Genel Bilgi
Kod | CGP256 |
Ad | Çocuk ve Yoga |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | HABİBE ÖZER YANARKAYA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders çocuk yogasının tekniklerini öğretmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Yoga nedir?,Çocuk yogası nedir?,Çocuk yogasının faydaları,Isınma egzersizleri,Sınıf yönetimi,Eğitmenin dikkat etmesi gereken kurallar,Temel çocuk yogası hareketleri ve faydaları,Temel çocuk yogası hareketleri ve faydaları,Meditasyon yöntemleri,Nefes teknikleri,Hikaye seçenekleri,Oyunlar,Rahatlama ve görselleme teknikleri,Hikaye ile yoga örnekleri ; konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1.The Yoga Adventure for Children, Helen Purperhart,2007 2. The Chıldren's Yoga Book: Thia Lubi, 3. Yoga For Kids: Liz Lark,
Notlar
Habibe ÖZER YANARKAYA Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yoganın ne olduğunu tanımlar. |
ÖÇ02 | Çocuk yogası felsefesini tartışır. |
ÖÇ03 | Çocuk Yogasının günümüz alanındaki kullanımını tartışır. |
ÖÇ04 | Çocuklarda kullanılan Yoga türlerini açıklar |
ÖÇ05 | Sağlıklı çocuklarda Yoga uygulamalarını örneklendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk gelişimi alanındaki temel güncellenmiş kuramsal bilgileri, uygulama için gerekli bilgileri, gerekli eğitim ve öğretim araçlarını ve kaynakları açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme ile iletişim teknolojilerini kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların Türkçeyi doğru kullanmalarını destekler | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çocukların gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını dikkate alarak uygun öğretim strateji, yöntem, etkinlik ve tekniklerini uygular. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alandaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Okul öncesi eğitim kurumlarındaki ve özel eğitim kurumlarındaki çocukların gelişim alanlarını (fiziksel, bilişsel, dil, sosyal-duygusal, duyusal gelişim alanları) destekleyici eğitsel materyal hazırlar ve eğitim ortamlarını düzenler. | 5 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarına katılır ve grup ile hareket eder | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik ve sosyal bilimler (Tarih, Türkçe) alanıyla ilgili temel kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mesleği ile ilgili programların felsefesini, genel özelliklerini ve programın her bir öğesinin gerekliliklerini sınıf yönetimine ve uygulamalarına yansıtır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma ve iklim bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini birey olarak tanır; yaratıcılığını ve güçlü yönlerini kullanır ve zayıf yönlerini geliştirir. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Çocuk ve anne-baba başta olmak üzere diğer paydaşlarla etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Özel gereksinimli çocukların özelliklerini bilir bu çocuklar için eğitim sürecini planlar ve uygular. | 2 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma yöntemlerini, keşfetme ve alternatif çözüm yolları üretme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dış görünüm, tutum ve davranışları ile topluma örnek olarak, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere, ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yoga nedir? | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım |
2 | Çocuk yogası nedir? | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Gösteri |
3 | Çocuk yogasının faydaları | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Isınma egzersizleri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
5 | Yoga derslerinde sınıf yönetimi | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
6 | Eğitmenin dikkat etmesi gereken kurallar | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Temel çocuk yogası hareketleri ve faydaları | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | ders notu | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Temel çocuk yogası hareketleri ve faydaları 2 | Verilen kaynaklar okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Meditasyon yöntemleri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Nefes teknikleri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Hikaye seçenekleri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Oyunlar | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Rahatlama ve görselleme teknikleri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Hikaye ile yoga örnekleri | Verilen kaynakları okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 2 | 30 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 77 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,08 | ||
AKTS | 3 AKTS |