasyon planlama sürecini ve planlamada dikkat edilecek ilkeleri betimleme
ÖÇ08 8. Animasyon organizasyonunu planlama basamaklarını açıklama
ÖÇ09 9. Animasyon organizasyonu uygulama


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. 4
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir.
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Animasyonun Önemi Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Animasyonun çocuk gelişimine olan etkileri Konuyla ilgili araştırma yapma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Çocuk gelişiminde animasyonun yeri ve önemi Verilen kaynakları okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Okul öncesi eğitiminde animasyonun yeri ve önemi sunum Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
5 Çocuklara yönelik animasyon etkinliklerinin özellikleri Animasyon etkinlikleri belirleyerek gelme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Çocuklara yönelik animasyon çeşitleri Animasyon etkinlik planı araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Çocuk Animatörlüğünün tanımı ve önemi sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yüz Boyama yüz boyama etkinliği Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 kostüm hazırlama Kostüm etkinliği hazırlayarak gelme Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma
11 Animasyonun Uygulama Alanları Animasyon etkinliği hazırlayarak gelme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Animasyon Etkinlikleri Hazırlamak Animasyon etkinliği hazırlayarak gelme Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Tartışma
13 Animasyon Etkinlikleri Uygulamak Animasyon etkinliğinde görev almak Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama
14 Animasyon Organizasyonu Uygulamalarında Dikkat Edilecek Noktalar kaynak tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Animasyon Organizasyonu Uygulaması Uygulama videosu izleme Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma
16 Genel Değerlendirme Verilen kaynakları okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 2 30
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 77
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,08
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 17.05.2024 08:00